Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Twee landschappen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Oordeel] Twee landschappen

    Dag allemaal, dit zijn twee probeersels met landschappen. Ik ben benieuwd naar jullie mening.




  • #2
    Re: Twee landschappen

    Bij beiden heb je goed gebruik gemaakt om diepte te creëren
    Bij de eerste zou ik er bovenaan een klein stukje afhalen zodat die verloren takjes wegvallen, tevens komt dat je horizon uit het midden
    Bij de tweede zou ik de hooglichten in de lucht naar beneden halen, dit is nu net iets te licht

    grts
    Sieg
    Voor meer foto's ; www.sieg.be

    Comment


    • #3
      Re: Twee landschappen

      Zoals Sieg al schreef, goed diepte gecreeerd.

      Bij de eerste heb je goed belicht voor de lucht. Hierdoor moet je de schaduwen wat oplichten.
      Bij de tweede heb je belicht voor de voorgrond, waardoor je lucht uitgebrand is.
      Ofwel een Grad ND gebruiken, ofwel voor de lucht belichten en achteraf bewerken.

      Tweede heeft naar mijn mening meer potentieel, als je de belichting zou verbeteren.
      Sony A7R mkIII - Sony 16-35mm F4 - Sony 24-70mm F2.8 GM - Sony 70-200mm F2.8 GM - Sony 90mm F2.8 Macro G
      Website - 500px - Instagram

      Comment


      • #4
        Re: Twee landschappen

        Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
        Bij beiden heb je goed gebruik gemaakt om diepte te creëren
        Bij de eerste zou ik er bovenaan een klein stukje afhalen zodat die verloren takjes wegvallen, tevens komt dat je horizon uit het midden
        Bij de tweede zou ik de hooglichten in de lucht naar beneden halen, dit is nu net iets te licht
        Niks meer aan toe te voegen..Je hebt in ieder geval een goed oog om een mooie compo te maken..
        Nikon D500+ Tokina 11-16mm F2.8, Nikkor 17-55 F2.8, Nikkor 70-200 F4, Sigma 150 F2.8 OS, Nikkor 200-500 F5.6
        MIJN WEBSITE

        Comment


        • #5
          Re: Twee landschappen

          Bedankt allemaal. Ik belicht steeds onder merk ik, is een deel niet durven en m'n scherm mag ook eens gekalibreerd worden. Die hooglichten in de tweede heb ik al flink naar beneden gehaald, ik had gewoon niet in de zon moeten fotograferen. Al is die foto nog wel te verbeteren.

          Comment


          • #6
            Re: Twee landschappen

            Oorspronkelijk geplaatst door Pim89 Bekijk bericht
            Bedankt allemaal. Ik belicht steeds onder merk ik, is een deel niet durven en m'n scherm mag ook eens gekalibreerd worden. Die hooglichten in de tweede heb ik al flink naar beneden gehaald, ik had gewoon niet in de zon moeten fotograferen. Al is die foto nog wel te verbeteren.
            vooral je histogram gebruiken ,heeeeeeeel belangrijk
            al vind ik beide foto's mooi ,alleen de lucht van de tweede is niet goed

            Comment

            Working...
            X