Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Lens intern laten kuisen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Lens intern laten kuisen

    Iemand die ik uiteindelijk niet echt iets heel kwalijk kan nemen (toch als het niet expres is) heeft mijn camera in zand begraven

    Gevolg ik heb nu zand in mijn lievelingslens. Iemand een idee waar ik zoiets snel kan laten kuisen?

  • #2
    Re: Lens intern laten kuisen

    Mijn lens zit na een aantal avonturen in de woestijn ook vol zand en stof. Liefst niet te lang wachten met het laten kuisen, want anders ga je later waar het zand zat toch nog plekjes hebben op de lens waar de coating beschadigd is. Tenminste dat heeft men mij bij Canon in Hong Kong verteld.

    Mijn lens is nu binnen voor het herstellen van het diafragma en misschien ook de USM motor. Het zand en stof wordt er ook uitgehaald. Dat kan allemaal bij het Canon service center. Ik heb echter te lang gewacht en ik zal dus zeker plekjes op de lenselementen overhouden.
    Canon EOS 5D mkII + EF 24-105mm f/4 L IS USM + EF 70-300 f/4-5.6 DO IS USM
    Fujifilm X-E1 + XF18-55mmF2.8-4 R LM OIS

    Comment


    • #3
      Re: Lens intern laten kuisen

      Beste wel eerst een bestek laten maken...kan gerust enkele honderde euro's kosten.
      Te veel lenzen en te weinig tijd.
      http://pentaxlenstest.blogspot.com/

      Comment


      • #4
        Re: Lens intern laten kuisen

        en vooral de lens NIET meer gebruiken .. anders EROSIE aan de binnenkant van je lens .. heb ik eens voorgehad met zand in de lens .. herstelling was duurder dan nieuwkoop .. (hele lensmechniek moest vervangen worden)

        btw, in't vervolg je camera niet in de buurt van de zandbak laten rondslingeren waar spelende kinderen zijn .. in de buurt van het zwembad in de zomer is ook geen goed idee ;o)

        Comment


        • #5
          Re: Lens intern laten kuisen

          Alvast bedankt allemaal voor het advies.

          Ik zal hem maar gewoon naar een canon repair center sturen met aanvraag tot een bestek eerst. Maar het is nogal een dure lens dus ik zal die waarschijnlijk wel laten kuisen. Ik hoopte dat er iemand een snellere manier zou weten maar die zal er wel niet zijn veronderstel ik.

          Gebruiken doe ik hem niet meer gelukkig kan ik het bereik wel opvangen met andere lenzen. Maar het blijft vervelend.

          En ja ik moet wat voorzichtiger zijn zeker. Maar tja apparatuur is er om te gebruiken he. Zand is wel heel wat vervelender dan water moet ik zeggen. Ik heb al vaak met mijn camera in een zwembad gestaan met joelende kinderen rond mij. Als je een beetje oplet is dat geen probleem zolang de hele camera niet in het water valt natuurlijk. Maar dat zand tja.....

          Comment

          Working...
          X