Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Shoot 1

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #76
    Re: Shoot 1

    Normaal gezien zou het blad overal waar ook de andere magazines van Minoc (Clickx, PC Magazine enz) verkocht worden beschikbaar moeten zijn denk ik.

    En de Clickx verkopen ze bijna overal.
    Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

    Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

    Comment


    • #77
      Re: Shoot 1

      Een mooie luchtige layout, rake beelden en fraai drukwerk, proficiat!

      Toch voel ik me niet aangesproken door dit eerste nummer. Korte nieuwtjes vind ik namelijk op het web de dag van de aankondiging, daar wil ik niet tot 3 maanden op wachten. De review van bijvoorbeeld rugzakken is interessant, maar mocht ik nu mijn huidige rugzak vervangen, dan zou ik vooral letten op de manier waarop je een (zwaar) statief kan bevestigen. Daar heb ik niks over gelezen. De bespreking van statieven vermeldt niet die ene reden waarom ik nu misschien voor carbon of basalt zou gaan: niet zozeer het gewicht maar die kunststof voelt warmer aan wanneer je putje winter macro-opnamen maakt. Mijn huidige Manfrotto heeft wel zo een 'beenwarmer', maar slechts aan één poot en niet over de volledige lengte. Mijn macro-workflow, die is wel wat uitgebreider dan de 4 stapjes die Shoot schetst.

      Kortom, als ik geld geef aan een tijdschrift of krant, dan is het om diepgang te vinden, om een synthese voorgeschoteld te krijgen van dingen die je slechts met veel moeite op het web bij elkaar kan sprokkelen. Het web is er voor de snelle hapklare nieuwtjes en mini-reviews. Chasseur d'images daarentegen durft al eens 5 bladzijden aan een echt kritische review te wijden. De Duitstalige versie van C't wil wel eens diep ingaan op IT-trends. De Morgen heeft nog interviews van 2 volle pagina's.

      Het is spijtig dat Shoot niet die filosofie volgt.

      Dat betekent natuurlijk niet dat ik jullie niet alle mogelijke succes toewens en nieuwsgierig ben naar het volgende nummer! Op een mooie zomeravond is het nu eenmaal beter toeven met een tijdschrift in de tuin dan in de woonkamer achter mijn scherm.

      [EDIT] Misschien toch even aanhalen dat ik een overzicht van interessante fotolocaties in de Benelux (met aanduiding op een klein landkaartje) echt de moeite zou vinden. Uit het artikel over macrofotografie zou het tof zijn als er een vervolg komt, enkel over reflectoren: foto's met en foto's zonder, welke maat koop je voor welk soort opnames, waarop letten bij aankoop,... Waarom trouwens niet eens een kritische noot: stuur de anonieme reporter met 3 specifieke vragen naar een aantal gekende en minder gekende fotozaken en laat ons weten of sommigen echt zo weinig of veel van fotografie afweten als op BD soms beweert wordt.
      Last edited by Laurens; 21 april 2009, 22:34.
      Prepressure.com - mijn Engelstalig webstekje over 'printing museums', 'libraries' & nog zo veel meer

      Comment


      • #78
        Re: Shoot 1

        ons moeder begon er deze avond aan tafel over, dat er een nieuw blad was 'op de radio gehoord' : zei ze. Ook over die fotowedstrijd ik zie me die nog niet winnen

        Comment


        • #79
          Re: Shoot 1

          Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
          Een mooie luchtige layout, rake beelden en fraai drukwerk, proficiat!

