Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Op weg naar de haven

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Oordeel] Op weg naar de haven


    Update


    Update: andere compositie

    Last edited by LouS; 7 augustus 2017, 20:59.

  • #2
    Re: Op weg naar de haven

    vreemd dat hier nog niemand op gereageerd heeft?
    Ik vind het in elk geval een mooie uitsnede en fraai kleurenpalet
    EOS5DMkIII/40D /Sony RX 100 MkIII/ EF70-200mmF/2.8L USM / EF 24-70mmF/2.8 / EF50mmF1,4 USM / EF100mmmF2,8 USM
    https://sites.google.com/view/pdh65/

    Comment


    • #3
      Re: Op weg naar de haven

      Inderdaad nogal eigenaardig want het is zeker geen saaie opname.
      Mooi kleurenpalet in de lucht, maar persoonlijk vind ik de voorgrond nogal somber overkomen. Het grootste nadeel vind ik echter het westerstaketsel dat als een sombere constructie tegen de rand gedrukt zit.
      Ook zit het evenwicht nogal sterk naar rechts, op de (grote) linkerhelft valt nogal weinig te beleven, enkel bij zeer goed kijken zie je daar nog een golfbreker.
      Ik vind het al bij al wel een zeer verdienstelijke poging, maar het zijn de details die nog niet af zijn.
      Hartelijke groeten,
      Geert

      Comment


      • #4
        Re: Op weg naar de haven

        Heel erg bedankt voor jullie reactie!

        Ik twijfelde nog om onderstaande opname te posten, hier is een groter deel van het staketsel zichtbaar, maar staat de ovale vorm in de lucht er niet volledig op.



        Bedankt voor het kijken!

        Comment


        • #5
          Re: Op weg naar de haven

          Oorspronkelijk geplaatst door LouS Bekijk bericht
          Heel erg bedankt voor jullie reactie!

          Ik twijfelde nog om onderstaande opname te posten, hier is een groter deel van het staketsel zichtbaar, maar staat de ovale vorm in de lucht er niet volledig op.



          Bedankt voor het kijken!
          Had je niet beter een nieuw draadje geopend want deze foto is toch een totaal andere, en trouwens veel beter volgens mij.
          Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
          Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

          Comment


          • #6
            Re: Op weg naar de haven

            Schitterende kleuren.
            Voor mij werkt de compo van de eerst wel, want ik vind oneven onderwerpen altijd "lekker" kijken. Ik ervaar de breker links dan ook niet als onbelangrijk.
            Voor een dergelijke camera wel een erg onzuiver beeld. Veel ruis. Net of ik naar een te kleine crop kijk, die flink opgetrokken is. Want ISO 400 kan het probleem niet zijn.
            Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

            Vriendelijke groeten, Johan

            Comment


            • #7
              Re: Op weg naar de haven

              Bedankt voor jullie feedback, de meningen zijn verdeeld :-)

              De foto is enkel boven en onder wat bijgesneden, dus geen zware crop. De foto wordt heel onzuiver bij het verkleinen, het origineel ziet er veel beter uit. Dus als jullie hier nog tips voor hebben ;-)

              Comment


              • #8
                Re: Op weg naar de haven

                De tweede is de beste van verhouding en informatie. De sfeer zit er goed in.
                Kunst is genieten - genieten is een kunst !

                Comment


                • #9
                  Re: Op weg naar de haven

                  Oorspronkelijk geplaatst door LouS Bekijk bericht
                  Bedankt voor jullie feedback, de meningen zijn verdeeld :-)

                  De foto is enkel boven en onder wat bijgesneden, dus geen zware crop. De foto wordt heel onzuiver bij het verkleinen, het origineel ziet er veel beter uit. Dus als jullie hier nog tips voor hebben ;-)
                  In ieder geval eerst verkleinen en dan pas verscherpen.
                  Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

                  Vriendelijke groeten, Johan

                  Comment


                  • #10
                    Re: Op weg naar de haven

                    Vind beide foto's mooi, kleine voorkeur wel voor de 2e...Inderdaad wat jammer dat de kwaliteit niet helemaal top is, deze foto's verdienen dit zeker..
                    Je eerste staat horizon trouwens wel wat scheef.
                    Nikon D500+ Tokina 11-16mm F2.8, Nikkor 17-55 F2.8, Nikkor 70-200 F4, Sigma 150 F2.8 OS, Nikkor 200-500 F5.6
                    MIJN WEBSITE

                    Comment


                    • #11
                      Re: Op weg naar de haven

                      Dank jullie voor de feedback ! Ik heb de 2de foto nog wat verscherpt (zie bovenaan), het ziet er nu beter uit. Meer zit er helaas niet in.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Op weg naar de haven

                        Jawel hoor, er zit zeker nog meer in. De schaduwpartijen bezitten genoeg details om nog op te helderen. Mits wat spelen met saturatie, contrast, verzadiging en de voorgrond apart te bewerken zal je merken dat deze zeker nog een niveau hoger te tillen is.
                        Groeten,
                        Geert

                        Comment


                        • #13
                          Re: Op weg naar de haven

                          2 x mooi !
                          Bij de eerste staat de horizon inderdaad scheef ...
                          bedankt om te kijken of te reageren, frans !

                          Comment


                          • #14
                            Re: Op weg naar de haven

                            Nog een beetje oefenen voor mij (zie updates)

                            Bedankt voor de tips
                            Last edited by LouS; 7 augustus 2017, 21:00.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Op weg naar de haven

                              Oorspronkelijk geplaatst door Johan1956 Bekijk bericht
                              Schitterende kleuren.
                              Voor mij werkt de compo van de eerst wel, want ik vind oneven onderwerpen altijd "lekker" kijken. Ik ervaar de breker links dan ook niet als onbelangrijk.
                              Voor een dergelijke camera wel een erg onzuiver beeld. Veel ruis. Net of ik naar een te kleine crop kijk, die flink opgetrokken is. Want ISO 400 kan het probleem niet zijn.
                              Ik volg
                              Meer van mijn fotootjes te zien op Flickr http://www.flickr.com/photos/64612467@N04/
                              Groeten
                              Kurt

                              Comment

                              Working...
                              X