Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

85mm vergelijking Canon - Sigma - Carl Zeiss

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • 85mm vergelijking Canon - Sigma - Carl Zeiss

    voor de geïnteresseerden:
    op mijn blog

    met dank aan doubleyoushop.

    Ch.
    www.ludwigdesmet.com - beauty & fine art photographer -

  • #2
    Re: 85mm vergelijking Canon - Sigma - Carl Zeiss

    Knappe korte review
    merci!
    Dit zal ongetwijfeld veel mensen helpen in hun keuze
    5DmkIII en wat glas

    Comment


    • #3
      Re: 85mm vergelijking Canon - Sigma - Carl Zeiss

      Heb zelf de EF 85/1.8, echt een geweldig goed lenske, en zeker voor die prijs . De Zeiss en Sigma vertonen wel veel CA, had ik niet verwacht.
      David Leemans
      Nikon D7000-D600-D610 | Gallery | Flickr

      Comment


      • #4
        Re: 85mm vergelijking Canon - Sigma - Carl Zeiss

        Jamaar Charlemagne, de beste staan er niet op (85 1.2L & 1.2L II)

        De 85 1.8 heb ik buitengegooid, goedkoop of niet, teveel paars, laag contrast, fletse kleuren,...
        Zelfs als ik keuze zou hebben tss een Sigma 85 1.4 en een tweedehands Canon 1.2L MKI zou ik voor de L gaan.

        Puur voor de beeldkwaliteit/lichtsterkte/bokeh/contrast/kleuren, een klasselens voor wie hem kan betalen!
        Ik heb hem zelfs getest met kinderen in een speeldorp op trampolines, zelfs dan was de AF snel genoeg. Dus traag is echt relatief.

        Comment


        • #5
          Re: 85mm vergelijking Canon - Sigma - Carl Zeiss

          Ik heb de Canon L versie en snel zou ik die nu niet noemen, je moet weten waarvoor je ze gebruikt. Dat de sigma en de Zeiss veel CA hebben is een feit, echter de Canon L heeft ook behoorlijk last van CA in bepaalde (extreme) omstandigheden, maar dat is nu eenmaal eigen aan lichtsterke lenzen, zelfs bvb mijn 300F2.8L IS heeft daar in bepaalde omstandigheden wel wat CA problemen...
          1D-X/ 6D /Sigma 50Art/85L/100L IS macro /16-35L IS /24-70LII /70-200F2.8L IS II/180L Macro /300F2.8L IS /500F4L IS /1.4xext /2x ext

          Comment


          • #6
            Re: 85mm vergelijking Canon - Sigma - Carl Zeiss

            Oorspronkelijk geplaatst door PurePhotography Bekijk bericht
            Jamaar Charlemagne, de beste staan er niet op (85 1.2L & 1.2L II)

            De 85 1.8 heb ik buitengegooid, goedkoop of niet, teveel paars, laag contrast, fletse kleuren,...
            Zelfs als ik keuze zou hebben tss een Sigma 85 1.4 en een tweedehands Canon 1.2L MKI zou ik voor de L gaan.

            Puur voor de beeldkwaliteit/lichtsterkte/bokeh/contrast/kleuren, een klasselens voor wie hem kan betalen!
            Ik heb hem zelfs getest met kinderen in een speeldorp op trampolines, zelfs dan was de AF snel genoeg. Dus traag is echt relatief.
            De 1.2 zou erbij moeten voor de volledigheid, maar die valt toch buiten budget voor mij , daarom heb ik niet gevraagd om die ook te testen. Als je een 1.2 II zou vinden voor de prijs van de Sigma, laat gerust iets horen.

            Ch.
            www.ludwigdesmet.com - beauty & fine art photographer -

            Comment


            • #7
              Re: 85mm vergelijking Canon - Sigma - Carl Zeiss

              Volgend artikel is verschenen op de blog van national geographic fotograaf Ben Horton, welke zelf een canon gebruiker is.
              beelden zijn gemaakt met 5dmkii


              Heel onder in het artikel vindt je vergelijkende portretten van de canon 85mm f1,2 met de zeiss 85mm f1,4.

