Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

APS-C sensor vergrootting

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: APS-C sensor vergrootting

    Oorspronkelijk geplaatst door Voltigeur Bekijk bericht
    Het is inderdaad zo dat het allemaal nogal verwarrend is.

    .
    Ik vind het helemaal niet verwarrend.
    Nooit gevonden ook.

    Comment


    • #17
      Re: APS-C sensor vergrootting

      Oorspronkelijk geplaatst door putor Bekijk bericht
      . Straks gaat TS nog denken dat een EF 200mm op zijn cropcamera verder gaat inzoomen dan zijn EF-S 200mm.
      Ik vind dit jammer en kan het niet goedkeuren.
      De term inzoomen moet tene enenmale niet gebruikt worden in zinsverband met 1 brandpunt omdat dit bijdraagt aan het verspreiden van het onzinnige "zoom"als men tele bedoelt.

      Comment


      • #18
        Re: APS-C sensor vergrootting

        Dus mijn 55-250mm is een 88-400 en een 70-200 is dus minder 'focal length'?
        Twitter: @sam_lovesMJ - Flickr:samdg - Pixoto:sam
        Amateur fotograaf - Canon EOS 400D - Canon EF-S 18-55mm - Canon EF-S 55-250mm - Canon EF 50mm f/1.8

        Comment


        • #19
          Re: APS-C sensor vergrootting

          Oorspronkelijk geplaatst door samdg Bekijk bericht
          Dus mijn 55-250mm is een 88-400 en een 70-200 is dus minder 'focal length'?
          uw 55-250 is een 55-250 en een 70-200 is een 70-200. Op uw camera met kleinere sensor heeft die 55-250 een beeldhoek die gelijk is aan een 88-400 op een 35mm camera en die 70-200 een beeldhoek die gelijk is aan een 112-320 op een 35mm camera.

          Als je een cropcamera hebt heeft ELKE lens daarop een andere beeldhoek dan de opgegeven brandpuntsafstand in mm op een 35mm camera zou betekenen. Maw je moet de cropfactor voor EF lenzen evengoed toepassen als voor EF-s lenzen.

          @ Keeskanon: zoals gebruikelijk hebt u gelijk
          The Knight That Says Ni...kon

          Comment


          • #20
            Re: APS-C sensor vergrootting

            Oorspronkelijk geplaatst door samdg Bekijk bericht
            Dus mijn 55-250mm is een 88-400 en een 70-200 is dus minder 'focal length'?
            Nee, de beeldhoek van die 200 is alleen aan de telekant iets groter dan die van een 250. Ge kunt die EF ook op een ff zetten: dan is de beeldhoek nog groter. Hoe meer tele hoe minder beeldhoek. Aan de groothoekkant is 55 echter minder dan 70, waardoor je s-lens daar breder lijkt.
            Last edited by Poza; 23 november 2011, 15:17.

            Comment


            • #21
              Re: APS-C sensor vergrootting

              En ik vrees dat het met de minuut onduidelijker word voor TS (en alle anderen die met dezelfde vraag zitten)...
              Canon EOS 1D Mark II, Canon EF 50mm f/1.8 II, Canon Speedlite 430 EX II, Redged RMA-527

              Comment


              • #22
                Re: APS-C sensor vergrootting

                Oorspronkelijk geplaatst door Voltigeur Bekijk bericht
                En ik vrees dat het met de minuut onduidelijker word voor TS (en alle anderen die met dezelfde vraag zitten)...
                Men kan ook de Nikon lens simulator kijken en schuiven en DX en FX aanklikken naar believen.

                The Knight That Says Ni...kon

                Comment


                • #23
                  Re: APS-C sensor vergrootting

                  Of men kan een oude filmbody kopen voor een paar euro en dezelfde lens eens op zowel filmbody als dslr zetten.
                  Kost zo goed als niets en dan kan men in de praktijk zien wat er gebeurd ipv erover te discussiëren.
                  "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

                  Comment


                  • #24
                    Re: APS-C sensor vergrootting

                    Oorspronkelijk geplaatst door Voltigeur Bekijk bericht
                    En ik vrees dat het met de minuut onduidelijker word voor TS (en alle anderen die met dezelfde vraag zitten)...
                    Ik blijf erbij dat 250 meer is dan 200, ondanks verwoede pogingen daaraan te twijfelen. Als de ts het effect wil weten op een andere camera, veronderstel ik dat hij er zich zo een wil kopen. De lens die daarop past geeft een andere beeldhoek, die je echter achteraf kunt croppen, in plaats van on-toestel. Je krijgt dan minder pixels, maar die zijn van een zodanig betere kwaliteit dat je het verschil niet ziet.

