Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

merel

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • merel

    [IMG][/IMG]

  • #2
    Re: merel

    Ik zou hier eerder voor vierkante uitsnede gegaan hebben!
    vriendelijke groeten, Sien

    Ik wil elke dag dat vandaag beter is dan gisteren !

    Comment


    • #3
      Re: merel

      De scherptediepte is te beperkt en maakt er een onrustige foto van.
      Je hebt deze toch wel op statief gemaakt ?
      Peter
      mijn website : klik

      Comment


      • #4
        Re: merel

        Is het geen lijster ??? wel tof !!!grts,Jozef
        Hij ging met de TIJD mee,en is nooit terug gezien !!!

        Comment


        • #5
          Re: merel

          Oorspronkelijk geplaatst door jozef De Ryck Bekijk bericht
          Is het geen lijster ??? wel tof !!!grts,Jozef
          nee, wel een vrouwelijke merel...

          Comment


          • #6
            Re: merel

            nee, niet op statief...camera steunde wel op de rand vaan een gluurmuur. een van mijn eerste foto's met 55-300 lens (nikon d40)

            Comment


            • #7
              Re: merel

              Oorspronkelijk geplaatst door @NN Bekijk bericht
              nee, wel een vrouwelijke merel...
              Dan klopt er iets niet met de kleuren. Wanneer is deze foto genomen want merels zijn huidig weinig tot niet meer te zien in onze natuur?
              Kunst is genieten - genieten is een kunst !

              Comment


              • #8
                Re: merel

                Oorspronkelijk geplaatst door G.R. Bekijk bericht
                Dan klopt er iets niet met de kleuren. Wanneer is deze foto genomen want merels zijn huidig weinig tot niet meer te zien in onze natuur?
                Ik veronderstel in de schaduw getrokken en daarom valt ze wat donkerder uit, maar misschien kan TS daar meer over zeggen.
                Bij mijn weten is de merel een nog steeds algemeen voorkomende vogel in onze streken.
                Mussen zie je minder op den buiten maar merels hier volop aanwezig.

                Comment


                • #9
                  Re: merel

                  Oorspronkelijk geplaatst door @NN Bekijk bericht
                  Ik veronderstel in de schaduw getrokken en daarom valt ze wat donkerder uit, maar misschien kan TS daar meer over zeggen.
                  Bij mijn weten is de merel een nog steeds algemeen voorkomende vogel in onze streken.
                  Mussen zie je minder op den buiten maar merels hier volop aanwezig.
                  Hier 'op den buiten' idem, het krioelt van de merels. Wanneer ik eens een halfrotte appel buiten leg zitten er na een paar minuten een tiental te vechten.
                  Huismussen daarentegen zie ik zelden of nooit, omdat dit hun territorium nu verlegd hebben naar de steden.
                  Wel zien we hier ook veel botvinken, roodborstjes, diverse mezensoorten, winterkoninkje (bijna niet te fotograferen, zo schichtig), Vlaamse gaaien, grasmussen...

                  Deze op de foto is wel degelijk een vrouwtjesmerel. Vrouwtjesmerels kunnen wel nogal variëren in kleur gaande van bruin/zwart gespikkeld (beetje zoals deze hier) tot volledig zwart, dan zie je alleen dat het vrouwtjes zijn omdat ze niet de fel gele bek van het mannetje hebben.

                  Comment


                  • #10
                    Re: merel

                    Oorspronkelijk geplaatst door G.R. Bekijk bericht
                    Dan klopt er iets niet met de kleuren. Wanneer is deze foto genomen want merels zijn huidig weinig tot niet meer te zien in onze natuur?
                    foto is genomen op 7december, in de voormiddag.

                    Comment

                    Working...
                    X