Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Partyfotografie fuif

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: Partyfotografie fuif

    Binnenkort me ook eens bezig houden met fuiven te fotograferen. 'k Ben aan het sparen voor de Speedlite 430EX en heb momenteel de canon eos 400d, de canon 50mm 1.8 en de 70-200mm 4.0L.
    Ik neem aan dat dit materiaal volstaat, of heb ik wat meer groothoek nodig?

    Comment


    • Re: Partyfotografie fuif

      Oorspronkelijk geplaatst door Tremium Bekijk bericht
      Binnenkort me ook eens bezig houden met fuiven te fotograferen. 'k Ben aan het sparen voor de Speedlite 430EX en heb momenteel de canon eos 400d, de canon 50mm 1.8 en de 70-200mm 4.0L.
      Ik neem aan dat dit materiaal volstaat, of heb ik wat meer groothoek nodig?
      Ja, je gaat toch iets breder moeten kunnen gaan. Heb je je kitlens nog?

      Dave
      pixelpusher

      Comment


      • Re: Partyfotografie fuif

        Oorspronkelijk geplaatst door littlewan Bekijk bericht
        Hé, ik ben ook een fotograaf van Carré hoor !
        Ben eens gaan kijken naar je foto's
        Zitten knappe setjes tussen
        Canon 5D MarkIII , Canon 24-105 F4 IS USM L , Canon 70-200 F4 IS USM L

        Jay Art's

        Comment


        • Re: Partyfotografie fuif

          Oorspronkelijk geplaatst door GroovBird Bekijk bericht
          Ja, je gaat toch iets breder moeten kunnen gaan. Heb je je kitlens nog?

          Dave
          De kitlens heb ik nog ja. Canon EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 al zou ik deze wel eens moeten gaan vervangen. Kwestie van wat meer beeldkwaliteit te hebben.
          Last edited by Tremium; 10 juli 2009, 18:16.

          Comment


          • Re: Partyfotografie fuif

            Oorspronkelijk geplaatst door Tremium Bekijk bericht
            De kitlens heb ik nog ja. Canon EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 al zou ik deze wel eens moeten gaan vervangen. Kwestie van wat meer beeldkwaliteit te hebben.
            Je kan die vervangen door de 18-55 IS, of door een 17-55 F/2.8 IS, al naargelang je budget. Als je flitst, heb je die F/2.8 niet echt nodig, vind ik. De beeldkwaliteit van die nieuwe kitlens is bovendien een pak beter dan die je nu hebt.

            Dave
            pixelpusher

            Comment


            • Re: Partyfotografie fuif

              Oorspronkelijk geplaatst door jimbojames78 Bekijk bericht
              Ben eens gaan kijken naar je foto's
              Zitten knappe setjes tussen
              Zijn allemaal oude foto's, tegenwoordig doe ik veel meer werk (10 tot 15 opdrachten per maand). Ik ontzie het mij om dit dan ook nog eens zelf online te gaan plaatsen...

              Comment


              • Re: Partyfotografie fuif

                Ik vraag me af... is er als full time partyfotograaf nog veel tijd over voor sociale contacten en vriendin ??

                Comment


                • Re: Partyfotografie fuif

                  Oorspronkelijk geplaatst door psychodweep Bekijk bericht
                  ik vraag me af... Is er als full time partyfotograaf nog veel tijd over voor sociale contacten en vriendin ??
                  me !!!!!!

                  Comment


                  • Re: Partyfotografie fuif

                    Welke lichtmeting wordt er op fuiven trouwens gebruikt? Deelmeting of spotmeting? Op concerten gebruik ik spotmeting, dus op fuiven dan ook? Of ligt het totaal anders?
                    Want ik begrijp wel het verschil tussen matrix meting en de rest, maar niet tussen deelmeting en spotmeting.

                    Comment


                    • Re: Partyfotografie fuif

                      The Oh! zoekt voor vanavond dringend een Partyfotograaf, wie interesse heeft neemt contact op met Dj Wacko (***********)
                      Last edited by Denief; 24 juli 2009, 14:14.
                      Denief.be… Showcase l Gallery's l Blog

                      Comment


                      • Re: Partyfotografie fuif

                        Ik heb dit allemaal eens doorgelezen, maar er resten mij toch nog wat vragen...

                        Het materiaal waarmee ik aan de slag wil:
                        Nikon D700 + nikkor AF-S 50mm F 1.4 G + SB-900

                        De omstandigheden:
                        Party in een klein lokaal met niet al te veel licht, gekleurde spots, en een laag, donker plafond (+-2,5m hoog)

                        Volgende instellingen lijken mij niet slecht, als ik hier goed heb gelezen...:
                        - iso 800
                        - diafragma f/3,5
                        - sluitertijd 1/10 à 1/13
                        - altijd flitsen

                        Ik twijfel nog over gebruik van SB-900 of gebruik van de interne flitser (sorry als ik weinig professioneel overkom). Sowieso flitsen op 2e gordijn??

