Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Herstelling 18-200

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Herstelling 18-200

Ik zou ze ook dit topic even doorgeven/mailen, deze prijs gaat er echt over, dat zullen ze zelf ook wel beseffen, en dit kan hun ofwel mooie reclame opleveren, ofwel een serieuze anti-reclame, als ik dit zo lees, ik zou nooit meer daar naartoe gaan zolang ze dit niet op een schappelijke manier oplossen..
    In het geval ze niks willen zou ik (denk ik) die 75 euro dan maar zo laten en de lens ter plekke voor hun ogen in de winkel op de grond in stukken gooien en er nooit meer terugkomen.
    Sony α7, 28-70 | Canon FD 20 2.8, 24 2.8, 35 2.8 TS, 50 3.5 M, 55 1.2 ASPH, 100 2.8, 200 2.8, 300 4 L, 500 8 Reflex | CZ 35 2.8, 50 1.7, 135 2.8 | Rokkor 58 1.2 | Vivitar S1 90 2.5 | Nikkor 105 1.8 | Takumar 50 1.4, 55 1.8, 135 2.5 | Tair 300 4.5...

Comment

spijtig dat ze dan uit eigen beweging zo'n goede klant niets extra van dienst hebben aangeboden...

Oorspronkelijk geplaatst door Phororhacos Bekijk bericht
      Dat is een goed idee Bouk . Weet wel dat de kosten gemaakt zijn door Procirep en niet door de winkel , maar als ik bedenk dat ik daar al een Canon pro 9000 printer heb gekocht , een D200 , een D300 , een Sigma 10-20 , een Bigma , een SB800 flitsapparaat , een 50mm1.8 , een 18-200 , Kenko tussenzetringen , een manfrotto monopod , een manfrotto carbon cx pro4 , een statiefkop 322RC , en een hele trits filtertjes , spec pads enz.enz. , ja dan mogen ze al eens iets doen voor mij denk ik dan .
      Wordt vervolgd...

Walter
      Canon 50D

Comment

Weet wel dat de kosten gemaakt zijn door Procirep en niet door de winkel ,
        Ben je daar zeker van? Ik weet van een persoon die zelf naar Procirep is gegaan, een bestek heeft laten opmaken, dit te duur vond, zijn materiaal zelf bij Procirep onhersteld is gaan terug halen en hij heeft niets moeten betalen. Dacht dan ook altijd dat deze bedragen aangerekend werden door de winkels voor hun administratie (en event. het versturen naar Procirep (weet niet hoe dit versturen juist gebeurt)).

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door cra Bekijk bericht
          49€
          Volgens mij is dit inderdaad correct (exclusief BTW) en is dat de prijs voor het afstellen (ijken) zonder dat er stukken moeten vervangen worden.

Heb je van de winkel een login nummer gekregen voor de "nikon repair" site, want ik vraag me echt af of de winkel de herstellingsprijs niet serieus verhoogd heeft?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ThC Bekijk bericht
            Ben je daar zeker van? Ik weet van een persoon die zelf naar Procirep is gegaan, een bestek heeft laten opmaken, dit te duur vond, zijn materiaal zelf bij Procirep onhersteld is gaan terug halen en hij heeft niets moeten betalen. Dacht dan ook altijd dat deze bedragen aangerekend werden door de winkels voor hun administratie (en event. het versturen naar Procirep (weet niet hoe dit versturen juist gebeurt)).

Net gebeld met Procirep : de kosten zijn reëel , een lensbarrel dient vervangen te worden , een geleider , en het afstemmen van de af neemt anderhalf uur in beslag .
            Vreemd allemaal , die lens is nooit gevallen , dat is dus eigenlijk een beetje brol op gebied van lensbehuizing
            De forfaitaire kosten kan ik niet onderuit , eenmaal de procedure opgestart met Rembrandt .
            Dan gebeld met Rembrandt : na enig aarzelen , ok ,die 75€ wordt eraf getrokken , let wel : op voorwaarde dat ik mijn oude 18-200 niet opeis en achterlaat bij Procirep...

De lens is op voorraad , deze zaterdag ga ik ze halen , zucht weer 500€ om gewoon verder te kunnen fotograferen ..

Walter
            D850

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LamboCars Bekijk bericht
              ik heb al héél wat centjes achtergelaten bij Studio73 (zelfde keten als Foto Rembrandt) en als er al een probleem was is dit altijd zeer correct opgelost.
              Jij haalt 2 schilders door elkaar, foto Rubens en foto Rembrandt.

Comment

Net gebeld met Procirep : de kosten zijn reëel , een lensbarrel dient vervangen te worden , een geleider , en het afstemmen van de af neemt anderhalf uur in beslag .
                Vreemd allemaal , die lens is nooit gevallen , dat is dus eigenlijk een beetje brol op gebied van lensbehuizing
                De forfaitaire kosten kan ik niet onderuit , eenmaal de procedure opgestart met Rembrandt .
                Dan gebeld met Rembrandt : na enig aarzelen , ok ,die 75€ wordt eraf getrokken , let wel : op voorwaarde dat ik mijn oude 18-200 niet opeis en achterlaat bij Procirep...