              Comment


              • #8
                Re: 85mm vergelijking Canon - Sigma - Carl Zeiss

                Oorspronkelijk geplaatst door puerte Bekijk bericht
                Volgend artikel is verschenen op de blog van national geographic fotograaf Ben Horton, welke zelf een canon gebruiker is.
                beelden zijn gemaakt met 5dmkii


                Heel onder in het artikel vindt je vergelijkende portretten van de canon 85mm f1,2 met de zeiss 85mm f1,4.
                Het is leuk om vele verschillende meningen naast mekaar te kunnen zien. Om eerlijk te zijn vind ik niet alle portretten met de CZ helemaal scherp. Ik weet ook niet of er bij CZ goede en slechte exemplaren zijn, maar dan wordt het echt helemaal moeilijk oordelen.
                Ik las een andere test waar ze eerst twee slechte exemplaren hadden vooraleer er een goeie binnen te krijgen! Ik heb nog steeds niet gekocht en hou alles in beraad. Ik merk dat vooral de CZ gebruikers enthousiast zijn, de anderen een beetje 'relativerend' tot 'licht denigrerend'. Maar is dat niet met alles zo? Iemand die een BMW heeft zal daarover vol lof zijn, en iemand die een tweepk'tje koopt is wellicht daarmee dan heel tevreden. ...

                Ch.
                www.ludwigdesmet.com - beauty & fine art photographer -

                Comment


                • #9
                  Re: 85mm vergelijking Canon - Sigma - Carl Zeiss

                  In zijn artikel schrijft hij dat hij totaal niet tevreden is over de scherpte van zijn canon objectieven en daarom op zoek is naar een alternatief.
                  De beelden welke hij toont van de canon 85mm 1,2 zijn niet enkel minder scherp dan deze vd Zeiss, maar wat contrast en kleurbalans betreft zijn die vd Canon niet echt veel beter dan van een mid-class objectief. Op zijn blog heeft hij nog voorbeelden staan en text en uitleg. Je kunt daar ook altijd meer informatie vragen.

                  The blog of Ben Horton, Photographer and Explorer
                  Last edited by puerte; 21 augustus 2011, 11:33.

                  Comment


                  • #10
                    Re: 85mm vergelijking Canon - Sigma - Carl Zeiss

                    Oorspronkelijk geplaatst door puerte Bekijk bericht
                    In zijn artikel schrijft hij dat hij totaal niet tevreden is over de scherpte van zijn canon objectieven en daarom op zoek is naar een alternatief.
                    De beelden welke hij toont van de canon 85mm 1,2 zijn niet enkel minder scherp dan deze vd Zeiss, maar wat contrast en kleurbalans betreft zijn die vd Canon niet echt veel beter dan van een mid-class objectief. Op zijn blog heeft hij nog voorbeelden staan en text en uitleg. Je kunt daar ook altijd meer informatie vragen.

                    http://bhpnomad.wordpress.com/
                    Ik heb voor de lol de full-size-nikki1 eens gedownload, en wat deze fotograaf hier buiten zijn compo presteert, is toch gene vette hoor. Bij geen van beide foto's zijn de ogen in focus So far zijn NG credibilty... Verder zijn de kleurverschillen heel makkelijk aan te passen in 20 seconden PP (indien al gewenst). Ook zal elke Canon wel uitgerust zijn met picture styles, niet? Toevallig ook niet gezien dat de CZ een nerveuzer bokeh heeft?

                    Comment


                    • #11
                      Re: 85mm vergelijking Canon - Sigma - Carl Zeiss

                      Zo een hoogvlieger lijkt die 85mm CZ (volgens Photozone) nu ook niet te zijn. KLIK

                      Comment


                      • #12
                        Re: 85mm vergelijking Canon - Sigma - Carl Zeiss

                        Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                        Zo een hoogvlieger lijkt die 85mm CZ (volgens Photozone) nu ook niet te zijn. KLIK
                        Die CA cijfers zijn ook niet om over naar huis te schrijven. Kan je beter bepaalde oude MF lenzen kopen... goedkoper, scoren beter qua CA en kleur en scherpte zijn bij de betere exemplaren ook ok.
                        Foto's tonen niet de werkelijkheid, maar de werkelijkheid van de fotograaf.
                        www.musicinframe.be

                        Comment


                        • #13
                          Re: 85mm vergelijking Canon - Sigma - Carl Zeiss

                          Oorspronkelijk geplaatst door frank207be Bekijk bericht
                          Toevallig ook niet gezien dat de CZ een nerveuzer bokeh heeft?
                          leg dat eens uit? heeft de bokeh last van stress ofzo?

                          Comment


                          • #14
                            Re: 85mm vergelijking Canon - Sigma - Carl Zeiss

                            Oorspronkelijk geplaatst door Jer0en Bekijk bericht
                            leg dat eens uit? heeft de bokeh last van stress ofzo?
                            Nerveuzer = harder omlijnd, minder zacht, minder vloeiend.

                            Comment


                            • #15
                              Re: 85mm vergelijking Canon - Sigma - Carl Zeiss

                              Op Sony camera's presteert die 85mm F/1.4 Carl Zeiss wel uitstekend, klik.
                              Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
                              Mijn bird foto's en urbex foto's

                              Comment

                              Working...
                              X