Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

flightmodus

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Showcase] flightmodus



    doorklikken voor google scherpte #BDcompressie




    mijn website: www.devid.be - http://500px.com/devid - mijn blog

    IMac/IPad/Mac Air 
    D700 - D300 - D70[IR] 8-500 mm

  • #2
    Re: flightmodus

    Staat er mooi scherp op in de 1624 versie , de verkleinde versie is op mijn PC niet zo scherp op het bekje.

    Comment


    • #3
      Re: flightmodus

      ja ik weet ondertussen nu ook welke razendsnelle vliegers ze zijn daarom een dikke chapeau voor deze foto en dan nog met de bek vol visjes ,een wens voor een fotograaf
      hoeveel fotoś heb je daarvoor genomen ..... lol

      Comment


      • #4
        Re: flightmodus

        Mooi moment zo met die visjes in de snavel
        Persoonlijk vind ik de pose niet zo mooi, de vleugels vallen weg tegen het lichaam
        Ik zie liever eigenlijk een echte vluchtpose waarbij je wat meer van de vleugels ziet
        Wel heel goed van scherpte en details, knap gedaan

        grts
        Sieg
        Voor meer foto's ; www.sieg.be

        Comment


        • #5
          Re: flightmodus

          Ik vind dit prachtig !
          bedankt om te kijken of te reageren, frans !

          Comment


          • #6
            Re: flightmodus

            Leuk moment te pakken,
            Voor de rest volg ik Sieg wel in zijn verhaal..

            Groeten,
            Raf
            Instagram

            Comment


            • #7
              Re: flightmodus

              Oorspronkelijk geplaatst door bopatje Bekijk bericht
              ja ik weet ondertussen nu ook welke razendsnelle vliegers ze zijn daarom een dikke chapeau voor deze foto en dan nog met de bek vol visjes ,een wens voor een fotograaf
              hoeveel fotoś heb je daarvoor genomen ..... lol
              Patrick,
              ik heb idd enkele besteed op die locatie. Vooral om de vogels eerst goed te observeren. De papegaai duikers zitten fotograferen is eenvoudig maar voor in volle vlucht was het toch nodig om eerst goed hun vliegtraject te observeren. Pas nadat je goed weet hoe ze uit de zee terugkomen naar hun jongen kun je een goeie positie in nemen en beginnen te pannen. Niet eenvoudig in de wind en uit de hand met 500mm maar toch tevreden met het resultaat.

              @Sieg en Raf; hier is bewust gekozen om mijn favoriete opname te tonen waarbij er volledig lateraal zicht is op de perfecte aerodymatische figuur van deze lucht en water acrobaat.

              Een fractie ervoor heb je deze opname:



              en net daarna deze:
              mijn website: www.devid.be - http://500px.com/devid - mijn blog

              IMac/IPad/Mac Air 
              D700 - D300 - D70[IR] 8-500 mm

              Comment


              • #8
                Re: flightmodus

                Idd een dikke duim....uit de hand met 500mm stevig in de wind...ik zou het nog niet kunnen vanaf statief...knap....

                Groetjes
                Freddy
                https://fredor2.wixsite.com/my-site

                Comment


                • #9
                  Re: flightmodus

                  Bedankt voor de overige opnames Devid
                  In de reeks zie je nu duidelijk dat het eigenlijk een zweefvlucht is.
                  Maar persoonlijk zie ik liever de vleugelslag, maar dat moet uiteraard ieder voor zich uitmaken hé Devid
                  Niettegenstaande blijft het uiteraard een hele mooie opname, geen twijfel over

                  grts
                  Sieg
                  Voor meer foto's ; www.sieg.be

                  Comment


                  • #10
                    Re: flightmodus

                    Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
                    Bedankt voor de overige opnames Devid
                    In de reeks zie je nu duidelijk dat het eigenlijk een zweefvlucht is.
                    Maar persoonlijk zie ik liever de vleugelslag, maar dat moet uiteraard ieder voor zich uitmaken hé Devid
                    Niettegenstaande blijft het uiteraard een hele mooie opname, geen twijfel over

                    grts
                    Sieg
                    je wilt een vlucht ..... hierbij eentje : pano van 5 opnames

                    mijn website: www.devid.be - http://500px.com/devid - mijn blog

                    IMac/IPad/Mac Air 
                    D700 - D300 - D70[IR] 8-500 mm

                    Comment


                    • #11
                      Re: flightmodus

                      Oorspronkelijk geplaatst door freddy69 Bekijk bericht
                      Idd een dikke duim....uit de hand met 500mm stevig in de wind...ik zou het nog niet kunnen vanaf statief...knap....

