Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Trevose Head Lighthouse [ update ]

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Showcase] Trevose Head Lighthouse [ update ]

    Mijn vader had hem paar weken geleden al gepost, bewust even gewacht met deze..



    Update:

    Last edited by jos82; 23 september 2016, 19:51.
    Nikon D500+ Tokina 11-16mm F2.8, Nikkor 17-55 F2.8, Nikkor 70-200 F4, Sigma 150 F2.8 OS, Nikkor 200-500 F5.6
    MIJN WEBSITE

  • #2
    Re: Trevose Head Lighthouse

    ik heb hier maar 1 woord voor prachtig !!!
    vind het knap met die lange sluiter hoe dat schuim voor een romig randje zorgt ,ook en dit vooral de fijne structuren in de rotsen ,heel knap

    Comment


    • #3
      Re: Trevose Head Lighthouse

      Prachtige compo en LE. Zeer maar dan ook zeer scherp. Dat de achtergrond bijna even scherp is als de voorgrond voelt een beetje vreemd aan
      Meer van mijn fotootjes te zien op Flickr http://www.flickr.com/photos/64612467@N04/
      Groeten
      Kurt

      Comment


      • #4
        Re: Trevose Head Lighthouse

        Net een iets ander compo, omdat je wat hoger stond. De prachtige structuur van de rotsen komt ook mooi tevoorschijn.
        We hadden een een mooie gouden ondergang in gedachten, maar dit is toch ook zeer mooi .
        Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

        Vriendelijke groeten, Johan

        Comment


        • #5
          Re: Trevose Head Lighthouse

          Schitterende opname hoor Jos, weer eentje om in te kaderen

          grts
          Sieg
          Voor meer foto's ; www.sieg.be

          Comment


          • #6
            Re: Trevose Head Lighthouse

            Waar blijf je al die prachtige plaatjes halen......om te blijven bewonderen


            Groetjes Katrien
            Groetjes Katrien
            Which of my photographs is my favorite? The one I'm going to take tomorrow. By Imogen Cunningham

            Comment


            • #7
              Re: Trevose Head Lighthouse

              Jos, dit vind ik een schitterend plaatje ook al ben ik weinig te vinden voor bevroren toestanden, maar hier zit voor mij nog net genoeg beweging in door de prachtige slierten en opspattend water tegen de rotsen in de verte
              Kunst is genieten - genieten is een kunst !

              Comment


              • #8
                Re: Trevose Head Lighthouse

                Heel mooie locatie en heel goed gemaakte compositie maar de foto oogt enorm mat.
                Eerst de blauwzweem uit de foto halen en dan bewerken in de Lab modus en alle kanalen van 125 naar 75 zetten.
                Een beetje schilderen met 'Tegenhouden' en 'Doordrukken' en dan heb je een pracht van een foto waar de kleuren en het reliëf eraf spatten.
                Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                Comment


                • #9
                  Re: Trevose Head Lighthouse

                  Bedankt iedereen voor de fijne reacties..
                  Oorspronkelijk geplaatst door LG Bekijk bericht
                  Heel mooie locatie en heel goed gemaakte compositie maar de foto oogt enorm mat.
                  Eerst de blauwzweem uit de foto halen en dan bewerken in de Lab modus en alle kanalen van 125 naar 75 zetten.
                  Een beetje schilderen met 'Tegenhouden' en 'Doordrukken' en dan heb je een pracht van een foto waar de kleuren en het reliëf eraf spatten.
                  Bedankt voor je gegeven suggesties Luc..
                  Heb het toegepast en update geplaatst...Denk dat je dit ongeveer in gedachten had..
                  Als ik zelf moet kiezen gaat mijn voorkeur nog wel uit naar het origineel..Komt ook misschien dat ik er zelf heb gestaan, en het meer over komt met mijn beleving..Inderdaad tikkeltje blauw, maar was 45 min voor zonsopkomst...Met de correctie vind ik nu de wolken te grijs terwijl die echt nog blauw waren..Vuurtorentje is nu wel correct wit..
                  Door het dodge en burn zit er nu nog wel meer punch in de rotsen, dat is zeker niet verkeerd..
                  Nikon D500+ Tokina 11-16mm F2.8, Nikkor 17-55 F2.8, Nikkor 70-200 F4, Sigma 150 F2.8 OS, Nikkor 200-500 F5.6
                  MIJN WEBSITE

                  Comment


                  • #10
                    Re: Trevose Head Lighthouse

                    In mijn beleving zat het er een beetje tussenin.
                    De structuur van de rotsen is zeker nog mooier geworden.
                    Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

                    Vriendelijke groeten, Johan

                    Comment


                    • #11
                      Re: Trevose Head Lighthouse

                      Hoe het toen was Jos, weet ik natuurlijk niet, maar de update vind ik veel mooier dan de eerste foto en dat moet je toch ook toegeven, of niet?
                      Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                      Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Trevose Head Lighthouse

                        Voor mij ook de update, de kleuren lijken me veel realistischer én vooral mooier
                        https://www.behance.net/Lynx1966

                        Comment


                        • #13
                          Re: Trevose Head Lighthouse

                          Oorspronkelijk geplaatst door LG Bekijk bericht
                          Hoe het toen was Jos, weet ik natuurlijk niet, maar de update vind ik veel mooier dan de eerste foto en dat moet je toch ook toegeven, of niet?
                          Moest een beetje op me inwerken Luc...Op zich vind ik de blauwige toning wel wat hebben in het origineel..Maar de update heeft inderdaad wel veel meer punch...een stuk meer leven in gekomen...Dus inderdaad beter..
                          Nogmaals bedankt!!
                          Nikon D500+ Tokina 11-16mm F2.8, Nikkor 17-55 F2.8, Nikkor 70-200 F4, Sigma 150 F2.8 OS, Nikkor 200-500 F5.6
                          MIJN WEBSITE

                          Comment


                          • #14
                            Re: Trevose Head Lighthouse

                            Voor mij is het blauwige in het water en de lucht veel mooier. De rotsen misschien tussen het originele en de update in. Maar ik was er natuurlijk niet bij. Wel uitermate knap beeld.

                            Mvg

                            Patrick
                            http://www.patricklemaire.photography/

                            Comment

                            Working...
                            X