Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Eigen achtergrond maken

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Eigen achtergrond maken

    Voor mijn studiofoto's wil ik graag een eigen achtergrond maken, b.v. een tekening van een vlinder die dan licht te zien is.
    Nu heb ik al gekeken op website voor foto behang ed.
    Maar het is de bedoeling dat het echt op mijn papier geplakt/bevestigd wordt anders ben ik alleen portret-gebonden.
    Ik heb een offerte opgevraagd bij een bedrijf wat fotobehang maakt, met ook stickers. Maar jee, wat is dat duur...
    250 euro excl. btw voor een maat van 1.30x3.00m.
    Vind het echt veel geld.

    Iemand enig idee of er mogelijkheden zijn, zo ja hoe en wat de kosten zijn? Ik wil zelf de file aan kunnen leveren.
    Heeft er anders iemand tips?

    Ik vind zoiets mooi om te gebruiken bij kinderen (ik heb b.v. binnenkort een shoot voor een kinderkledingwinkel, zomercollectie, dan is het mooi zoiets te gebruiken).

    Je bent zo gebonden aan de standaard egale achtergronden.

    Ja ik weet, ik kan wel wat shoppen, maar dat geeft zoveel extra werk.
    Olympus E-3 en Olympus E-510 met 14-54mm en 50-200mm. Vosonic 8360. Metz 48 en Metz 58
    Sigma 18mm - 125mm

  • #2
    Re: Eigen achtergrond maken

    Is het niet makkelijker / goedkoper / sneller op zoiets in photoshop aan te leren pakken?

    Anders kan je eens online zoeken naar firma's die behangpapier bedrukken: https://www.berlintapete.de/main.php...85c97152ac05a4

    Negeer bovenste link, 'k had erover gelezen dat je dit reeds bekeken had... als die prijzen je te duur zijn zou'k mij toespitsen op photoshop hoor... bluescreen is ook een optie, maar hierbij krijg je al eens een blauwe of groene kleur op weerkaatsingen enzo...
    Last edited by RikH; 29 januari 2009, 12:37.
    Mijn foto's
    Canon 500D |8mm fish | 10-22mm | 17-55/2.8 | 35/1.4 | 70-300 DO |Speedlite

    Comment


    • #3
      Re: Eigen achtergrond maken

      Ja als je 250 Euro ook al duur vindt ... Dan zou ik is proberen van in uw studio ne rol wit papier op te hangen, en dan bevriende kladschilders vragen of ze is willen langs komen om je maagdelijk wit papier van enkele tekeningen te voorzien.

      Ja kan ook terecht bij printfirma's die werken voor publiciteit en printen op allerlei ondergronden, al heb ik dan ook mijn twijfels over die 250 Euro.

      Bekijk is ne catalogus van verkrijgbare achtergronden bijvoorbeeld bij Servix te bestellen en in te zien, maar vergeet dan dan snel je 250 euro. Ik heb voor ne canvas enkele jaren terug al 400 euro gegeven, maar ik maak er nog wel steeds gebruik van in de studio.

      MVG, Jeff
      Last edited by Digipics357; 30 januari 2009, 09:44.
      Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

      Comment


      • #4
        Re: Eigen achtergrond maken

        ik zou ook opteren om zelf op achtergrond papier te tekenen of schilderen!
        eventueel een web tekening en indien mogelijk op den achtergrond projecteren en dan schilderen of tekenen.

        alternatief is photoshop, is een hoop werk maar moet daarom geen sleur zijn
        nikon stuff

        Comment


        • #5
          Re: Eigen achtergrond maken

          koop een oude dia projector of nog beter (maar ook duur) een beamer. Projecteer je beeld achter je model.
          Werkt verbazend goed. Voor de dia projector moet je natuurlijk dan wel een mooie dia hebben

          Tom
          De gustibus et coloribus non est disputandum
          Nikon F70 analoog, Tri-x filmpjes

          Comment


          • #6
            Re: Eigen achtergrond maken

            Oorspronkelijk geplaatst door TomStr Bekijk bericht
            koop een oude dia projector of nog beter (maar ook duur) een beamer. Projecteer je beeld achter je model.
            Werkt verbazend goed. Voor de dia projector moet je natuurlijk dan wel een mooie dia hebben

            Tom
            En hoe reageerd het geprojecteerde beeld op de opgestelde studioflitsers ?

            MVG, Jeff
            Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

            Comment


            • #7
              Re: Eigen achtergrond maken

              tja, een diabeeld kan je moeilijk inflitsen he...
              model een goed stuk voor de achtergrond, achtergrond NIET inflitsen (natuurlijk niet) en sluiter langer laten opstaan. (dia apart meten dus)
              Werkt in een studio waar je alles donker maakt. zodat je model geen omgevingslicht meer "vangt" de tijd dat je lens openstaat om de dia waar te nemen.

              Groetjes,

              Tom
              De gustibus et coloribus non est disputandum
              Nikon F70 analoog, Tri-x filmpjes

              Comment


              • #8
                Re: Eigen achtergrond maken

                Oorspronkelijk geplaatst door Digipics357 Bekijk bericht
                En hoe reageerd het geprojecteerde beeld op de opgestelde studioflitsers ?

                MVG, Jeff
                Goede opmerking.
                Dit werkt enkel als er voldoende afstand is tussen achtergrond en onderwerp, want anders wordt de projectie op de achtergrond overstraald door de electronen flitser(s). Is ook enkel bruikbaar als de projector boven, naast of achter het te fotograferen onderwerp valt en niet in de optische as komt te liggen van het fototoestel.
                De enige serieuze oplossing bestaat in een virtuele achtergrondprojectie waarbij het projectiesysteem zich naast (of onder) de opnamecamera bevidt en door middel van extra spiegel en/of beamsplitter het te projecteren beeld rechtstreeks in de cameralens ingestraald wordt (soms met extra flits belichting). Deze oplossing is evenwel voor zeer kapitaalkrachtige mensen voorbehouden (4000 € en nog veel meer). Een andere versie (maar nog duurder ) maakt gebruik van grote flat screens als achtergrond.
                Een doe-hetzelf-oplossing bekom je als volgt:
                - met een 35mm diaprojector projecteer je een dia (bv. vlinder) op een groot vel papier
                - overteken de contouren van de projectie en kleur in naar believen
                - i.p.v. een diaprojector kan je ook een epidiascoop (retroprojector) gebruiken waaronder je een boek met de gekozen achtergrond legt.

                Henri
                lidnummer: BD0435BE

                Comment


                • #9
                  Re: Eigen achtergrond maken


                  Deze achtergrond heb ik zelf gemaakt. Kosten: 30 euro ofzo?
                  Hout+verf+vernis
                  Papier+verf gaat natuurlijk ook

                  Comment


                  • #10
                    Re: Eigen achtergrond maken

                    Leuke achtergrond, ziet er digitaal gemaakt uit, helemaal niet echt jij kan er wel wat van... ik heb nog een paar ruimtes die mogen geverfd worden :-)

                    Tom
                    De gustibus et coloribus non est disputandum
                    Nikon F70 analoog, Tri-x filmpjes

                    Comment

                    Working...
                    X