Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Skogafoss

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Oordeel] Skogafoss

    Tijd voor een eerste waterval van IJsland. Het weer was weer niet schitterend die dag, enkel een grijse vlakke soep in de lucht.



    0,8sec - F16 - ISO50 - 16mm

    Sony A7R mkIII - Sony 16-35mm F4 - Sony 24-70mm F2.8 GM - Sony 70-200mm F2.8 GM - Sony 90mm F2.8 Macro G
    Website - 500px - Instagram

  • #2
    Re: Skogafoss

    Mooie frisse kleuren en origineel standpunt.
    Alhoewel de voorgrond zeer mooi en gesatureerd is, krijg ik een beetje het gevoel alsof de genoemde hoek het zicht op de waterval een beetje beneemt.
    Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

    Vriendelijke groeten, Johan

    Comment


    • #3
      Re: Skogafoss

      Klopt Johan, maar je kan daar niet staan waar je wil. Moest uitkijken dat mijn statief niet de dieperik inging, en wou absoluut die planten in de foto krijgen.
      Sony A7R mkIII - Sony 16-35mm F4 - Sony 24-70mm F2.8 GM - Sony 70-200mm F2.8 GM - Sony 90mm F2.8 Macro G
      Website - 500px - Instagram

      Comment


      • #4
        Re: Skogafoss

        Inderdaad een apart standpunt. De meeste foto's tonen Skogafoss van vooraan gezien en dan zie je beter hoe indrukwekkend deze waterval is. Maar dit standpunt is mooier omdat je er de natuur bijneemt in plaats van de vlakte (met dikwijls auto's of bussen en massa's toeristen) ervoor.

        Comment


        • #5
          Re: Skogafoss

          De 'verplichte' Skogafoss foto heb ik ook, maar je bent daar niet alleen. Zelf met een 10 stopper krijg je het volk niet weg.
          Sony A7R mkIII - Sony 16-35mm F4 - Sony 24-70mm F2.8 GM - Sony 70-200mm F2.8 GM - Sony 90mm F2.8 Macro G
          Website - 500px - Instagram

          Comment


          • #6
            Re: Skogafoss

            apart standpunt maar toch heel mooi
            klopt ook wat je zegt ook geprobeerd met mijn 10 stopper om het volk eraf te krijgen ,maar probleem is gewoon dat de mensen niet door je beeld lopen maar te lang blijven staan waardoor het allemaal spookbeelden worden ,het probleem is ook bij deze waterval dat je maar een beperkt moment hebt om deze goed te fotograferen daar het zonlicht er maar een bepaalde tijd op schijnt en dan heb je ook die mooie regenboog erbij ,maar dat is dan ook midden van de dag waardoor je die (massa)toeristen er moet bij nemen

            Comment


            • #7
              Re: Skogafoss

              Jawadde, wat een mooi gekozen compositie van een heel mooi landschap.
              Maar het is uw gekozen positie die deze foto zo uniek maakt.
              Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
              Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

              Comment


              • #8
                Re: Skogafoss

                Wat een mooie is dit, perfecte compo en een natuurlijke frisse uitstraling. Mooi zonder te te feeëriek te worden wat ik soms minder mooi vind in dit soort beelden.
                Meer van mijn fotootjes te zien op Flickr http://www.flickr.com/photos/64612467@N04/
                Groeten
                Kurt

                Comment


                • #9
                  Re: Skogafoss

                  Er gaat heel veel kracht vanuit - knap
                  Peter
                  mijn website : klik

                  Comment


                  • #10
                    Re: Skogafoss

                    Merci allemaal voor de positieve reacties. Had dit eigenlijk dit verwacht met deze. Had dit graag genomen met ander licht.
                    Sony A7R mkIII - Sony 16-35mm F4 - Sony 24-70mm F2.8 GM - Sony 70-200mm F2.8 GM - Sony 90mm F2.8 Macro G
                    Website - 500px - Instagram

                    Comment


                    • #11
                      Re: Skogafoss

                      Watervallen vind ik zelf juist altijd wel prettig fotograferen met wat meer bewolkt weer....Hele mooie met inderdaad een heel knap standpunt..De mooie voorgrond erbij maakt hem wat specialer...Hele knappe..
                      Nikon D500+ Tokina 11-16mm F2.8, Nikkor 17-55 F2.8, Nikkor 70-200 F4, Sigma 150 F2.8 OS, Nikkor 200-500 F5.6
                      MIJN WEBSITE

                      Comment


                      • #12
                        Re: Skogafoss

                        Oorspronkelijk geplaatst door jos82 Bekijk bericht
                        Watervallen vind ik zelf juist altijd wel prettig fotograferen met wat meer bewolkt weer....Hele mooie met inderdaad een heel knap standpunt..De mooie voorgrond erbij maakt hem wat specialer...Hele knappe..
                        volledig mee eens, heel knappe foto
                        Groetjes Vicky

                        Comment


                        • #13
                          Re: Skogafoss

                          Knap gekozen compo met die plant in de voorgrond en heel origineel zicht op deze waterval
                          Bewust of niet maar ik vind het wel knap dat je het water en de damp wat blauw gelaten hebt, steekt mooi af tegen dat groen
                          Topplaatje hoor

                          grts
                          Sieg
                          Voor meer foto's ; www.sieg.be

                          Comment


                          • #14
                            Re: Skogafoss

                            Ik denk dat al het goede al gezegd is over deze foto
                            https://www.behance.net/Lynx1966

                            Comment


                            • #15
                              Re: Skogafoss

                              alleen maar een positief wow gevoel bij me, de compositie, het licht op de platen, de belichtingstijd, het standpunt : wow !
                              mijn nieuwe website (al is er nog wat sleutelwerk aan) : www.fotografiepieter.be

                              Comment

                              Working...
                              X