          Toch voel ik me niet aangesproken door dit eerste nummer. Korte nieuwtjes vind ik namelijk op het web de dag van de aankondiging, daar wil ik niet tot 3 maanden op wachten. De review van bijvoorbeeld rugzakken is interessant, maar mocht ik nu mijn huidige rugzak vervangen, dan zou ik vooral letten op de manier waarop je een (zwaar) statief kan bevestigen. Daar heb ik niks over gelezen. De bespreking van statieven vermeldt niet die ene reden waarom ik nu misschien voor carbon of basalt zou gaan: niet zozeer het gewicht maar die kunststof voelt warmer aan wanneer je putje winter macro-opnamen maakt. Mijn huidige Manfrotto heeft wel zo een 'beenwarmer', maar slechts aan één poot en niet over de volledige lengte. Mijn macro-workflow, die is wel wat uitgebreider dan de 4 stapjes die Shoot schetst.

          Kortom, als ik geld geef aan een tijdschrift of krant, dan is het om diepgang te vinden, om een synthese voorgeschoteld te krijgen van dingen die je slechts met veel moeite op het web bij elkaar kan sprokkelen. Het web is er voor de snelle hapklare nieuwtjes en mini-reviews. Chasseur d'images daarentegen durft al eens 5 bladzijden aan een echt kritische review te wijden. De Duitstalige versie van C't wil wel eens diep ingaan op IT-trends. De Morgen heeft nog interviews van 2 volle pagina's.

          Het is spijtig dat Shoot niet die filosofie volgt.

          Dat betekent natuurlijk niet dat ik jullie niet alle mogelijke succes toewens en nieuwsgierig ben naar het volgende nummer! Op een mooie zomeravond is het nu eenmaal beter toeven met een tijdschrift in de tuin dan in de woonkamer achter mijn scherm.

          [EDIT] Misschien toch even aanhalen dat ik een overzicht van interessante fotolocaties in de Benelux (met aanduiding op een klein landkaartje) echt de moeite zou vinden. Uit het artikel over macrofotografie zou het tof zijn als er een vervolg komt, enkel over reflectoren: foto's met en foto's zonder, welke maat koop je voor welk soort opnames, waarop letten bij aankoop,... Waarom trouwens niet eens een kritische noot: stuur de anonieme reporter met 3 specifieke vragen naar een aantal gekende en minder gekende fotozaken en laat ons weten of sommigen echt zo weinig of veel van fotografie afweten als op BD soms beweert wordt.
          Ditto that

          -m-

          Een experimenteel/avant-garde rubriek zou mij boeien

          NB. Enne beenwarmers: voor statieven bestaat er een eenvoudige oplossing: in de brico kan men schuimrubberen isolatie materiaal kopen tegen het bevriezen van waterleidingen. Ideaal op een statief.
          Last edited by Nerdifant; 21 april 2009, 23:38. Reden: To boldly go where no man has gone before
          Dixitque Deus fiat lux et facta est lux.

          Comment


          • #80
            Re: Shoot 1

            edit , ik heb het toch gevonden ...vrouwke had de post geleegd zonder iets te zeggen , zat al onder wa andere magazines.
            Ik ga er aan beginnen zie
            Last edited by Guest29; 22 april 2009, 15:24.

            Comment


            • #81
              Re: Shoot 1

              Oorspronkelijk geplaatst door kyandio Bekijk bericht
              ik heb nog altijd niks thuisgekregen :-(
              sinds wanneer ben je vzw lid ? Heb je de mail ontvangen om shoot te krijgen ?
              mijn website: www.devid.be - http://500px.com/devid - mijn blog

              IMac/IPad/Mac Air 
              D700 - D300 - D70[IR] 8-500 mm

              Comment


              • #82
                Re: Shoot 1

                Oorspronkelijk geplaatst door kyandio Bekijk bericht
                15:23: edit , ik heb het toch gevonden ...
                Oorspronkelijk geplaatst door devid Bekijk bericht
                15:40: sinds wanneer ben je vzw lid ? Heb je de mail ontvangen om shoot te krijgen ?
                'k ben rapper van je gewend, devid

                mm
                ∏__|_ ∏__|_
                "no rules, great shots"
                Book of Fame 2009 - BESTEL HIER

                Comment


                • #83
                  Re: Shoot 1

                  Ben hem gisteren ook gaan halen, ziet er heel goed uit!
                  --- Panasonic FZ 50---
                  ---Canon Eos 450D---

                  Comment


                  • #84
                    Geen Shoot

                    Keek er deze week elke dag naar uit ... maar geen Shoot in mijn bus.
                    Heb mij nochthans ingeschreven zoals het hoorde :-)
                    Samen een dagje op pad met BD'ers? Klik hier voor het aanbod. Wens je zelf een SD te organiseren? We helpen je graag op weg.