De lens is op voorraad , deze zaterdag ga ik ze halen , zucht weer 500€ om gewoon verder te kunnen fotograferen ..

Walter
                Niet leuk natuurlijk, maar wel de beste oplossing die ze konden bieden wsl, nu heb je dus eigenlijk niet meer kosten dan je betaald zou hebben als je de lens direct had vervangen, enkel had je dan de oude lens nog gehad om zelf eens open te halen ofzo
                Sony α7, 28-70 | Canon FD 20 2.8, 24 2.8, 35 2.8 TS, 50 3.5 M, 55 1.2 ASPH, 100 2.8, 200 2.8, 300 4 L, 500 8 Reflex | CZ 35 2.8, 50 1.7, 135 2.8 | Rokkor 58 1.2 | Vivitar S1 90 2.5 | Nikkor 105 1.8 | Takumar 50 1.4, 55 1.8, 135 2.5 | Tair 300 4.5...

Comment

Zoals hierboven vermeld Walter: als je voor de Sigma 18-250 gaat, wat ook een uitstekende lens is, dan kost het je €100 minder, ook al laat je de €75 vallen, en dan heb je de oude nog terug ook.
                  "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door K-2 Bekijk bericht
                    Zoals hierboven vermeld Walter: als je voor de Sigma 18-250 gaat, wat ook een uitstekende lens is, dan kost het je €100 minder, ook al laat je de €75 vallen, en dan heb je de oude nog terug ook.
                    Dat moet ik nog uitknobbelen of dat gaat , nu is het een nikon-nikon verhaal . Heb ook nog geen reviews gelezen van die Sigma .

Walter
                    D850

Comment

Walter

ik zou toch gaan voor de nieuwe 18 - 200 met zijn VRII en geen last meer van uitzakken.
                      Het is toch een Nikon-Nikon verhaal zoals je zelf schreef.
                      Mvg,
                      SW
                      BD1071BE

Comment

Hopelijk is versie II ook iets duurzamer dan versie I
                        Forum voor discussies, vragen en antwoorden over objectieven en andere optische toebehoren zoals lenzen en filters. Bijvoorbeeld: Hulp en advies bij aanschaf van een nieuwe lens, problemen bij de bediening of gebruik, etc ...

Comment

Dat moet ik nog uitknobbelen of dat gaat
                          Inderdaad, als je bij dezelfde fotozaak wil blijven.

Maar je kan daar ook gewoon je oude lens gaan halen, en de Sigma bestellen bij Kamera-Express.

Review
                          Vergelijking Sigma-Nikon
                          Een paar voorbeeldfoto's
                          "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door oermens Bekijk bericht
                            Hopelijk is versie II ook iets duurzamer dan versie I
                            http://forum.belgiumdigital.com/f35/...ot-310261.html

Pfffft , begin het al warm te krijgen , heb altijd gevonden dat die 18-200 een plastiekerig geval was .

Walter
                            D850

Comment

Ik breng m'n Nikon lenzen zelf binnen bij Procirep als de garantie voorbij is.

Dan bekijken ze het, en als het naar frankrijk opgestuurd moet worden voor bestek op te maken vragen ze je dat eerst... zoniet kan je het gewoon komen terug halen... (zonder kost)

bij bestek heb je 3 keuzes: akkoord gaan, of wel niet akkoord gaan en 30€ bestek & transportkosten betalen, of wel je lens daar laten en dan moet je niets betalen...

Binnen garantie maak ik gebruik van m'n fotoboer (Digame in leuven), Onlangs had ik m'n D700 daar binnengebracht, was dood... De herstelling gebeurde volstrekt gratis, ook het transport naar procirep, het bewuste toestel is nog twee maal moeten terug binnen gebracht worden, tot het volledig herstelt was (voedings print en bekabeling vernieuwd). Dit alles gratis binnen garantie en ik mocht indien nodig gebruik maken van een reserve toestel (D80), op zo'n moment ben ik blij dat ik het toestel niet online heb gekocht, maar wel bij de lokale fotowinkel. Prima service!
                              some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
                              Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

Comment

45 € bestekkosten zijn heel normaal. Ga met eender welk merk naar de hersteller en je betaald evenveel of zelfs meer. Of het nu Nikon, Canon of ...... is het overal wel zoiets. De beste manier is nog altijd zelf naar Procirep (in het geval van Nikon) gaan en vragen wat er aan te doen is. Daar zeggen ze je direkt wat er scheelt en wat de kosten zijn. Maar je moet zelf naar Brussel hiervoor.
                                Ikzelf heb een paar jaar geleden een D100 laten herstellen bij Procirep, in waarborg, op 2 dagen hersteld.

MAAR, blijf aub met uw herstellingen weg uit de lokale winkels.

Comment

Working...
                                X