                        Stel ik mijn witbalans in op automatisch, flitslicht, of nog anders?

                        Is deze lens hier trouwens voor geschikt? Of kan ik beter op zoek naar een andere lens?

                        Alle tips zijn welkom, dus als er nog andere bedenkingen/opmerkingen zijn.. shoot!

                        Bedankt alvast!
                        Nikon D700, 24-70mm 2.8, 50mm 1.4, 70-300mm 3.5-5.6, Sigma 180mm Macro, Nikon SB-900, Cactus v4

                        Comment


                        • Re: Partyfotografie fuif

                          Met een prime ga je wat meer moeten zoomen met je voeten, wat niet altijd kan. Ik raad je aan een brede zoom mee te nemen.

                          Gekleurde spots: die moeten er mee op, liefst met wat rook. Zorg zeker voor een lenskap. Die dient ook meer als bescherming voor je objectief dan om flare te vermijden.

                          Eerste, tweede gordijn: maakt niet uit, want dat hangt af van de situatie. Informeer je over wat het verschil is. Meestal ga je't ni zien. Flits toch zeker met je SB900 en laat je interne flitser thuis

                          Ik denk dat als je je witbalans op auto zet, en je flitst, dat er dan zoiezo "flits" als witbalans wordt gebruikt. Maakt niet uit. Zet 'm maar op auto, maar trek alles in RAW.

                          Sluitertijd/diafragma/iso hangt natuurlijk van de hoeveelheid omgevingslicht af. Zet 'm maar op diafragmavoorkeuze, op F/4 ofzo.

                          Dave
                          pixelpusher

                          Comment


                          • Re: Partyfotografie fuif

                            Misschien wat laat, maar goed...

                            ten eerste zou k al een zoomebjectief nemen (18-70 of vergelijkbaar)
                            50MM 1.4 --> nutteloos om zo groot diagragma te gebruiken mijns inziens, behalve dan voor slechts enkele zeer speciale effectjes mss..., maar je zal nooit de hele avond op deze instellingen fotograferen.

                            D700 = bangelijk goede camera wel... ook voor hoge ISO-waarden goede ruisverhouding. echter... duur speelgoed voor een party, ikzelf heb hem wel, maar k gebruik mijn andere camera voor parties.

                            Wat licht en sluitertijd betreft:
                            1 tip: fotografeer nooit met flits op 2e gordijn!88 simply don't... mensen die beweren dat het wel kan ... zijn fout... als je het echt wil proberen, ga je gang, je zal zelf het effect zien...

                            zelfs bij weinig omgevingslicht kan je sfeer in je foto's krijgen... zet je sluitertijd langer, simpel... ik fotografeer soms een onderwerp (DJ of persoon of ... weetikveelwat) tegen een donkere achtergrond (geflitst) en dan draai ik gewoon nog es mijn camera richting een lichtbron om dat sfeerlicht over de foto te laten werpen... soms zit k dan met sluitertijden van 2 seconden... maar who cares? sfeer is belangrijk, dussss...

                            ISO: afhankelijk van wat je wil, bij mij minimum 500, soms tot 1600 soms nog hoger... het hangt er allemaal wat vanaf wat je wil bereiken, maar wanneer k flits met lange sluitertijd --> 500 iso... als k echt wil flitsen met korte sluitertijd en toch sfeer wil meenemen (voor een cleaner sfeerlicht rond het onderwerp) --> 1600 iso (vaak gebruikt in discotheken, waar mensen vaker "mooi" op de foto willen poseren ipv. een foto waar ze aan het dansen zijn. In dat geval wil je proper achtergrondlicht en hou je de sluitertijd liever wat korter.

                            Witbalans: altijd instellen op flash... Automatisch mag ook, maar dan kiest hij sowieso voor flash (alleen interpreteert hij het omgevingslicht mss wat anders, het verschil is erg subtiel in ieder geval)... en anders je kelvinwaarde ingeven.

                            nooit inbouwflitser gebruiken, als je een externe hebt --> externe gebruiken... externe is al hard licht, inbouwflits is écht wel puntlicht en dan ook beter te vermijden.

                            lang geleden dat k hier nog eens gepasseerd ben eigenlijk...



                            Oorspronkelijk geplaatst door Nickvg_ Bekijk bericht
                            Ik heb dit allemaal eens doorgelezen, maar er resten mij toch nog wat vragen...

