Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Ochtendgloren

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Oordeel] Ochtendgloren



    Zou dit de betekenis van het woordachtervoegsel gloren kunnen zijn ?

    Update :



    Niet Update :


    (vind het verschil...)

    Last edited by Iegienie; 31 oktober 2017, 15:00.
    mijn nieuwe website (al is er nog wat sleutelwerk aan) : www.fotografiepieter.be

  • #2
    Re: Ochtendgloren

    dit is mooi hoor ,die strepen zorgen voor een mooie dynamiek in je beeld ,zie wel wat verscherpingslijntjes ,maar miss is het wel niet te vermijden door het grote contrast ;

    Comment


    • #3
      Re: Ochtendgloren

      Wat schud je hier weer uit je mouw. Origineel, zeker van sfeer en dan hoeft verdere commentaar al niet meer
      Kunst is genieten - genieten is een kunst !

      Comment


      • #4
        Re: Ochtendgloren

        Heel mooi abstract en toch landschap.
        Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

        Vriendelijke groeten, Johan

        Comment


        • #5
          Re: Ochtendgloren

          @patrick: probleem was het verkleinen. Ik werk altijd mijn foto volledig af in PS, op volledige grootte. Normaal gezien zet ik voor het verkleinen de laag van het verscherpen af, maar had dat hier niet gedaan, ik ben geen ochtendmens he, gloren of niet.

          Nu, omdat de foto een samenvoeging is van 2 foto's, moest ik van 7700 naar die vermaledijde 1024 terugkeren. Heb dat in een aantal stappen gedaan, het resultaat blijkbaar iets te vluchtig bekeken en het dan op BD gezwierd. Na jouw opmerking toch even in mijn weinige haren geskart, en gezocht wat je zou kunnen bedoelen, want eerst zag ik het echt niet. Uiteindelijk begon ik het toch te zien (denk ik), en dus terug naar PS, de verscherpingslaag afgezet - zoals het hoort -, en opnieuw verkleind. Hopelijks nu wel goed ??? Het is wel niet de bedoeling van verder in te zoomen he, als de foto groter gezien wil worden dan moet je hier zijn.

          Dank om me even wakker geschud te hebben.

          Alle drie bedankt om de moeite nemen om iets neer te pennen !
          mijn nieuwe website (al is er nog wat sleutelwerk aan) : www.fotografiepieter.be

          Comment


          • #6
            Re: Ochtendgloren

            nog iets : bij het zoeken naar de voudt, nog iets gemerkt : met een leesbril krijg je enorm snel CA, ofte gekleurde randjes : kijk ergens naar een punt op de foto (bijvoorbeeld de bergkam). Kantel je hoofd naar achter, en dan zie ik een groene rand, Kantel je hoofd naar voor en dan zie je een rode rand. om maar te zeggen... Kijk recht naar de bergkam, en tis goe.
            mijn nieuwe website (al is er nog wat sleutelwerk aan) : www.fotografiepieter.be

            Comment


            • #7
              Re: Ochtendgloren

              Oorspronkelijk geplaatst door Iegienie Bekijk bericht
              nog iets : bij het zoeken naar de voudt, nog iets gemerkt : met een leesbril krijg je enorm snel CA, ofte gekleurde randjes : kijk ergens naar een punt op de foto (bijvoorbeeld de bergkam). Kantel je hoofd naar achter, en dan zie ik een groene rand, Kantel je hoofd naar voor en dan zie je een rode rand. om maar te zeggen... Kijk recht naar de bergkam, en tis goe.
              Ik heb geen randjes gezien, maar ik denk dat ik nu whiplash heb

              Tout court : knappe foto !

              PS. Ik weet niet wat het is bij mij, maar als ik verscherpen voor verkleinen aanklik in C1 dan zijn mijn foto's te scherp ... dus ik doe dat niet en niemand zegt iets over scherpte.
              Mvg Philip

              Comment


              • #8
                Re: Ochtendgloren

                mijne leesbril is nogal een straf geval... skelen otter, zeggen ze bij ons.
                (en ik zie dat dus op de twee foto's he, heeft niks specifieks met die eerste te maken)
                mijn nieuwe website (al is er nog wat sleutelwerk aan) : www.fotografiepieter.be

                Comment


                • #9
                  Re: Ochtendgloren

                  Vurige ochtend. Maar vooral heel knap opgevangen. Waar was je?
                  Dit is echt een topper (met of zonder leesbril).
                  Xavier
                  Canon R6 + 60D en enkele stukken glas (Ook een GSM...)
                  Sinds mijn pensioen, medewerker en sinds kort, bestuurslid.
                  Laat de commentaren maar komen.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Ochtendgloren

                    xavier, eum, ik durf het bijna niet te zeggen, maar dit is gewoon van op ons terras van ons kleine huisje in de Jura.
                    mijn nieuwe website (al is er nog wat sleutelwerk aan) : www.fotografiepieter.be

                    Comment


                    • #11
                      Re: Ochtendgloren

                      Schitterend moment...Het al wakker worden en dit zien is genieten, en je laat ons er van meegenieten..
                      Nikon D500+ Tokina 11-16mm F2.8, Nikkor 17-55 F2.8, Nikkor 70-200 F4, Sigma 150 F2.8 OS, Nikkor 200-500 F5.6
                      MIJN WEBSITE

                      Comment


                      • #12
                        Re: Ochtendgloren

                        Men zou dat hier 'zogezegd' niet mogen schrijven omdat men er niks aan heeft, maar toch hou ik het op een korte maar krachtige TOP .

                        Comment


                        • #13
                          Re: Ochtendgloren

                          Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
                          Men zou dat hier 'zogezegd' niet mogen schrijven omdat men er niks aan heeft, maar toch hou ik het op een korte maar krachtige TOP .
                          het is niet erg hoor, Ivan. echt niet.

                          Is zelfs een pak beter om zo te reageren, dan om gewoon te komen kijken en niks te zeggen. allé dat vind ik toch.

                          Zoals altijd aan allen : bedankt voor de commentaren !
                          mijn nieuwe website (al is er nog wat sleutelwerk aan) : www.fotografiepieter.be

                          Comment

                          Working...
                          X