Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Lofoten - Schuur nabij Flakstad

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Showcase] Lofoten - Schuur nabij Flakstad



    Het is moeilijk om het koude gevoel op Lofoten in de winter weer te geven,
    zeker in combinatie met de warme kleuren in de lucht tijdens zonsondergang,
    maar het ijs op deze foto in combinatie met het besneeuwde weiland zijn daar een poging toe.




    Last edited by mortierke; 28 maart 2018, 18:48.
    vriendelijke groeten, Kurt
    Mijn foto's
    Fuji X-T1 + X-T2 + X100F + een paar lensjes

  • #2
    Re: Lofoten - Schuur nabij Flakstad

    knap en de koude druipt van mijn scherm
    nikon coolpix s9100

    Comment


    • #3
      Re: Lofoten - Schuur nabij Flakstad

      mooi sfeerbeeld. Prachtig gevuld. Kan het zijn dat de horizon wat scheef staat (waterspiegel links) ?
      mijn mening is altijd vrijblijvend en verbindt alleen mezelf.
      nieuwe maand, nieuwe afbeeldingen
      https://fotokringkerklommer.wordpress.com/fotos-cor/

      Comment


      • #4
        Re: Lofoten - Schuur nabij Flakstad

        Enorme lensvertekening Kurt, had ikzelf wel even weggewerkt
        Maar wederom een prachtige opname hoor
        Trouwens ben je met Bart naar ginder geweest ?

        grts
        Sieg
        Voor meer foto's ; www.sieg.be

        Comment


        • #5
          Re: Lofoten - Schuur nabij Flakstad

          Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
          Enorme lensvertekening Kurt, had ikzelf wel even weggewerkt
          Maar wederom een prachtige opname hoor
          Trouwens ben je met Bart naar ginder geweest ?

          grts
          Sieg
          Je bedoelt de weerspiegeling in het ijs waarschijnlijk, Sieg? Ik vind het persoonlijk niet storend voor de sfeer van de foto, vandaar niet weggewerkt
          en ik ben niet met Bart geweest? Welke Bart bedoel je trouwens?
          vriendelijke groeten, Kurt
          Mijn foto's
          Fuji X-T1 + X-T2 + X100F + een paar lensjes

          Comment


          • #6
            Re: Lofoten - Schuur nabij Flakstad

            Pracht van een compo! Moet daar geweldig zijn op de Lofoten. Heb je ook de aurora borealis kunnen zien? Stel je deze foto voor met poollicht erboven
            Horizon staat idd een klein beetje (niet veel) schuin denk ik ook, maar stoort niet hoor.
            grts,
            Raf.

            Comment


            • #7
              Re: Lofoten - Schuur nabij Flakstad

              Heerlijk beeld.
              Mooie compo. Warme gloed aan de horizon in contrast met de koude voorgrond.
              Op groot formaat zal deze zeker de moeite zijn.
              www.photo-rudi.be

              Comment


              • #8
                Re: Lofoten - Schuur nabij Flakstad

                super foto
                Peter
                mijn website : klik

                Comment


                • #9
                  Re: Lofoten - Schuur nabij Flakstad

                  Heel knappe foto !

                  Comment


                  • #10
                    Re: Lofoten - Schuur nabij Flakstad

                    Een mooie foto, met inderdaad een verrassende warmte van kleur, in tegenstelling tot de temperatuur.
                    Jammer dat de eerder genoemde foutjes gelijk opvallen.
                    Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

                    Vriendelijke groeten, Johan

                    Comment


                    • #11
                      Re: Lofoten - Schuur nabij Flakstad

                      Schitterende opname Kurt, ik krijg zo goesting om daar eens naartoe te gaan
                      bedankt om te kijken of te reageren, frans !

