Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Speedscape

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Showcase] Speedscape







    Omzetten van kleur naar zwart/wit, bewerkt met contrasten, Tegenhouden, Doordrukken, weggommen en nog veel meer.
    Bedankt voor het kijken.




    Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
    Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

  • #2
    Re: Speedscape

    Goed gedaan, zo wordt je wel de foto ingezogen.
    https://www.flickr.com/photos/97971414@N07/albums

    Comment


    • #3
      Re: Speedscape

      knap met het zoomeffect gespeeld Luc , je blik wordt helemaal naar dat "eilandje" gezogen ,ook de omzetting is gepast en goed uitgevoerd in deze situatie

      Comment


      • #4
        Re: Speedscape

        Zeker heel goed uitgevoerd. Ook de omlijsting aan 3 kanten is mooi.
        Even een brutale vraag : Is het mogelijk een blend van 2 foto's ? Ik kwam op de gedachte omdat ik een soort lichte cirkel rond het scherpe deel zie.
        Als ik het mis heb mijn excuses, maar je weet van mij, dat ik nooit om de hete brij heen draai.
        Het kan natuurlijk op ook een andere manier ontstaan zijn.
        Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

        Vriendelijke groeten, Johan

        Comment


        • #5
          Re: Speedscape

          Nee Johan, het is één enkele foto en is bewerkt met contrasten, Doorduwen en Tegenhouden plus nog wat andere handelingen.
          Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
          Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

          Comment


          • #6
            Re: Speedscape

            Bedankt voor de uitleg, Luc.
            Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

            Vriendelijke groeten, Johan

            Comment


            • #7
              Re: Speedscape

              Lijkt me een zoomeffect in PP, niks mis mee natuurlijk maar toch anders

              grts
              Sieg
              Voor meer foto's ; www.sieg.be

              Comment


              • #8
                Re: Speedscape

                Daar zit inderdaad een zoomeffect in waarvan het midden (het eilandje) weer vrij van dat effect is gemaakt.
                Maar over de algehele foto kan ik zeggen dat ik van een kleurenfoto een Z/W heb gemaakt, contrasten heb toegevoegd en Doordrukken en Tegenhouden heb gebruikt.
                En nog subtiel enkele andere handelingen.
                Ik heb zelfs met de gedachte gespeeld om er een Orton effect op toe te passen maar dat was erover, het was echt niet mooi meer.
                Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                Comment


                • #9
                  Re: Speedscape

                  Vind het in ieder geval een knap staaltje photoshop werk, zoals al gezegd je word echt het beeld ingezogen naar het midden toe...Zeer knap gedaan..
                  Nikon D500+ Tokina 11-16mm F2.8, Nikkor 17-55 F2.8, Nikkor 70-200 F4, Sigma 150 F2.8 OS, Nikkor 200-500 F5.6
                  MIJN WEBSITE

                  Comment

                  Working...
                  X