Belgiumdigital.com in samenwerking met
Pagina 1 van 29 1234511 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 25 van 704

Standaard Oude Canon FD objectieven

Ik zie verschillende Canon FD 135 mm f3.5 objectieven te koop staan.
    Is dit iets ? Ken iemand deze lens en weet men er iets nuttigs over te vertellen ?
    ik zou die evntueel op een Sony A6000 willen monteren als "macro" objectief".
    Graag uw onderbouwd standpunt ? TIA !

Standaard Re: Oude Canon FD objectieven

Ik heb deze lens gehad en ook gebruikt op een a6000.
    Dit is de budget versie uit de 135mm FD lijn en je krijgt uiteindelijk waarvoor je betaalt. Ik vond ze vrij middelmatig qua scherpte, contrast en bokeh.
    Ik ga niet zeggen dat die echt slecht was, maar er zijn zoveel betere oude 135mm lenzen zoals minolta, konica, pentax, olympus, schneider, nikon of czj sonnar (zijn gewoonlijk dan ook wel duurder...)
    In ieder geval, als je deze FD lens koopt, kan je best ééntje zoeken met S.S.C coating (lenzen met bayonet vatting of lenzen met breechlock vatting waar dit op de naamring staat)
    Laatst gewijzigd door !Karen; 23 oktober 2015 om 17:36
    FLICKR PHOTOSTREAM
    Just try to comprehend that which you'll never comprehend

Dank u voor de info .. Ben ondertusen nog op zoek geweest naar meer info en ik heb de F2 F2.5 en F2.8 versies van deze lens gevonden maar ok deze sites met heel veel info over "oude" lenzen, maar er is ontiegelijk veel meer te vinden, zal deze winter veel moeten lezen! .. de "mirrorless" cameras en niet in het minst de Sony E-mount/nex types schijnen bijzonder populair te zijn in dit domein vooral omdat men ongeveer voor alle oude (en nieuwere) typen lenzen adapters kan vinden/kopen

http://aggregate.org/DIT/

http://www.mir.com.my/rb/photography...nses/index.htm

Klopt.
    zo goed als elke vatting kan je erop zetten.
    Ik gebruik mijn a6000 uitsluitend met oude lenzen. Mijn collectie omvat intussen een paar honderd lenzen.
    Een heel goed forum met schatten aan informatie: http://forum.mflenses.com
    FLICKR PHOTOSTREAM

Een paar honderd ?? serieus ?
    In elk geval bedankt voor de info !
    Ik was die web site al tegen gekomen op mijn zoektochten maar ik was er niet gaan naar kijken, nu ga ik dat wel doen ! ;-)

http://www.mir.com.my/rb/photography....htm#135mmf3.5

ook interessant en helemaal onafhankelijk.
    FUJIFILM: X-T1 | FUJIFILM: X-E2s | Samyang 12mm f/2.0 NCS CS | Fujinon XF18-55mm f/2.8-4 R LM OIS | Fujinon XF 18-135mm OIS WR f/3.5-5.6 | Fujinon XF 27mm f/2.8 R | Fujinon XF35mm f/1.4 R | NISSIN i60A.

Dank u .. is al een tijdje mijn referentie site

Heb ondertussen begrepen dat ik mij niet moet beperken tot Canon

Indertijd zijn wij na wat testen tot een" officieuze" klassering gekomen van de 135mm lenzen (MF natuurlijk)
    (Dit was op het inmiddels op een laag pitje draaiende manualfocus.org)
    1. Contax
    2. Nikkor ais
    3. czj sonnar

Contax is altijd wat duurder natuurlijk :-)
    Herinner U de jacht op de contax 21 mm, daar werden duizenden euro voor neergeteld.
    Tweede in lijn was toen de olympus 21mm.

mvg,
    Paul
    DPaul - A.FIAP
    D810, nikkors and other stuff

Een zeer goed alternatief voor de contax lenzen is de yashica ML serie. Je ziet deze niet zo vaak, maar als ze op tweedehands komen zijn ze gewoonlijk niet zo duur omdat de mensen denken dat yashica niks waard is. Wel goed zien dat er ML op staat. Geen ds, dsb, dx of weel ik veel wat voor aanduidingen yashica nog gebruikte.
    http://cargocollective.com/yashica/A...L-Prime-Lenses
    Ik heb zelf de 300/5,6, 55/2,8 macro en 50/1,4, kan ik allen sterk aanbevelen.

