Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sony, Sigma of Tamron

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Sony, Sigma of Tamron

    Enkele dagen geleden is de interne motor van mijn standaardslens van spiegelreflex stuk gegaan. Bij het aanzetten maakte de lens een tikkend geluid gedurende enkele seconden. Volgens mijn leverancier kan de lens niet meer hersteld worden daar Konica Minolta geen hersteldienst meer zou hebben.
    Daar Konica Minolta werd opgekocht door Sony, passen alle Sony-lenzen op de Konica Minolta-body's.

    Echter ben ik is opzoek gegaan nog enkele merken. Welke van deze drie zouden jullie het meest aanspreken, prijs/kwaliteit.
    - Sony
    - Sigma
    - Tamron

    Bedankt.

    Filip
    Konica-Minolta Dynax 5D - Standaardlens : 18-70mm
    Zoomlens : 70-300mm - Flitser : Konica-Minolta Program 3500 xi

  • #2
    Re: Sony, Sigma of Tamron

    Dit valt allemaal te zien eigenlijk, sommige merken hebben betere lenzen maar niet in iedere categorie. Nu Sony is waarschijnlijk het beste omdat die van de je camerafabrikant zelf is.

    Comment


    • #3
      Re: Sony, Sigma of Tamron

      In je 18-70 zit toch geen motor...

      Nu, als je met de kitlens tevreden was (wat best mogelijk is hoor ), dan denk ik dat de beste oplossing een nieuwe kitlens is. De Sony 18-55 SAM levert echt wel goeie beelden en is in verhouding heel goedkoop.

      Wil je iets anders dan kitlens, dan vind je bij elk merk wel goeie lenzen. Die van Sony zijn dan mogelijk iets duurder dan de Sigma's en Tamron's, maar je hebt er voor zover ik tot nu toe ondervonden heb ook de best kwaliteitscontrole en dus het meeste zekerheid dat je achteraf met je lens niet terug moet wegens problemen (bv. met front-/backfocus of zo).

      ps: laten herstellen kan nog steeds. Jouw leverancier (of jijzelf) brengt de lens gewoon binnen bij een Sony service center (bv. Videp in Antwerpen), en zij sturen de lens door naar de vroegere Minolta-hersteldienst in Hamburg, of naar de Sony-hersteldienst in Brussel, afhankelijk van het merk dat je binnen brengt.
      Als het een heel goedkope lens was, kan het natuurlijk best zijn dat de herstelkost meer bedraagt dan wat het waard is. Een kitlens zou ik bv. niet laten herstellen, tenzij ze nog onder garantie is natuurlijk.

      Succes !
      "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

      Comment


      • #4
        Re: Sony, Sigma of Tamron

        Die 18-70 zou ik alleszins niet laten herstellen;
        wil je dezelfde, dan kan je die nieuw immers voor 50 euro vinden (in Sony versie);
        de naar ik hoor veel betere 18-55 is bij Konijnenberg zelfs te koop voor 47,79 euro.
        Sony α450[/B] ~ 50 F1.4 ~ 85 F2.8 ~ 16-80 F3.5-4.5 ZA ~ 70-300 F4.5-5.6 G ~ Minolta 70-210 F3.5-4.5 | HVL-F20AM ~ HVL-F58AM | FDA-ME1AM ~ STP-GB1AM ~ MC protector VF-62MPAM ~ e.a. te koop

        Comment


        • #5
          Re: Sony, Sigma of Tamron

          Hey Sony63,

          Fantastisch en Konijnenberg heeft dan nog een winkel bij ons in Turnhout ook nog.
          Wat een mens nog allemaal te weten kan komen over z'n eigen regio.
          'k Ben ondertussen al op hun site gaan snuffelen en inderdaad die 18-55-lens gevonden voor nog geen 50 Euro.
          Konica-Minolta Dynax 5D - Standaardlens : 18-70mm
          Zoomlens : 70-300mm - Flitser : Konica-Minolta Program 3500 xi

          Comment

          Working...
          X