Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

M42-Lenzen Showcase

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: M42-Lenzen Showcase

    Ik ben benieuwd naar een paar voorbeeldjes als dat kan!
    Wat me vooral interesseert is of deze lens goed is qua Longitudinale CA (paarse bokeh effecten vóór en groene achter het focuspunt), dat is het enige waar mijn Osawa iets minder goed scoort.
    Sony α7, 28-70 | Canon FD 20 2.8, 24 2.8, 35 2.8 TS, 50 3.5 M, 55 1.2 ASPH, 100 2.8, 200 2.8, 300 4 L, 500 8 Reflex | CZ 35 2.8, 50 1.7, 135 2.8 | Rokkor 58 1.2 | Vivitar S1 90 2.5 | Nikkor 105 1.8 | Takumar 50 1.4, 55 1.8, 135 2.5 | Tair 300 4.5...

    Comment


    • Re: M42-Lenzen Showcase

      Oorspronkelijk geplaatst door oermens Bekijk bericht
      Ik ben benieuwd naar een paar voorbeeldjes als dat kan!
      Wat me vooral interesseert is of deze lens goed is qua Longitudinale CA (paarse bokeh effecten vóór en groene achter het focuspunt), dat is het enige waar mijn Osawa iets minder goed scoort.
      Dat is toch gene Osawa bin Laden zekers???

      Comment


      • Re: M42-Lenzen Showcase

        Hij schiet wel (met) scherp in ieder geval
        En net als die andere zijn er weinig correcte details over te vinden, enkel de beloning is wat lager voor wie wel belangrijke info kan verstrekken
        Sony α7, 28-70 | Canon FD 20 2.8, 24 2.8, 35 2.8 TS, 50 3.5 M, 55 1.2 ASPH, 100 2.8, 200 2.8, 300 4 L, 500 8 Reflex | CZ 35 2.8, 50 1.7, 135 2.8 | Rokkor 58 1.2 | Vivitar S1 90 2.5 | Nikkor 105 1.8 | Takumar 50 1.4, 55 1.8, 135 2.5 | Tair 300 4.5...

        Comment


        • Re: M42-Lenzen Showcase

          eerste idee is wel ,redelijk, wat ca op 2.3 (zwartwitblad) maar moet nog eens goed testen maar het zonnetje was weg tegen dat ik thuis was.
          [CENTER] Merkvast? Canon, tamron, sigma, takumar, vivitar, pentax,...... nee niet echt[/url]

          Comment


          • Re: M42-Lenzen Showcase

            Ik heb even vlug enkele foto's gemaakt van een colafles voor mezelf (en voor oermens)

            4 foto's, 1 totaal beeld rest 100%crop op F 2.3 ; F4 ; F8 gemaakt met 7D (18mp) belichting verre van ideaal maar lange sluiterstijden moeten gebruiken hier binnen nogal donker. oja foto's gemaakt in raw, omgezet naar jpg in photoshop elements geen verscherping of enig andere bewerking.

            ik kan er mee leven








            [CENTER] Merkvast? Canon, tamron, sigma, takumar, vivitar, pentax,...... nee niet echt[/url]

            Comment


            • Re: M42-Lenzen Showcase

              Om dezelfde kwaliteit van die foto's te kunnen benaderen ga je bij Canon € 965 betalen.
              Die fles is toch super scherp EN mooi van kleur, of niet?


              Grtz, RF
              Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
              Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

              Comment


              • Re: M42-Lenzen Showcase

                Het is een juweeltje vanaf 2.8 ook geen CA meer net buiten getest gaat fantastisch enkel kan ik blijkbaar nog niet ideaal scherpstellen (lang leve liveview)

                enkel een beetje raar gebouwd
                [CENTER] Merkvast? Canon, tamron, sigma, takumar, vivitar, pentax,...... nee niet echt[/url]