Er bestaan ook zeiss lenzen in Rollei QBM vatting. Deze zijn gewoonlijk ook wat goedkoper dan de contax/yashica vatting.

Succes met je zoektocht
    Laatst gewijzigd door !Karen; 25 oktober 2015 om 11:08
    FLICKR PHOTOSTREAM

Bedankt voor jullie bijkomende info ...

Mijn allereerste SLR was een Yashica .. in 1966 of daaromtrent en dat zag er toen allemaal heel behoorlijk uit maar o tempora ..
    Welk soort mount adapter moet men dan voor zo een lens kopen om die op een Sony E-mount te laten passen ? Ik sta hier nog maar in de kinderschoenen hoor, ondanks al mijn grijze haar !

Ik zocht ook eens naar een 85mm ... ahum ... een maand niet eten is geen optie LOL !
    Ik heb ook geen ervaring met het kopen op internet sites dus vrees ik dat ik al te makkelijk "brol" in de handen gestopt krijg .. of toch niet ?
    Op het mflenses forum is er een rubriek met "veronderstelde" bonafide/malafide verkopers, die ben ik nu aan het doornemen
    Ik zag op ebay ook een 100mm/F2.5 staan voor een aannnemelijke prijs ... aanlokkelijk ...
    Laatst gewijzigd door regulus; 25 oktober 2015 om 12:08

Yashica ML lenzen hebben een contax/yashica vatting (c/y)

http://www.ebay.com/itm/FOTGA-Contax...MAAOxyfS1Rzqi3

Andere yashica lenzen hebben soms ook c/y vatting ofwel M42 schroefdraad

85mm lenzen zijn een kleine ramp. In al die jaren heb ik er slechts ééntje gevonden (minolta 85/1,7).
    De 100mm zijn een goed alternatief.

Ik koop zelf nooit lenzen op ebay, enkel adapters, dus daar kan ik je niet in geruststellen. Maar ik denk dat je als koper op ebay wel erg goed beschermd bent met paypal.
    Laatst gewijzigd door !Karen; 25 oktober 2015 om 12:30
    FLICKR PHOTOSTREAM

De beste en veruit de scherpste 135mm lens tot op heden is nog altijd de Vivitar serie 1 135mm f/2,3.
    Die heb ik ooit gehad en je zou moeten weten hoeveel spijt dat ik al gehad heb dat ik deze voor een appel en een ei verkocht heb.
    Met deze lens slag je een bluts in een tank, maar ze heeft natuurlijk haar grootte en gewicht tegen, echt geen pretje om er uren mee rond je nek te lopen.
    Als je die ergens te koop ziet koop die dan zonder enige aarzeling, deze is echt super scherp en zeker veel scherper dan de huidige Canon 135mm.
    FUJIFILM: X-T1 | FUJIFILM: X-E2s | Samyang 12mm f/2.0 NCS CS | Fujinon XF18-55mm f/2.8-4 R LM OIS | Fujinon XF 18-135mm OIS WR f/3.5-5.6 | Fujinon XF 27mm f/2.8 R | Fujinon XF35mm f/1.4 R | NISSIN i60A.

Yashica heeft idd. een contax vatting, maar speelt totaal niet in dezelfde afdeling.
    Een paar jaar geleden, tijdens de contax 21mm gekte, ging daarom de prijs van de Yashica 21mm
    ook de hoogte in.
    Ik kreeg toen een Yashica 21mm te pakken in de bekende winkel op de place St Gudule.
    Na een test ben ik zonder lens terug buitengegaan... :-)

Vivitar had ook zeer goede lenzen, maar als ik mij niet vergis waren de beste, diegene waarvan het serienummer met 28... begon.
    DPaul - A.FIAP

En de AUTO YASHINON 1:1.2 f=55mm TOMIOKA is veruit de beste lens als het om een standaard focaal gaat. (M42 vatting)
    Helaas is die stinkend duur en ben je waarschijnlijk beter af met de nieuwe Sigma 50mm.

