Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

macrolens aanschaffen

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• macrolens aanschaffen

Geachte,

Ik fotografeer al enkele maanden met een canon EOS 500D en een 18-200 sigmalens en zou mij graag voor de verandering een macrolens aanschaffen.
    Ik studeer biologie, dus deze zou vooral dienen om detailfoto's van o.a. insecten en bloemen te maken.

Dus is mijn vraag, kan iemand mij een goede macrolens aanraden? En misschien kort even de voor en nadelen van de 2 types schetsen? (deze met korte en lange brandpuntafstand)

alvast bedankt
    mvg

Re: macrolens aanschaffen

lees dees es
    is een leerrijk topic

60mm -> onrustige achtergrond want,veel meer achtergrond in beeld wegens grotere beeldhoek
    100mm of meer -> rustigere achtergrond wegens kleine beeldhoek
    nikon stuff

Comment

Toevallig student in Leuven?

Comment

Buiten de hierboven genoemde voor- en nadelen, is het tevens ook meldenswaardig dat de macro-objectieven met langere brandpuntsafstand zeer vaak standaard zijn uitgerust met een statiefgondel.
        Hierdoor kan je zeer snel overschakelen van landschapsmodus naar portretmodus en vise versa, wanneer je een statief gebruikt (en macro-fotografie is toch voor 99% statief gebruiken). En zal je merken dat je body ook niet zo makkelijk in aanraking komt met het statief en je toch meer ruimte biedt. De kortere objectieven leveren ook statiefgondels, in optie welteverstaan, maar deze blijken toch niet zo effectief.

Indien je eerder geneigd bent om insecten te fotograferen zou ik persoonlijk voor een 150-180mm objectief gaan, zonder twijfel.
        Mvg, Tin_tin
        Problems can not be solved by the same level of thinking that created them (Einstein)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door BoBo_Igor Bekijk bericht
          Toevallig student in Leuven?
          Neen, ik ben studente in Gent.