Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

fotowebsite/portfolio

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • fotowebsite/portfolio

    Goeiemiddag iedereen,

    ik ben al enige tijd op zoek naar een manier om mijn foto's op het net te zetten.

    Welke opties gebruiken jullie ? Flickr vind ik persoonlijk niet echt gebruiksvriendelijk, ook esthetisch is dit geen klein wonder.

    Het moet vooral makkelijk up te loaden zijn via lightroom

    gr Olivier
    BD1570BE CALUWIER OLIVIER
    fotoblog:http://oliviercaluwier.wordpress.com
    please visit me at www.studioo.eu interior design - visualisations

  • #2
    Re: fotowebsite/portfolio

    Picasaweb van Google werkt heel makkelijk.
    Je kunt er automatisch een copyright-teken bij laten zetten. Je kunt ook kiezen uit 3 kwaliteitsniveau's, bespaard dan weer opslagruimte.
    Pentax K20D met accesoires en 50+ lenzen :)

    Comment


    • #3
      Re: fotowebsite/portfolio

      Heb je via je internetprovider geen vrije webruimte? Gisteren net mijn eerste tryout gedaan om mijn foto's op het net te krijgen met lightroom en dit lukt goed:
      http://users.telenet.be/pietost/Photos/Grand_Teton/
      Check out our travel experiences in the British Columbia, Canada. http://pmcanada.wordpress.com

      Comment


      • #4
        Re: fotowebsite/portfolio

        hier staan een heleboel galleries: http://lightroom.theturninggate.net/

        Comment


        • #5
          Re: fotowebsite/portfolio

          @weirddoc

          Zoiets heb ik net nodig !

          Maar hoe kan ik zo'n volledige website maken op lightroom.Mij lukt enkel een simpele pagina...


          gr olivier
          BD1570BE CALUWIER OLIVIER
          fotoblog:http://oliviercaluwier.wordpress.com
          please visit me at www.studioo.eu interior design - visualisations

          Comment


          • #6
            Re: fotowebsite/portfolio

            Ik heb de pagina's zelf met Iweb gemaakt, met lightroom alleen lukt dit niet. De fotogallerie heb ik met lightroom gedaan.
            Last edited by Weirddoc; 23 november 2009, 16:25.
            Check out our travel experiences in the British Columbia, Canada. http://pmcanada.wordpress.com

            Comment


            • #7
              Re: fotowebsite/portfolio

              Als je ook verder zou kijken voor een domeinnaam en opslag, bijvoorbeeld bij One.com (1 GB opslag met domeinnaam voor weinig geld), dan kan je bijvoorbeeld gebruik maken van mijn gemaakt systeem. Deze genereert automatisch het album met de foto's die je upload en dit kan ook vanuit Lightroom gebeuren dacht ik (FTP).

              De stijl van het album is snel en eenvoudig aan te passen, als je wat kennis van CSS hebt.

              Een voorbeeld van mijn systeem kan je zien door in mijn signature te klikken op 'Album'.
              Het pakket zelf vind je op mijn website, onder downloads.

              Als je hulp bij het systeem zou nodig hebben, of bij het opzetten van je website of bij het aanpassen van de lay-out van het systeem, neem dan gerust contact op met me.

              Comment


              • #8
                Re: fotowebsite/portfolio

                Ik volg deze draad met veel belangstelling.

                Zelf ben ik gestart met een website gemaakt met JAlbum, gehost op een gratis webruimte met FTP. (zie handtekening, staat nu 'on hold' wegens nog niet helemaal tevreden en vreselijk veel te weinig tijd )

                Maar ik ga dus zeker alle andere suggesties die hier komen eens grondig bekijken (als ik ooit eens (meer dan) 5 minuten tijd heb...)
                Fengari Canon EOS 450D + EF-S 18-200mm f/3.5-5.6 IS + EF90-300mm f/4.5-5.6 USM + Canon EF 100mm F2.8 L Macro IS USM (en Canon Ixus 850IS als het wat compacter moet zijn.)
                vroeger op dit forum bekend als wAckO

                Comment


                • #9
                  Re: fotowebsite/portfolio

                  Typ het met Kladblok?
                  Beetje xHTML en CSS, beetje PHP en Javascript.

                  Alles mooi structureren, weinig onderhoud aan, gewoon uploaden met FTP.

                  Comment


                  • #10
                    Re: fotowebsite/portfolio

                    Als je webspace hebt met php kan je ook eens kijken naar zenphoto.

                    Dit gebruik ik nu voor mijn site en werkt heel gemakkelijk.
                    Moeilijkste gedeelte is het vinden van de juiste template en deze aanpassen naar je wensen. Ik heb zelf maar basiskennis van php maar ben er toch in geslaagd één en ander aan te passen...
                    Daarna moet je enkel nog je foto's uploaden en alles gebeurd automatisch (tonen nieuw album, thumbnails, ...)
                    Groetjes,
                    FilMar, Beeldbrouwer ;-)
                    * Pentax K20D * smc Pentax DA 18-55 * Tamron 28-75 F2.8 * smc Pentax DA 55-300 * www.ftkm.be *

                    Comment


                    • #11
                      Re: fotowebsite/portfolio

                      Joomla?

                      Veel mogelijk en toch nog redelijk simpel aan te passen.


                      Jeromekke

                      Comment


                      • #12
                        Re: fotowebsite/portfolio

                        Oorspronkelijk geplaatst door jeromekke Bekijk bericht
                        Joomla?

                        Veel mogelijk en toch nog redelijk simpel aan te passen.


                        Jeromekke
                        Heb ik ook gedaan en gebruik zeker Joomla nog voor andere websites maar nog niet veel 'deftige' modules gevonden voor webalbums.
                        Als het enkel voor foto's is zou ik dan nog eerder Coppermine gebruiken.

                        Maar beiden vind ik wat overkill als je enkel je foto's wilt zichtbaar maken op het web.
                        Groetjes,
                        FilMar, Beeldbrouwer ;-)
                        * Pentax K20D * smc Pentax DA 18-55 * Tamron 28-75 F2.8 * smc Pentax DA 55-300 * www.ftkm.be *

                        Comment


                        • #13
                          Re: fotowebsite/portfolio

                          Oorspronkelijk geplaatst door FilMar Bekijk bericht
                          Heb ik ook gedaan en gebruik zeker Joomla nog voor andere websites maar nog niet veel 'deftige' modules gevonden voor webalbums.
                          Als het enkel voor foto's is zou ik dan nog eerder Coppermine gebruiken.

                          Maar beiden vind ik wat overkill als je enkel je foto's wilt zichtbaar maken op het web.
                          Idd dan zou ik eerder zenphoto gebruiken

                          Comment


                          • #14
                            Re: fotowebsite/portfolio

                            Ik zou ook voor one.com
                            Website kan je makkelijk zelf maken via hun design software of voorgestelde templates of FTP transfer
                            Heb je ineens je domein naam en een fotogallerij bij op je website wat ik toch een pak professioneler vind overkomen als steeds te moeten linken naar een externe fotogallerij zoals picasa en dergelijke.
                            Racing Pics
                            Motorcross ain't nothing without a woman's eye!

                            Comment


                            • #15
                              Re: fotowebsite/portfolio

                              Vanuit Lightroom een hele website, kijk uit naar LRB portfolio, je kan er ook andere externe pagina's in integreren, niet duur en gebruiksvriendelijk http://lightroom-blog.com/2008/08/lrb-portfolio.html

                              Comment

                              Working...
                              X