Bedankt voor alle bijkomende info .. heb al uren zitten lezen en kijken ;-) (.. en ook de info gevonden over de Vivitar 28... serienummers )

Ik begrijp de "prijsvork" niet erg goed voor sommige lenzen ... van redelijk goedkoop tot afgrijselijk duur ?? Ik zie wel dat er versies zijn van dezelfde lenzen met verschillende vormfactor binnen het merk ... geen idee hoe ik dat moet interpreteren. Wil die zeggen dat iemand die ooit binnen een verschillende tijdsschaal hetzelfde type lens kocht mogelijk een goed of een minder goed "model" kocht ?
    Wat ik mij tevens afvraag is of men gewoon op de gok lenzen koopt via bvb e-bay ? 't Ziet er allemaal mooie en opgeblonken uit maar is het dat dan ook ? geen idee !
    .. en wat met de invoerrechten voor spullen van buiten de EU zone ? dat doet erg veel pijn in de geldbeugel als ik eea zo bereken.

Ik zit wel met een dilemna ... het was mijn bedoeling om "lichter te reizen" ttz alle "gewichtige" zaken achterwege te laten. net de reden dat ik van dSLR afgestapt ben (nu ja, bijna). Om dan nu terug zware manuele lenzen te kopen ? heeft niet echt veel zin toch ?
    Ik heb in deze contect mijn Sigma 18-200 OS Canon EF ff uitgeprobeerd op de A6K ... sja, wat moet ik met zo'n pak lens ?

Als je oude lenzen koopt, doe je dat omwille van de kwaliteit/prijsverhouding.
    Meestal koop je dan primes, en die zijn niet groot als je niet naar f1.x streeft :-)

Een zuiko 21mm f3.5 steek je in je bovenzakje.
    Een 200mm f4 bvb. nikkor ais, is eigenlijk niet groot.
    En 50mm ... zelfs de plastic fantastic f1.8 steek je in je broekzak.

Meer moet dat niet zijn.

Mijn avatar is gemaakt met een oude 20mm (ik denk nikkor).
    Goed genoeg om indertijd bekroond te worden in de Tall Ships fotowedstrijd .
    DPaul - A.FIAP

Ja idd dat is ook de bedoeling .. en remember .. de ganse zaak is gaan rollen wegens mijn Canon FL 50mm 1.8 de kit-lens van mijn canon FT-QL ergens uit 196? (die hier nog steeds in de schuif ligt) Wegens de "maffe" build ervan hou ik er rekening mee dat ik misschien wel eens zal moeten uitkijken naar een "genuine" FD lens waarom dan niet zoeken naar een f1.4 of zelfs een f1.2 als die toevallig goedkoop (haha) langs komt ?

Edit: ik zit al weken het internet af te schuimen naar info en voorbeelden .. al de bekend MF sites zijn al de revue gepasseerd !
    Laatst gewijzigd door regulus; 14 november 2015 om 23:57

De betere en betaalbare Canon FD lenzen zijn:

24mm f/2.8 +/-125€
    35mm f/2 +/-150€
    50mm f/1.4 +/-125€
    50mm f/3.5 macro +/-140€
    85mm f/1.8 +/-200€
    100mm f/4 macro +/-185€
    135mm f/2 +/-125€
    200mm f/2.8 +/-200€
    35-105mm f/3.5 +/-125€
    80-200mm f/4 L +/-275€

Er zijn enkele Duitse handelaars met ook een fysieke winkel actief op ebay 😉

Andere merken ben ik iets minder vertrouwd mee. Hoewel ik toch net voor de Tamron SP 90mm f/2.5 macro heb gekozen. Die zou nog beter zijn dan de Canon macro lenzen.

