Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Veel discussies over de maand april

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Veel discussies over de maand april

    Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
    Integendeel: de Challenge heeft altijd een educatief karakter gehad, en is NIET zoals andere wedstrijden, waar dure prijzen aan verbonden zijn.
    Vergeet niet dat er intussen een (paginagrote) publicatie in Shoot bijgekomen is. Die is wel gratis maar voor sommigen toch wel wat "prestigieuzer" dan enkel die vergroting voor aan je eigen muur...

    Oorspronkelijk geplaatst door gilpet71 Bekijk bericht
    Zo simpel is het
    De score die je inzending krijgt... daar kan je dan misschien nog iets uit leren
    Was het maar zo simpel... Ik heb in al die jaren nog niets bijgeleerd uit de lage scores die ik soms kreeg zonder de daarbij horende commentaren


    Ligt het aan de opdrachtbeschrijvingen of aan de deelnemers ? Maar gezien de commentaren bij de inzendingen die ik al gelezen heb, weet ik nauwelijks nog welke foto ik kan maken die zonder twijfel/discussie aan de opdracht voldoet.
    Een uurwerk in beeld vormt een probleem, gebeurtenissen die op meerdere momenten van de dag kunnen gebeuren zijn niet exact genoeg qua tijdstip, ...
    Het is misschien een persoonlijk gevoel maar ik heb meer en meer het gevoel dat ik beter eerst een groep experten raadpleeg om de juiste betekenis van de challenge-opdracht te kennen, om dan een foto te kunnen maken die aan de opdracht voldoet. Het lijkt meer een taalopdracht dan een foto-opdracht... Mijn motivatie van begin dit jaar zit al terug in de koelkast. Deze opdracht laat ik heel waarschijnlijk aan mij voorbijgaan.
    Mijn fotowebsite : www.filover.be

    Comment


    • #17
      Re: Veel discussies over de maand april

      Oorspronkelijk geplaatst door filipo Bekijk bericht
      Ligt het aan de opdrachtbeschrijvingen of aan de deelnemers ? Maar gezien de commentaren bij de inzendingen die ik al gelezen heb, weet ik nauwelijks nog welke foto ik kan maken die zonder twijfel/discussie aan de opdracht voldoet.
      Een uurwerk in beeld vormt een probleem, gebeurtenissen die op meerdere momenten van de dag kunnen gebeuren zijn niet exact genoeg qua tijdstip, ...
      Het is misschien een persoonlijk gevoel maar ik heb meer en meer het gevoel dat ik beter eerst een groep experten raadpleeg om de juiste betekenis van de challenge-opdracht te kennen, om dan een foto te kunnen maken die aan de opdracht voldoet. Het lijkt meer een taalopdracht dan een foto-opdracht... Mijn motivatie van begin dit jaar zit al terug in de koelkast. Deze opdracht laat ik heel waarschijnlijk aan mij voorbijgaan.
      Hey,
      dat vind ik nu echt spijtig. Ik heb altijd erg genoten van jouw inzendingen. 'k Heb mij vaak afgevraagd waar je de inspiratie bleef halen.

      Niets aantrekken van die negatieve commentaren....

      Groetjes,
      Chris
      Geniet van foto's maken

      Comment


      • #18
        Re: Veel discussies over de maand april

        Bedankt Chris
        Ik hoop op nog een ultiem sprankeltje inspiratie maar de motivatie is er momenteel niet echt... we zien wel
        Mijn fotowebsite : www.filover.be

        Comment


        • #19
          Re: Veel discussies over de maand april

          Ik begrijp filipo volkomen.

          Het verbaasd me niet dat filipo voor deze Challenge afhaakt. Het is vaak erg demoraliserend als men op goede inzendingen een moedwillig gemanipuleerde lage scores ziet. Zeker voor deze Challenge waar de commentaren meer inspelen op het taalgevoel dan op de kwaliteit van de foto zelf.

          Het strekt zich meer tot eer om een oneervolle plaatst in de rangschikking te bekleden, dan zich te kunnen beroepen op een niet verdiende gelobbyde onnatuurlijk plaats in de rangschikking.

          Ook ik ben een groot bewonderaar van filipo, zowel als fotograaf en als mens .

          Filipo kenmerkt zich als iemand met een positief menselijk en sociaal inzicht. Zijn commentaren op de foto’s in de Challenge en zijn reacties in de BD forums zijn altijd eerlijk, correct en goed afgewogen.

