Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sigma 17-50mm f/2.8 ex dc os hsm nikon

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Sigma 17-50mm f/2.8 ex dc os hsm nikon

    Ik heb een nikon d7000 en zoek een lens ter vervanging van de kitlens

    Iemand ervaringen met de sigma SIGMA 17-50MM F/2.8 EX DC OS HSM NIKON is deze scherp?
    Zou hem wille gebruiken voor doop foto's in een kerk en buiten.

  • #2
    Re: Sigma 17-50mm f/2.8 ex dc os hsm nikon

    Daar de prijs nu heel interessant is, heb ik deze vorige week gekocht. Helaas autofocus werkte niet correct en lens is terug ter omruiling. Echter de manueel scherpgestelde foto's waren mooi helder en scherp, kan dus een toppertje worden. Hopelijk met tweede exemplaar meer geluk.

    Comment


    • #3
      Re: Sigma 17-50mm f/2.8 ex dc os hsm nikon

      Ik heb de lens vandaag ook besteld.
      Scherpe lens zeker vanaf f 4 , snelle AF en stille motor.
      Nadelen zonnekap zit niet stevig vast.
      Bij mij lag ze in de weegschaal samen met de canon 17-40 L lens.
      Ten opzichte van deze lens denk ik dan dat ze minder stevig gebouwd is, niet stof waterbestendig en ze schuift uit waardoor ze dus sneller stof raapt.
      Maar ondanks de minpunten lijkt ze mij prijs kwaliteit echt de moeite. 2.8 + OS voor cropcamera's.
      Op you tube vindt je wel enkel filmpjes hierover terug.
      Canon 400D, 60D+ canon 17-85 IS usm + Sigma 105 F2.8 Macro + canon 50mm 1.8 + canon 70-200 l IS 4.0 + Metz 48 AF1

      Comment


      • #4
        Re: Sigma 17-50mm f/2.8 ex dc os hsm nikon

        Deze lens heb ik al een tijdje. Ze is stil, scherp en goed gebouwd alhoewel het waarschijnlijk geen Nikon kwaliteit is maar qua prijs/kwaliteit is ze zeker OK. Ben er dus zeer tevreden van en ik heb ook geen probleem met de zonnekap.

        Comment


        • #5
          Re: Sigma 17-50mm f/2.8 ex dc os hsm nikon

          Ik gebruik die niet, maar mijn dochter wel. Bij haar is die in de plaats gekomen van de Nikon 18-55 (?) kitlens: scherper en betere kleuren zijn de opvallendste verschillen. Eerst dachten we dat haar toestel (D50) niet meer voldeed, maar met het betere objectief is de beeldkwaliteit met sprongen vooruitgegaan. Een ander voordeel is dat je zoekerbeeld veel helderder wordt.

          Comment


          • #6
            Re: Sigma 17-50mm f/2.8 ex dc os hsm nikon

            Heb mij deze ook aangekocht (voor canon) maar ik ben er nog op aan het wachten. Kijk er wel naar uit.

            Op youtube staan er idd wel wat filmpjes en op diverse sites kan je wel wat reviews en testresultaten lezen. Daar staan toch wel redelijke goeie dingen.
            - A Point Of View -

            Comment

            Working...
            X