                      Comment


                      • #12
                        Re: Lofoten - Schuur nabij Flakstad

                        Oorspronkelijk geplaatst door Frakske Bekijk bericht
                        Schitterende opname Kurt, ik krijg zo goesting om daar eens naartoe te gaan
                        Jammer om te zeggen dit, de natuur is natuurlijk niet veranderd maar het sfeerbeeld van vroeger is weg (Ik was er voor de eerste keer in 1982...).
                        Evenwel, Lofoten is natuurlijk het best gekend maar in de buurt zijn er nog eilanden die minstens zo spectaculair zijn en omzeggens niet bezocht worden, vraag me niet waarom.
                        Zelfde geldt voor nog een groot aantal zaken, zowat iedereen die noordwaarts wil zit op de E6 terwijl er bijna niemand is die gebruik maakt van RW17. De reden : te duur omwille van de vele veerponten en -pontjes denk ik, bovendien tijdrovend.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Lofoten - Schuur nabij Flakstad

                          Oorspronkelijk geplaatst door opapol Bekijk bericht
                          Jammer om te zeggen dit, de natuur is natuurlijk niet veranderd maar het sfeerbeeld van vroeger is weg (Ik was er voor de eerste keer in 1982...).
                          Evenwel, Lofoten is natuurlijk het best gekend maar in de buurt zijn er nog eilanden die minstens zo spectaculair zijn en omzeggens niet bezocht worden, vraag me niet waarom.
                          Zelfde geldt voor nog een groot aantal zaken, zowat iedereen die noordwaarts wil zit op de E6 terwijl er bijna niemand is die gebruik maakt van RW17. De reden : te duur omwille van de vele veerponten en -pontjes denk ik, bovendien tijdrovend.
                          Lofoten buiten de zomermaanden valt wel mee qua drukte. We verbleven in Laukvik waar het heel rustig was op dat moment en van daaruit kan je ook naar het noorden rijden naar Vesterålen of naar het oosten naar Hinnøya waar het al even mooi maar minder gekend is dan Lofoten. De gekende plaatsen op Lofoten zijn natuurlijk wel iets drukker maar ook dat valt mee in de periode dat wij er geweest zijn (begin maart dit jaar en september vorig jaar). Op de gekende stranden loop je natuurlijk altijd wel een andere fotograaf tegen het lijf maar bvb Ryten boven Kvalvika Beach was toen wij er daarboven gewandeld zijn in de sneeuw helemaal verlaten en toen we naar beneden keken naar Kvalvika zagen we dat daar ook niemand was. Meer naar het noorden vanuit Laukvik heb je ook heel mooie plaatsen zoals bvb Sanden Beach waar we de 3x dat we er geweest zijn geen enkele andere mens gezien hebben. Het hangt dus af van het tijdstip en wat je doet maar de rust op Lofoten is echt nog wel te vinden.

                          Een echte aanrader voor elke natuurliefhebber en landschapsfotograaf wat mij betreft.
                          vriendelijke groeten, Kurt
                          Mijn foto's
                          Fuji X-T1 + X-T2 + X100F + een paar lensjes

                          Comment


                          • #14
                            Re: Lofoten - Schuur nabij Flakstad

                            Kwa compo vind ik deze nog stukken mooier dan je vorige...Hier is het echt van voor tot achtergrond genieten van het grandioze landschap..
                            Heel veel foto's die ik van Lofoten zie hebben die warme kleuren, ook het zeewater heeft zo'n tropische kleur.

                            De vertekening viel me ook wel direct op, zou die toch proberen te corrigeren, een foto als deze is het absoluut waard om helemaal top te zijn.
                            Nikon D500+ Tokina 11-16mm F2.8, Nikkor 17-55 F2.8, Nikkor 70-200 F4, Sigma 150 F2.8 OS, Nikkor 200-500 F5.6
                            MIJN WEBSITE

                            Comment


                            • #15
                              Re: Lofoten - Schuur nabij Flakstad

                              Prachtige foto
                              Mijn fotosite ??? www.lievenlens.be of www.lieven-lens.be

                              Comment

                              Working...
                              X