Belgiumdigital.com in samenwerking met
Weergegeven resultaten: 1 t/m 5 van 5

Standaard Nikon AF-S 85 1.8 vs 1.4

Hallo allemaal

Ik zou me een 85mm willen aanschaffen voor op mijn D7200. De lens zou vooral gebruikt worden voor portretfotografie in openlucht.
    Ik ben fan van portretten geschoten met een wide-open diafragma (bv. Irene Rudnyk maakt beauty's met haar Canon 85 1.2 op het grootste diafragma)

Een F1.8 ligt momenteel binnen de financiële mogelijkheden. Een F1.4 kost ong. 3 keer zoveel en zou betekenen dat ik nog wat moet wachten om aan te schaffen. Is er iemand die beide objectieven (getest) heeft en kan aangeven of het echt de moeite is om voor de F1.4 te gaan?
    Nikon D7200 - AF-S 18-140mm G ED VR - AF-S 50mm F1.4 G - Tokina 11-16mm F2.8 AT-X Pro DX II

Standaard Re: Nikon AF-S 85 1.8 vs 1.4

de nikon 1.8 is echt een goede lens. vlot bruikbaar op 1.8, scherp genoeg om wimpers te tellen. focus is redelijk snel en accuraat. voor de prijs een toppertje

Hoi,

Bij mij staat in alle waarschijnlijkheid de Nikon 85 mm F1.8 (óf de Tamron met vc versie) nog op het programma.
    In ieder geval niet de F1.4 versie.
    Ik heb eigenlijk nog niets gelezen wat de meerprijs van 3x zo duur voor die F1.4 rechtvaardigt.
    Een vergelijk op "Digital Picture" niet en op "Photozone.de" heeft de F1.4 ook al alles tegen...
    Meer vervorming, meer vignettering, minder scherp en meer chromatische aberratie als je deze lenzen wijd open vergelijkt.
    Op de 2 hierboven beschreven sites, komt de Tamron versie er nóg beter vanaf, alsmede op de site van DXO (Ik bekijk die tests met de D810, heb zelf de D850).
    Maar de Nikon F1.8 versie is wel goedkoper en een stuk lichter in gewicht.
    (zeer waarschijnlijk zou die Irene Rudnyk met een F1.4 of F1.8 Canon lens ook wel hele mooie platen kunnen maken...)

Een voordeel heeft een F1.4 lens wel...
    Het praat veel interessanter op een terras of in een groep "kenners"
    Op de gebruiktmarkt zie ook veel meer F1.4 lenzen te koop staan dan f1.8 lenzen. Zou dát een teken kunnen zijn...?

minder lens fouten wil niet zeggen een beter beeld. Mijn canon 35 f1.4 I was ook optisch de mindere op 1.4 vs een sigma of de canon vII maar qua look had het hoe ik die gebruikte net iets meer. lens keuze is iets heel persoonlijks. het spijtige is dat je in belgie maar heel moeilijk en een beperkt aantal lenzen kan huren om uit te testen.

Je hebt ook nog een Sigma 85mm 1.4 al dan niet Art. Als MF je niet afschrikken je ook nog een Walimex/Samyang 85mm 1.4 lens.
    Waar een wil is, is een weg
    ---------------------------------

Soortgelijke discussies

1. Reacties: 0
    Laatste bericht: 5 augustus 2015, 09:43
  2. Reacties: 0
    Laatste bericht: 18 september 2014, 20:45
  3. Reacties: 0
    Laatste bericht: 22 april 2014, 15:20
  4. Reacties: 0
    Laatste bericht: 12 oktober 2012, 12:41
  5. Reacties: 0