De 85mm en de 200mm staan nog op mn verlanglijstje 😁

Heb een Vivitar 135mm f2.8 (Minolta MD vatting € 15) en ik wacht nog op de adapter maar via kunst&vliegwerk 'm geprobeerd met de FD adapter (grijns) ziet er niet slecht uit.
    Ik heb ook een Canon FD 135mm f3.5 gekocht maar ik had liever de f2.8 versie gehad .. we zullen zien. Een Vivitar 28mm f2.8 FD mount zit ook nog in de pijplijn

Vandaag gezocht naar een 100mm ... niet simpel ...

Ik kijk ook naar het gewicht van de lenzen .. ik heb geen A6000 gekocht om dan terug kilos glas mee te slepen ! LOL !

Ik heb nog een Canon FD 35-105mm f/3.5 en een Tokina FD 70-200mm f/3.5 in de aanbieding 😉 beiden in topconditie.

Bedankt .. maar ik zoek enkel een paar primes. Ik heb ook nog een paar natieve Sony E-mount lenzen en daar zitten 2 zooms tussen ;-)

😁 hetzelfde hier, daarom mogen deze twee weg.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bobb Bekijk bericht
    De betere en betaalbare Canon FD lenzen zijn:

24mm f/2.8 +/-125€
    35mm f/2 +/-150€
    50mm f/1.4 +/-125€
    50mm f/3.5 macro +/-140€
    85mm f/1.8 +/-200€
    100mm f/4 macro +/-185€
    135mm f/2 +/-125€
    200mm f/2.8 +/-200€
    35-105mm f/3.5 +/-125€
    80-200mm f/4 L +/-275€

Er zijn enkele Duitse handelaars met ook een fysieke winkel actief op ebay ��

Andere merken ben ik iets minder vertrouwd mee. Hoewel ik toch net voor de Tamron SP 90mm f/2.5 macro heb gekozen. Die zou nog beter zijn dan de Canon macro lenzen.

De 85mm en de 200mm staan nog op mn verlanglijstje ��
    Zijn dit ebay prijzen ofzo? Want deze lijken mij wel erg hoog. Uit dat lijstje heb ik de 24 gekocht voor 40€, de 50/1,4 voor 50€ en de 50/3,5 macro voor 25€ (dit was een chanceke, maar onlangs 1 bij grobet te koop gezien voor 60€). Drie lenzen die ik trouwens ook aanbeveel. Zeker de 50/3,5 macro. De helft van de fotos op mijn flickr zijn daarmee geschoten.
    FLICKR PHOTOSTREAM

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
    Bedankt .. maar ik zoek enkel een paar primes. Ik heb ook nog een paar natieve Sony E-mount lenzen en daar zitten 2 zooms tussen ;-)
    Ik heb hier nog een Canon FD 200mm f/4.0 liggen.
    Originele voor- en achterdop.
    Ingebouwde zonnekap.
    Originele doos.
    Mag weg tegen goede prijs indien u interesse heeft.

NB: Geen schimmels of krassen op het glas, soepel scherpstellen, soepel draaiende diafragma ring en geen plakkende lamellen.
    Heel lichte krassen op de zonnekap die weg gepolierd kunnen worden.
    Laatst gewijzigd door Red Falcon; 15 november 2015 om 10:33

een lens wordt geen makro lens door hem op een ander toestel te laatsen.
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Pagina 1 van 29 1234511 ... LaatsteLaatste

Soortgelijke discussies

1. Oude objectieven
    Door kdk in forum Objectieven
    Reacties: 7
    Laatste bericht: 11 februari 2013, 18:18
  2. "Oude" objectieven op nieuw toestel (Canon)
    Door BelgianEvo in forum Objectieven
    Reacties: 2
    Laatste bericht: 30 juli 2010, 12:44
  3. serienummer oude objectieven?
    Door Happy Genes in forum Objectieven
    Reacties: 6
    Laatste bericht: 4 mei 2010, 08:37
  4. Waarde oude objectieven
    Door Doc_Holiday in forum Objectieven
    Reacties: 1
    Laatste bericht: 22 april 2007, 11:26
  5. Oude objectieven.....