                            Het materiaal waarmee ik aan de slag wil:
                            Nikon D700 + nikkor AF-S 50mm F 1.4 G + SB-900

                            De omstandigheden:
                            Party in een klein lokaal met niet al te veel licht, gekleurde spots, en een laag, donker plafond (+-2,5m hoog)

                            Volgende instellingen lijken mij niet slecht, als ik hier goed heb gelezen...:
                            - iso 800
                            - diafragma f/3,5
                            - sluitertijd 1/10 à 1/13
                            - altijd flitsen

                            Ik twijfel nog over gebruik van SB-900 of gebruik van de interne flitser (sorry als ik weinig professioneel overkom). Sowieso flitsen op 2e gordijn??

                            Stel ik mijn witbalans in op automatisch, flitslicht, of nog anders?

                            Is deze lens hier trouwens voor geschikt? Of kan ik beter op zoek naar een andere lens?

                            Alle tips zijn welkom, dus als er nog andere bedenkingen/opmerkingen zijn.. shoot!

                            Bedankt alvast!

                            Comment


                            • Re: Partyfotografie fuif

                              Oorspronkelijk geplaatst door Nickvg_ Bekijk bericht
                              Ik heb dit allemaal eens doorgelezen, maar er resten mij toch nog wat vragen...

                              Het materiaal waarmee ik aan de slag wil:
                              Nikon D700 + nikkor AF-S 50mm F 1.4 G + SB-900

                              De omstandigheden:
                              Party in een klein lokaal met niet al te veel licht, gekleurde spots, en een laag, donker plafond (+-2,5m hoog)

                              Volgende instellingen lijken mij niet slecht, als ik hier goed heb gelezen...:
                              - iso 800
                              - diafragma f/3,5
                              - sluitertijd 1/10 à 1/13
                              - altijd flitsen

                              Ik twijfel nog over gebruik van SB-900 of gebruik van de interne flitser (sorry als ik weinig professioneel overkom). Sowieso flitsen op 2e gordijn??

                              Stel ik mijn witbalans in op automatisch, flitslicht, of nog anders?

                              Is deze lens hier trouwens voor geschikt? Of kan ik beter op zoek naar een andere lens?

                              Alle tips zijn welkom, dus als er nog andere bedenkingen/opmerkingen zijn.. shoot!

                              Bedankt alvast!
                              Die prime is niet breed genoeg, ik zou voor iets breders gaan. Flitsen op 2de gordijn heeft als voordeel dat 'bewegingen' de goede kant opgaan, maar heeft als nadeel dat, in combinatie met ttl, je nogal snel mensen hebt die hun ogen weer sluiten omdat ze de voorflitsen verwarren met de 'echte' flits. ISO 1600-3200 is goed bruikbaar op een d700, dus ik zou voor die 1600 gaan om zoveel mogelijk omgevingslicht te vangen.

                              Comment


                              • Re: Partyfotografie fuif

                                ik heb ook eens een vraag ivm partyfotografie!

                                ik was eens met m'n 12-24 F4 v tokina op een feestje, (zonder externe flitser), en telkens als ik een foto wil nemen van een groepje mensen, en er is niet genoeg licht, flitst de flitser als een stroboscoop om licht te leveren om te kunnen focussen, en die tokina focust nogal traag, dus dat is bij momenten wel eens miserie en een hoop geflits zonder dat je al een foto hebt...tot verwarring van de mensen!
                                hoe is dit op te lossen?

                                de 400d heeft een ingebouwde AFlamp (wit), de 40D heeft ook zo'n lampje (geel), maar die kan je niet gebruiken als AF lamp denk ik? die gaat bij mij enkel branden als ik de afteller van 2 sec instel..

                                wat ik dan deed was de ISO op 1600 en de lens op manuele instelling zetten: op ongeveer 1m en dan het diafragma op 10 ofzo (om een ruime scherpe marge te hebben wegens de manual focus op 1m)

                                dit werkte wel deels, enkel was de (ingebouwde) flits dan soms weer te zwak ingesteld, kan je die op automatisch instellen?

                                dus meervlakmeting is een goede optie? ik had gewoon de normale stand opstaan.

                                greetz!
                                Canon 5D3 + 5D4 + EOS R ; Canon 16-35 f/2.8 III ; Canon 24-70 f/2.8 II ; Canon EF-70-200 L F2.8 II IS; Canon 35mm 1.4 II ; Sigma 50 mm 1.4 ; Canon EF 85mm 1.8; Canon EF 100mm 2.8 Macro; Sigma 15 mm fisheye ; 3 x 600EX-RT II

                                Comment

                                Working...
                                X