Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 50mm f:0.95

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Canon 50mm f:0.95

    De 50/0.95 is hoogst waarschijnlijk een FL versie ...

    De FD/FL versies van Canon worden nu terug heel snel populair omdat de Cinezen massaal adapters maken en verkopen voor ongeveer elk type van dSLR maar tegenwoordig vooral voor de mirrorless cameras. Ze maken de adapers per ton denk ik ... amazon bvb loopt er mank van ...
    Ik heb er zelf een besteld voor mijn oude Canon FL lens 50mm/1.8 maar het zou kunnen tegenvallen wegens de afwijkende vormfactor van deze reeks FL lenzen ...
    http://www.mir.com.my/rb/photography...rces/fllenses/

    Comment


    • #17
      Re: Canon 50mm f:0.95

      Deze lens heeft gewoonlijk een m39 vatting of een speciale bayonet vatting
      FLICKR PHOTOSTREAM
      Just try to comprehend that which you'll never comprehend

      Comment


      • #18
        Re: Canon 50mm f:0.95

        De Canon 7 camera zelf heeft een M39 vatting voor de "normale" lenzen en een speciale bajonetvatting uniek aan de 50/0.95.

        Comment


        • #19
          Re: Canon 50mm f:0.95

          Dit is mijn betrachting als ik de lotto win ... als dit op een Nex3 past moet dat op een a6k ook wel lukken ...

          Comment


          • #20
            Re: Canon 50mm f:0.95

            Zo'n affront ga je zo'n lens toch niet aandoen?

            Comment


            • #21
              Re: Canon 50mm f:0.95

              Oorspronkelijk geplaatst door Spanik Bekijk bericht
              De Canon 7 camera zelf heeft een M39 vatting voor de "normale" lenzen en een speciale bajonetvatting uniek aan de 50/0.95.
              yep, klopt volledig en voor die speciale bajonetvatting zijn er blijkbaar geen adapters op de markt....
              www.lensculture.com/nathan-verstraete

              Comment


              • #22
                Re: Canon 50mm f:0.95

                Oorspronkelijk geplaatst door thaann Bekijk bericht
                yep, klopt volledig en voor die speciale bajonetvatting zijn er blijkbaar geen adapters op de markt....
                correctie heb uiteindelijk na zeer lang zoeken op eBay in Amerika toch een juiste adapter gevonden maar is verdomd zeldzaam en moeilijk te vinden
                www.lensculture.com/nathan-verstraete

                Comment


                • #23
                  Re: Canon 50mm f:0.95

                  Leuk - deze discussie was mij in al die jaren niet opgevallen

                  Ik ben dus degene die de set van TS heeft gekocht. Nadat ik de meetzoekerset met de Canon 50 0.95 had overgenomen (kan me herinneren dat het op een zaterdagavond was) heb ik de camera en lens in het geheel laten restaureren door één der besten op dit vlak in Nederland (was niet goedkoop - kan me iets van €700 herinneren) want de meetzoeker en lens waren in niet al te beste toestand meer (onder andere valschade). De Canon 7sZ en de 50 f0.95 was het begin van mijn Canon meetzoekerverzameling (ik had al een vrij grote Canon FD verzameling) en is nog steeds het 'vlaggenschip'.

                  Een foto'tje van een jaar terug (is ondertussen alweer wat bij gekomen)


                  Voor de vorm nog een foto'tje van m'n FD-spul


                  Ik schiet nog steeds met de 0.95 (heb 'm ook op de Sony A7 gebruikt in combinatie met een verloopje) - en m'n overige analoge gear. Heel bijzondere lens met een heel bijzondere tekening!

                  Comment


                  • #24
                    Re: Canon 50mm f:0.95

                    Oorspronkelijk geplaatst door mennovanw Bekijk bericht
                    Ik schiet nog steeds met de 0.95 (heb 'm ook op de Sony A7 gebruikt in combinatie met een verloopje) Heel bijzondere lens met een heel bijzondere tekening!
                    Waar blijven de foto' s?
                    Waar een wil is, is een weg
                    ---------------------------------

                    Comment


                    • #25
                      Re: Canon 50mm f:0.95

                      Ondertussen is deze lens niet meer te vinden voor minder dan €2000, betere investering dan geld op de bank
                      Ik ben ook wel benieuwd naar wat foto's
                      Sony α7, 28-70 | Canon FD 20 2.8, 24 2.8, 35 2.8 TS, 50 3.5 M, 55 1.2 ASPH, 100 2.8, 200 2.8, 300 4 L, 500 8 Reflex | CZ 35 2.8, 50 1.7, 135 2.8 | Rokkor 58 1.2 | Vivitar S1 90 2.5 | Nikkor 105 1.8 | Takumar 50 1.4, 55 1.8, 135 2.5 | Tair 300 4.5...

                      Comment


                      • #26
                        Re: Canon 50mm f:0.95

                        Ik denk dat ik ooit eens een gerucht gehoord heb dat Canon de .95 opnieuw zou uitbrengen. Maar verder niets meer van gehoord.

                        Echter heb ik nu de F1.2 en dat is geen eenvoudige lens om dichtbij nog iets goed scherp te hebben. De DOF is zo klein dat het moeilijk is om te bepalen wat je nog scherp wil in beeld. De compositie lijd er onder. Laat staan 0.95 waarbij de DOF nog kleiner is.
                        Ook een probleem met de F1.2 is dat buiten in volle zon je soms in de problemen komt met overbelichting volopen, zelfs bij sluitertijden van 1/8000! Laat staan dat het nog meer open kan. Dan moet je wel een camera hebben waarbij de ISO naar 50 kan. Dus niet weggelegd voor iedereen denk ik zo.

                        Comment


                        • #27
                          Re: Canon 50mm f:0.95

                          Bert, Canon kan echt niet zomaar de F0.95 opnieuw uitbrengen. De zogenaamde flange focal distance van de mount van deze F0.95 zal kleiner zijn als van EF mount. Toevallige is de flange focal distance van M42 groter als van Canon EF, hierdoor kun je zonder problemen een M42 lens op de Canon zetten.

                          Hier trouwens wat lens :
                          Waar een wil is, is een weg
                          ---------------------------------

                          Comment


                          • #28
                            Re: Canon 50mm f:0.95

                            De chinezen hebben al zo'n lens gebouwd ondertussen...



                            Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk
                            portfolio en workshops:
                            https://www.bennybulke.com/

                            Comment


                            • #29
                              Re: Canon 50mm f:0.95

                              Oorspronkelijk geplaatst door bulke41 Bekijk bericht
                              De chinezen hebben al zo'n lens gebouwd ondertussen...



                              Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk
                              Is Sony FE vatting voor camera' s zonder spiegel?
                              Waar een wil is, is een weg
                              ---------------------------------

                              Comment


                              • #30
                                Re: Canon 50mm f:0.95

                                Oorspronkelijk geplaatst door Rogier Bekijk bericht
                                Is Sony FE vatting voor camera' s zonder spiegel?
                                Klopt

                                Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk
                                portfolio en workshops:
                                https://www.bennybulke.com/

                                Comment

                                Working...
                                X