          Ik zou het dan ook erg jammerlijk vinden, dat de Challenge een ervaren fotograaf om deze reden moet verliezen.
          Spookys Fotoweb
          BD0158BE - Nikon D90 - Nikon D70 + Nikon Coolpix 4300

          Comment


          • #20
            Re: Veel discussies over de maand april

            hé Spooky....leuke dag gehad.
            grt,bouk.
            wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
            http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
            https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

            Comment


            • #21
              Re: Veel discussies over de maand april

              Ja hoor bouk.
              Spookys Fotoweb
              BD0158BE - Nikon D90 - Nikon D70 + Nikon Coolpix 4300

              Comment


              • #22
                Re: Veel discussies over de maand april

                @spooky : ik bloos niet snel, maar nu wel
                Bedankt voor je mooie woorden.
                Er zijn gelukkig nog genoeg andere enthousiaste deelnemers, dus maak je om mij maar geen zorgen
                En volgende maand is weer een andere maand ...
                Mijn fotowebsite : www.filover.be

                Comment


                • #23
                  Re: Veel discussies over de maand april

                  Oorspronkelijk geplaatst door filipo Bekijk bericht
                  Vergeet niet dat er intussen een (paginagrote) publicatie in Shoot bijgekomen is. Die is wel gratis maar voor sommigen toch wel wat "prestigieuzer" dan enkel die vergroting voor aan je eigen muur...


                  Was het maar zo simpel... Ik heb in al die jaren nog niets bijgeleerd uit de lage scores die ik soms kreeg zonder de daarbij horende commentaren


                  Ligt het aan de opdrachtbeschrijvingen of aan de deelnemers ? Maar gezien de commentaren bij de inzendingen die ik al gelezen heb, weet ik nauwelijks nog welke foto ik kan maken die zonder twijfel/discussie aan de opdracht voldoet.
                  Een uurwerk in beeld vormt een probleem, gebeurtenissen die op meerdere momenten van de dag kunnen gebeuren zijn niet exact genoeg qua tijdstip, ...
                  Het is misschien een persoonlijk gevoel maar ik heb meer en meer het gevoel dat ik beter eerst een groep experten raadpleeg om de juiste betekenis van de challenge-opdracht te kennen, om dan een foto te kunnen maken die aan de opdracht voldoet. Het lijkt meer een taalopdracht dan een foto-opdracht... Mijn motivatie van begin dit jaar zit al terug in de koelkast. Deze opdracht laat ik heel waarschijnlijk aan mij voorbijgaan.
                  Alléé jong, laat je niet doen Toch niet door die comments en onterechte cijfertjes Zonder de goeikes is er straks geen spanning meer in ;
                  Uit de koelkast dus, die motivatie
                  Grts Maddy
                  zero

                  Comment


                  • #24
                    Re: Veel discussies over de maand april

                    Toch blijkbaar weer een heel moeilijk thema deze maand.
                    Ik heb zopas de foto's nog eens overlopen en wat boekhouding gedaan en ik beoordeel er 22 van de 59 tot nu toe,die niet aan de omschrijving van het thema voldoen. Ik vind dit eigenlijk erg jammer voor degen die zich zoals ik zich doorgepiekerd hebben hoe men een foto kan maken waaruit men het beste kon opmaken waneer deze gemaakt is. Een pluim voor degenen die het aangedufd hebben om zich wel aan de omschrijving te houden.
                    Met de stroom meedrijven kan een grassprietje ook.

                    Comment


                    • #25
                      Re: Veel discussies over de maand april

                      Oorspronkelijk geplaatst door Erven Bekijk bericht
                      Toch blijkbaar weer een heel moeilijk thema deze maand.
                      Ik heb zopas de foto's nog eens overlopen en wat boekhouding gedaan en ik beoordeel er 22 van de 59 tot nu toe,die niet aan de omschrijving van het thema voldoen. Ik vind dit eigenlijk erg jammer voor degen die zich zoals ik zich doorgepiekerd hebben hoe men een foto kan maken waaruit men het beste kon opmaken waneer deze gemaakt is. Een pluim voor degenen die het aangedufd hebben om zich wel aan de omschrijving te houden.
                      Eigenlijk maakt het toch allemaal niet uit... de opdracht is voor interpretatie vatbaar, dit zal zo zijn bij de deelnemers, maar ook bij de mensen die scores geven. Uiteindelijk gaat die foto winnen, waar de meerderheid voor kiest.

