Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Haifoss

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Oordeel] Haifoss


    Moeilijk te bereiken watervallen. Aangezien we geen 4x4 hadden, waren we te voet vertrokken. Gelukkig een lift gekregen van een Oostenrijks koppel, wat ons wat meer tijd gaf.



    0,8s - F14 - ISO50

    Last edited by SteefD; 26 januari 2017, 15:58. Reden: Relink foto
    Sony A7R mkIII - Sony 16-35mm F4 - Sony 24-70mm F2.8 GM - Sony 70-200mm F2.8 GM - Sony 90mm F2.8 Macro G
    Website - 500px - Instagram

  • #2
    Re: Haifoss

    Altijd moeilijk om op deze manier de hoogte van iets aan te geven, maar lijkt me heel indrukwekkend zo
    Op mijn scherm is het water iets te blauw maar voor de rest wel een mooie opname

    grts
    Sieg
    Voor meer foto's ; www.sieg.be

    Comment


    • #3
      Re: Haifoss

      Ik denk dat het dieper is dan wat je op het eerste geztcht zou denken,
      knap in beeld gebracht !
      bedankt om te kijken of te reageren, frans !

      Comment


      • #4
        Re: Haifoss

        Indrukwekkende plaats.
        Ik denk ook dat de foto net iets te blauw is. Vermoedelijk een combinatie van WB en het blauw wat desatureren.
        Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

        Vriendelijke groeten, Johan

        Comment


        • #5
          Re: Haifoss

          beetje een moeilijke ,,zelf zou ik hier een kortere sluiter genomen hebben ,vind de compo ook wat moeilijk omdat ik constant wordt geen en weer geslingerd tussen de 2 watervallen ,miss was 1 wel beter geweest (mijn gevoel hè ) hou gewoon eens je hand voor die kleine waterval ,ik vind het een veel sterker beeld
          wel komt de diepte veel meer tot zijn recht op de grote versie die heel knap van detail is

          Comment


          • #6
            Re: Haifoss

            Oorspronkelijk geplaatst door bopatje Bekijk bericht
            beetje een moeilijke ,,zelf zou ik hier een kortere sluiter genomen hebben ,vind de compo ook wat moeilijk omdat ik constant wordt geen en weer geslingerd tussen de 2 watervallen ,miss was 1 wel beter geweest (mijn gevoel hè ) hou gewoon eens je hand voor die kleine waterval ,ik vind het een veel sterker beeld
            wel komt de diepte veel meer tot zijn recht op de grote versie die heel knap van detail is
            Je hebt een punt.
            Spijtig genoeg had ik daar niet veel tijd om verschillende standpunten uit te proberen.
            De mensen die ons een lift hadden gegeven stonden er op om ons terug aan onze wagen af te zetten, dus kon er geen uren blijven rondhangen ;-)
            Sony A7R mkIII - Sony 16-35mm F4 - Sony 24-70mm F2.8 GM - Sony 70-200mm F2.8 GM - Sony 90mm F2.8 Macro G
            Website - 500px - Instagram

            Comment


            • #7
              Re: Haifoss

              Ik zie hier geen foto meer Stefan?
              Nikon D500+ Tokina 11-16mm F2.8, Nikkor 17-55 F2.8, Nikkor 70-200 F4, Sigma 150 F2.8 OS, Nikkor 200-500 F5.6
              MIJN WEBSITE

              Comment


              • #8
                Re: Haifoss

                Oorspronkelijk geplaatst door jos82 Bekijk bericht
                Ik zie hier geen foto meer Stefan?
                Vreemd, bij mij was foto wel te zien.

                Heb de Flick link er eens terug ingezet, en foto wordt nu enkel in het groot getoond. Geen idee waarom.
                Sony A7R mkIII - Sony 16-35mm F4 - Sony 24-70mm F2.8 GM - Sony 70-200mm F2.8 GM - Sony 90mm F2.8 Macro G
                Website - 500px - Instagram

                Comment


                • #9
                  Re: Haifoss

                  knappe plaat - misschien mocht sluitertijd iets korter - waterval is nu erg wit
                  Peter
                  mijn website : klik

                  Comment


                  • #10
                    Re: Haifoss

                    mijn afwijkend gevoel voor te brave composities is helemaal gelukkig met deze foto. Je slaagt er imho perfect in om de enorme diepte en wijdsheid van dit stuk puur natuur in beeld te brengen. alhoewel, puur natuur zou nog puurder zijn zonder de electriciteitspalen. lol.
                    mijn nieuwe website (al is er nog wat sleutelwerk aan) : www.fotografiepieter.be

                    Comment


                    • #11
                      Re: Haifoss

                      Nu is de foto wel te zien...Mogelijk lag Flickr er even uit..
                      In ieder geval weer een mooie foto van deze watervallen... Sluitertijd is voor mij prima, blijft altijd een smaakkwestie.
                      Kwa compo kan ik Patrick wel wel volgen, anderzijds geeft het nu wel meer de weidsheid van het landschap heel goed weer..
                      Nikon D500+ Tokina 11-16mm F2.8, Nikkor 17-55 F2.8, Nikkor 70-200 F4, Sigma 150 F2.8 OS, Nikkor 200-500 F5.6
                      MIJN WEBSITE

                      Comment


                      • #12
                        Re: Haifoss

                        Heb nog gedacht om die elektriciteitspalen weg te nemen hoor. Maar was een beetje "lui" en vond het eigenlijk niet storen.
                        Sony A7R mkIII - Sony 16-35mm F4 - Sony 24-70mm F2.8 GM - Sony 70-200mm F2.8 GM - Sony 90mm F2.8 Macro G
                        Website - 500px - Instagram

                        Comment


                        • #13
                          Re: Haifoss

                          Toch beter weg doen hoor, die hoogspanningsleiding .

                          Comment


                          • #14
                            Re: Haifoss

                            Oorspronkelijk geplaatst door opapol Bekijk bericht
                            Toch beter weg doen hoor, die hoogspanningsleiding .
                            Yep. Op m'n 500px profiel zijn ze weggenomen.
                            Sony A7R mkIII - Sony 16-35mm F4 - Sony 24-70mm F2.8 GM - Sony 70-200mm F2.8 GM - Sony 90mm F2.8 Macro G
                            Website - 500px - Instagram

                            Comment


                            • #15
                              Re: Haifoss

                              Oorspronkelijk geplaatst door SteefD Bekijk bericht

                              Moeilijk te bereiken watervallen. Aangezien we geen 4x4 hadden, waren we te voet vertrokken. Gelukkig een lift gekregen van een Oostenrijks koppel, wat ons wat meer tijd gaf.



                              0,8s - F14 - ISO50

                              Heb ik gedaan met een gewone personenwagen in 2011. In 2014 kwam ik van de andere kant, daarvoor is idd een 4x4 nodig. Ben je in de nabijgelegen Gjain-vallei geweest ? Een heel rare oase in een zwarte grint-woestijn.

                              Comment

                              Working...
                              X