                    Comment


                    • #85
                      Re: Shoot 1

                      Oorspronkelijk geplaatst door mm Bekijk bericht
                      'k ben rapper van je gewend, devid

                      mm
                      Maarten, je moet alles bijkijken hé
                      Laatst gewijzigd door kyandio; Gisteren om 16:24.
                      mijn website: www.devid.be - http://500px.com/devid - mijn blog

                      IMac/IPad/Mac Air 
                      D700 - D300 - D70[IR] 8-500 mm

                      Comment


                      • #86
                        Re: Shoot 1

                        Hoi,

                        Heb het 1ste exemplaar mooi in mijn brievenbus gekregen.
                        Mij eens lekker buiten aan het terras gezet,kopje koffie genomen, en
                        inderdaad het hele boekje doorgenomen.

                        Voor mij een alleen maar + punten voor het tijdschrift.

                        proficiat
                        Jos
                        Site

                        Comment


                        • #87
                          Re: Shoot 1

                          Oorspronkelijk geplaatst door watertoren Bekijk bericht
                          Aangezien we over (post)duiven hebben luidt mijn boodschap:
                          Mechelen: wachten
                          Ik heb de 'SHOOT' gisteren gewoon uit het rek van de Delhaize geplukt. Na het snel doorbladeren van het, op het eerste zicht mooi verzorgd en boeiend boekske, heb ik me snel het ingeschreven voor het proefaanbod '2+2'. Made in Belgium, we mogen er trots op zijn.

                          Alex W.
                          [FONT=Century Gothic]Canon EOS 7D Mark II * Canon EOS 40D * EF 24-70mm f/2.8 L USM * EF-S 55-250mm f/4-5.6 IS * Sigma 70-200mm F2.8 DG OS HSM SPORTS * Sigma TELE CONVERTER TC-2001 * Godox V860II & TT600 * Speedlite 430EX

                          Comment


                          • #88
                            Re: Shoot 1

                            Oorspronkelijk geplaatst door zunoel Bekijk bericht
                            Normaal gezien zou het blad overal waar ook de andere magazines van Minoc (Clickx, PC Magazine enz) verkocht worden beschikbaar moeten zijn denk ik.

                            En de Clickx verkopen ze bijna overal.
                            In de Standaard Boekhandel in Brussel (Muntplein) was het magazine alleszins niet beschikbaar (en ik was die dag niet de eerste die er was komen naar vragen )
                            telefonisch hadden ze me bij Minoc nochtans gezegd dat het "normaal" daar beschikbaar zou moeten geweest zijn, maar geen nood ik zal bij Delhaize dan maar eens gaan kijken...

                            Comment


                            • #89
                              Re: Shoot 1

                              Dan had ik vandaag meer geluk bij "De Standaardboekhandel" in Mol.
                              Slechts rap in geblaaderd (tot nu) en het ziet er bijzonder goed uit.
                              Wens Erik en BD een mooie toekomst toe.

                              Grtz, RF
                              Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                              Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                              Comment


                              • #90
                                Re: Shoot 1

                                Ben ik een van de eerste die het boekje volledig uitgelezen heeft? Van de eerste tot de laatste letter
                                Leuk magazine, goed geschreven, kwalitatieve afdrukken, maar voorlopig vind'k het een beetje 'basic'. Vooral het artikel van Bert Stephani, die man kan toch een pak meer kennis overbrengen denk ik.
                                Last edited by apoZ; 24 april 2009, 18:57.

                                Comment

                                Working...
                                X