                      Ik heb de opdracht - volgens mij - op de juiste manier geïnterpreteerd... dat gevoel heb jij ook over jouw interpretatie. Als op 't einde van de rit mijn inzending helemaal aan de staart van het klassement bengelt, moet ik gewoon even nadenken en toegeven dat mijn interpretatie niet die van de meerderheid was...

                      Wat moet je dan doen? In elk geval niet bij de pakken blijven zitten en op naar de volgende challenge De challenge heeft voor mij als eerste doel plezier beleven aan het nadenken en interpreteren en delen van het resultaat met anderen, en niet keihard focussen op die eerste plaats.

                      En laat er wat discussies zijn over bepaalde foto's en tussen bepaalde deelnemers... dat is volgens mij ook een kenmerk van een 'levendig' forum.

                      Grtz,
                      Peter
                      Canon EOS 550D - Tamron 17-50mm f/2.8 XR Di II VC - Canon EFS 55-250mm - Tamron 90mm f/2.8 DI Macro 1:1

                      Comment


                      • #26
                        Re: Veel discussies over de maand april

                        Oorspronkelijk geplaatst door gilpet71 Bekijk bericht
                        de opdracht is voor interpretatie vatbaar

                        Ik heb de opdracht - volgens mij - op de juiste manier geïnterpreteerd...
                        ja dat vind ik ook.
                        grt,bouk.
                        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                        Comment


                        • #27
                          Re: Veel discussies over de maand april

                          Oorspronkelijk geplaatst door rooman Bekijk bericht
                          Alléé jong, laat je niet doen Toch niet door die comments en onterechte cijfertjes Zonder de goeikes is er straks geen spanning meer in ;
                          Uit de koelkast dus, die motivatie
                          Grts Maddy
                          Thx Maddy

                          Ik laat de motivatie nog zeker een weekje in de koelkast, daarna zien we wel ...
                          Mijn fotowebsite : www.filover.be

                          Comment


                          • #28
                            Re: Veel discussies over de maand april

                            Oorspronkelijk geplaatst door filipo Bekijk bericht
                            Thx Maddy

                            Ik laat de motivatie nog zeker een weekje in de koelkast, daarna zien we wel ...
                            We houden dat in ' t oog
                            zero

                            Comment


                            • #29
                              Re: Veel discussies over de maand april

                              Het lijkt meer een taalopdracht dan een foto-opdracht...
                              Persoonlijk vind ik de omschrijvingen meer dan duidelijk genoeg.
                              Alleen heb ik gevoel dat er te hard gefocust wordt op een technisch perfect plaatje en niet op de creatieve kant van de zaak.
                              Ik heb het reeds eerder aangehaald: blijkbaar kan eender welke foto voor eender welke challenge dienen als den uitleg maar klopt
                              Echt, als één van de maanden het thema "blauw" is, stuur ik een "rode foto" in met als titel "blauw ontbreekt hier" en klaar is klara.

                              Misschien een tip voor al diegenen die de omschrijving te moeilijk vinden: vóór je je foto instuurt, lees de opdracht nog eens opnieuw en vraag aan een vriend, kennis, familielid of je foto aan de opdracht voldoet.

                              Zo voorkomen we ...
                              Ik heb zopas de foto's nog eens overlopen en wat boekhouding gedaan en ik beoordeel er 22 van de 59 tot nu toe,die niet aan de omschrijving van het thema voldoen.


                              Greetz
                              de Fille
                              -= Functionless art is simply tolerated vandalism =-
                              -= We are the vandals =-

                              Comment


                              • #30
                                Re: Veel discussies over de maand april

                                Hey juppekes

                                Oorspronkelijk geplaatst door Erven Bekijk bericht
                                Ik heb zopas de foto's nog eens overlopen en wat boekhouding gedaan en ik beoordeel er 22 van de 59 tot nu toe,die niet aan de omschrijving van het thema voldoen.
                                Je kan dit hel simpel oplossen met lage punten te geven

                                En als iedereen dit een beetje volgt zul je wel zien dat de beste aan de top staan
                                Bootjes

                                Comment

                                Working...
                                X