                    Comment


                    • #25
                      Re: APS-C sensor vergrootting

                      edit/ - sorry, niet goed gelezen -
                      "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

                      Comment


                      • #26
                        Oorspronkelijk geplaatst door Poza
                        Ik blijf erbij dat 250 meer is dan 200, ondanks verwoede pogingen daaraan te twijfelen. Als de ts het effect wil weten op een andere camera, veronderstel ik dat hij er zich zo een wil kopen. De lens die daarop past geeft een andere beeldhoek, die je echter achteraf kunt croppen, in plaats van on-toestel. Je krijgt dan minder pixels, maar die zijn van een zodanig betere kwaliteit dat je het verschil niet ziet.
                        Aan de beginpost te zien zou ik toch eerder denken dat ie overwoog om een ander objectief te kopen...
                        Canon EOS 1D Mark II, Canon EF 50mm f/1.8 II, Canon Speedlite 430 EX II, Redged RMA-527

                        Comment


                        • #27
                          Re: APS-C sensor vergrootting

                          Oorspronkelijk geplaatst door Voltigeur Bekijk bericht
                          Aan de beginpost te zien zou ik toch eerder denken dat ie overwoog om een ander objectief te kopen...
                          ... eentje dat ook op een ff past. Die letter s betekent namelijk alleen maar dat dit niet zo is. Een andere betekenis zit daar niet achter.

                          Comment


                          • #28
                            Re: APS-C sensor vergrootting

                            Oorspronkelijk geplaatst door K-2 Bekijk bericht
                            Of men kan een oude filmbody kopen voor een paar euro en dezelfde lens eens op zowel filmbody als dslr zetten.
                            Kost zo goed als niets en dan kan men in de praktijk zien wat er gebeurd ipv erover te discussiëren.
                            je kan ook beginnenden fotografen gerust laten met crop-zever en hen vertrouwd laten worden wat die mm's voor hun camera betekenen. Ik heb ooit een verkoper tegen iemand die nog nooit een reflexcamera, niet digitaal en niet analoog, had vastgehad horen uitleggen dat hij die 18mm x1.5 moest doen. Die klant hàd 35mm niet als referentiekader en zo werd iets dat hij niet begreep vermenigvuldigd met een factor waarvan hij de basis niet kende om uit te komen bij iets dat hij ook niet begreep. Super verkoopstechniek

                            In de praktijk heeft die cropfactor ook geen enkel nut: in de fotografie valt en staat alles met de fysieke brandpuntsafstand op de fysieke sensorgrootte en niet met wat die fysieke afmetigen op andere formaten zouden betekenen.
                            The Knight That Says Ni...kon

                            Comment


                            • #29
                              Re: APS-C sensor vergrootting

                              Volledig mee eens .

                              (Het idee om ergens een filmbody op te pikken gaf ik enkel voor diegenen graag zouden weten wat die deze steeds terugkerende verhalen over "mm x 1.5" praktisch eigenlijk inhouden. Dat toont ze dan meteen welk beeld ze krijgen als ze een aps-c-lens op hun filmbody zetten, of een voor FF geschikte lens op een aps-c-body, het kost vrijwel niets, en het elimineert deze steeds terugkerende discussie.)
                              "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

                              Comment


                              • #30
                                Re: APS-C sensor vergrootting

                                Oorspronkelijk geplaatst door K-2 Bekijk bericht
                                Volledig mee eens .

                                (Het idee om ergens een filmbody op te pikken gaf ik enkel voor diegenen graag zouden weten wat die deze steeds terugkerende verhalen over "mm x 1.5" praktisch eigenlijk inhouden. Dat toont ze dan meteen welk beeld ze krijgen als ze een aps-c-lens op hun filmbody zetten, of een voor FF geschikte lens op een aps-c-body, het kost vrijwel niets, en het elimineert deze steeds terugkerende discussie.)
                                Oh, maar als je je ff-geschikte lens op een aps-c-body zet, dan krijg je net meteen de indruk dat je meer tele hebt dan op die ff, terwijl je alleen maar een zoom krijgt op je zoekvenster,... afgezien van de andere pixelresolutie van dat croptoestel, die je niet meteen ziet.
                                Zeg anders maar tegen die verkoper dat ge die ff goedkoper wilt hebben omdat hij niet automatisch cropt.
                                Last edited by Poza; 24 november 2011, 12:05.

                                Comment

                                Working...
                                X