                Comment


                • Re: M42-Lenzen Showcase

                  Oorspronkelijk geplaatst door mutse Bekijk bericht
                  Het is een juweeltje vanaf 2.8 ook geen CA meer net buiten getest gaat fantastisch enkel kan ik blijkbaar nog niet ideaal scherpstellen (Lang leve splitscreen matglas)

                  enkel een beetje raar gebouwd
                  Inderdaad, een beetje een trechter en zo zwaar hé.
                  Wist je dat dit de eerste lens was volledig ontwikkeld op de pc en bovendien was het de eerste lens waarvan het glas bewerkt was door computer gestuurde machines?
                  Toen ik die nieuw kochte werd daarrond veel reclame gemaakt.
                  Op mijn Yashica heb ik nooit iets van CA kunnen vaststellen, 't was dan ook een analoog toestel.
                  Jammer dat je de originele deksels niet erbij hebt.
                  Eigenlijk heb je een echt koopje gedaan hoor want normaal kost die lens veel meer.
                  Zou ze niet beter staan op mijn 5D?


                  Grtz, RF
                  Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                  Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                  Comment


                  • Re: M42-Lenzen Showcase

                    Veel prijzen vind ik er niet van, ben wel benieuwd wat de 'gangbare prijs' dan wel is.

                    Over de CA, nochtans is dit een probleem die ik deze middag tijdens korte zoektocht nog ben tegen gekomen. Klein minpuntje maar nog altijd dijk van een lens ik denk er aan om mijn andere 135 te gaan verkopen
                    [CENTER] Merkvast? Canon, tamron, sigma, takumar, vivitar, pentax,...... nee niet echt[/url]

                    Comment


                    • Re: M42-Lenzen Showcase

                      Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
                      Auto Telephoto 135mm f:2.3 – 22 (S/N 2825615)
                      Yep, zit in mijn verzameling:

                      PENTAX-IstD,IstDS,K100D,K10D, K5, K1 en 50 analoge Pentaxen en de nodige lenzen) BD0376BE

                      Comment


                      • Re: M42-Lenzen Showcase

                        Oorspronkelijk geplaatst door Chip Bekijk bericht
                        Yep, zit in mijn verzameling:
                        Wel verdorie zeg, dan heb jij die aan mij gekocht?
                        Ik heb je achteraf nog het boekje toegestuurd omdat ik dat vergeten in te sluiten had, klopt hé?

                        Mocht je ze terug verkopen denk dan eerst aan mij hé.

                        Kopie van het aankoop bewijs.




                        Grtz, RF
                        Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                        Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                        Comment


                        • Re: M42-Lenzen Showcase

                          Wat is de wereld toch klein hè!

                          Trouwens 7550€... ik denk dat die nog altijd evenveel waard is nu, of misschien wel meer dan dat!

                          Comment


                          • Re: M42-Lenzen Showcase

                            Na een snelle zoektocht op ebay naar die Vivatar 135mm lens, kom ik er alleen tegen met zogezegd een F2,8. Is er enig verschil tussen de F2,8 en F2,3? Of zijn de verkopers "onwetende" en verkopen ze het als een F2,8?

                            Comment


                            • Re: M42-Lenzen Showcase

                              Oorspronkelijk geplaatst door Sand0r Bekijk bericht
                              Na een snelle zoektocht op ebay naar die VivItar 135mm lens, kom ik er alleen tegen met zogezegd een F2,8. Is er enig verschil tussen de F2,8 en F2,3? Of zijn de verkopers "onwetende" en verkopen ze het als een F2,8?
                              Het verschil tussen een F2,3 en een F2,8 is F0,5....ruim een halve stop dus.
                              Er zijn heel veel verkopers van deze spullen die absoluut geen benul hebben van wat ze verkopen, maar die geven dan de filtermaat op als "interessant" gegeven.
                              Niemand zal een F2.8 verkopen als een F2.3 want daar trapt niemand in.
                              Het zijn 2 nogal verschillende ontwerpen, hoewel beide gemaakt door Komine (nummer start met 28xxxxx)

                              Comment


                              • Re: M42-Lenzen Showcase

                                Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
                                Kopie van het aankoop bewijs.




                                Grtz, RF
                                Zie ik dat goed februari 1976?

                                Comment

                                Working...
                                X