                      Groetjes
                      Freddy

                      ik had een eenbeenstatief meer maar zelf daarmee ben je onvoldoende mobiel om te kunnen meevolgen.
                      mijn website: www.devid.be - http://500px.com/devid - mijn blog

                      IMac/IPad/Mac Air 
                      D700 - D300 - D70[IR] 8-500 mm

                      Comment


                      • #12
                        Re: flightmodus

                        Mooie vlieger ! ik ga voor de eerste in de bijreeks. Mooi naar je toe .

                        Johan

                        Comment


                        • #13
                          Re: flightmodus

                          Fratercula Arctica. Het zijn inderdaad enorm zenuwachtige fladderaars. Soms zijn ze met zoveel dat je er fotografisch bijna gek van wordt (ik toch).
                          Veruit de grootste populatie zit op Heimaey, ze zijn het dichtste te benaderen op Kaap Latrabjarg, er is ook een plaats waar je tot bij de holen kan : ze maken knorrend geluidjes.
                          Zeker mijn lievelingsvogel, samen met de Jan-van-Gent. Maar van die laatste weet ik maar van één kolonie op IJsland.

                          Een bijzonder knappe prestatie Devid, je mag er fier op zijn. Ik ben een beetje jaloers want zelf heb ik ze nog niet in de vlucht met visjes.

                          Comment


                          • #14
                            Re: flightmodus

                            Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
                            In de reeks zie je nu duidelijk dat het eigenlijk een zweefvlucht is.
                            Maar persoonlijk zie ik liever de vleugelslag, maar dat moet uiteraard ieder voor zich uitmaken hé Devid
                            Niettegenstaande blijft het uiteraard een hele mooie opname, geen twijfel over

                            grts
                            Sieg
                            Een papegaaiduiker in zweefvlucht ?????
                            Zo'n zenuwpezen als ze vliegen !!!
                            Als ze aanvliegen vanop zee is het bijna niet te doen, tegen dat je ze met een 200 mm in de zoeker hebt zijn ze al uit het beeld, laat staan met een 500. Ik heb er welgeteld éne die gelukt is.
                            Devid heeft dat aangepakt op de juiste manier, op het moment dat ze wegvliegen nemen ze gedurende een fractie van een seconde een andere houding aan, motor op HS en vooruit maar.
                            Last edited by opapol; 30 oktober 2016, 09:49.

                            Comment


                            • #15
                              Re: flightmodus

                              Oorspronkelijk geplaatst door opapol Bekijk bericht
                              Fratercula Arctica. Het zijn inderdaad enorm zenuwachtige fladderaars. Soms zijn ze met zoveel dat je er fotografisch bijna gek van wordt (ik toch).
                              Veruit de grootste populatie zit op Heimaey, ze zijn het dichtste te benaderen op Kaap Latrabjarg, er is ook een plaats waar je tot bij de holen kan : ze maken knorrend geluidjes.
                              Zeker mijn lievelingsvogel, samen met de Jan-van-Gent. Maar van die laatste weet ik maar van één kolonie op IJsland.

                              Een bijzonder knappe prestatie Devid, je mag er fier op zijn. Ik ben een beetje jaloers want zelf heb ik ze nog niet in de vlucht met visjes.
                              bedankt opapol,
                              spijtig om te zeggen maar de kolonie op Latrobjarg zal waarschijnlijk uitsterven of moeten uitwijken wegens te weinig visjes voor de jonge vogels.
                              Ik heb er daar maar 1 gezien met visjes maar op Vigur ( privé eiland in de Ísafjarðardjúp ) vinden ze nog volop voer en vliegen ze veel langer dan op de hoge kliffen.
                              mijn website: www.devid.be - http://500px.com/devid - mijn blog

                              IMac/IPad/Mac Air 
                              D700 - D300 - D70[IR] 8-500 mm

                              Comment

                              Working...
                              X