Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Bloemekes

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Oordeel] Bloemekes

    Graag uw mening.
    Dank U.



    Beter ?



    nog een beetje aan gewerkt . Beter zo ?

    Last edited by Milleke; 8 april 2016, 10:59. Reden: update

  • #2
    Re: Bloemekes

    Staat mooi in beeld en leuk met de plaatstelijke scherpte !
    Het geheel komt iets te hard over vind ik, de hoge lichten wat temperen en de schaduwen wat optrekken zou waarschijnlijk al wat helpen
    bedankt om te kijken of te reageren, frans !

    Comment


    • #3
      Re: Bloemekes

      Mooie poging, maar het is zoals Frakske zegt.

      groetjes

      moniq
      groetjes, moniq (BD1321BE)

      A picture paints a thousand words

      Comment


      • #4
        Re: Bloemekes

        Oorspronkelijk geplaatst door moniq Bekijk bericht
        Mooie poging, maar het is zoals Frakske zegt.

        groetjes

        moniq
        volg hier ook.
        "I never worry about the future. It comes soon enough." (Albert Einstein)

        Comment


        • #5
          Re: Bloemekes

          Bedankt allen en blijkbaar allen dezelfde opmerking.
          Had in een andere ( een bloemeke ) dezelfde opmerkingen. Blijkbaar stel ik het hoge licht ( wit ) te sterk.
          Ik heb een update geplaatst met hooglichten -20 en inderdaad dat vind ikzelf beter. Schaduwen leek mij geen verbetering.

          Bedankt voor de goeie raad.

          Comment


          • #6
            Re: Bloemekes

            Up is een ietsje beter maar waarschijnlijk is het witste initieel al een beetje overbelicht waardoor er wat informatie verloren gaat en dat kan je dan niet terughalen hé
            bedankt om te kijken of te reageren, frans !

            Comment


            • #7
              Re: Bloemekes

              Mooie compo maar zoals in uw vorige foto ook al aangegeven, probeer uw bloemekes eens uit het directe zonlicht te houden.
              Je gaat direct een ander resultaat bekomen
              Sony a77 + a700; Sony rx100III en wat lenzen

              Comment


              • #8
                Re: Bloemekes

                Bedankt.
                Ik stel mij meestal zo op dat de zon er goed aan kan, maar inderdaad dat zal wel een grove fout zijn.
                Ik knoop het in mijn koppeke . . .

                Comment


                • #9
                  Re: Bloemekes

                  Nog een beetje aan gewerkt.
                  Eerlijk antwoord graag.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Bloemekes

                    Na de laatste up is het totaalbeeld wel iets zachter maar de "hoofdzaak", je bloemekes hebben wat weinig detail over
                    de tip van Boom is een mogelijkheid,
                    anderhalve tot 2 stops onderbelichten is een andere mogelijkheid als je licht meet op je totaal beeld
                    als je spotmeting alleen op de bloemen zou doen dan mag je zelfs een stop overbelichten als je zulke heldere bloempjes fotografeert.
                    Ik weet niet wat de opnamekwaliteit was, best werk je ook in raw dan heb je bij nabewerking meer speelruimte dan in jpeg
                    bedankt om te kijken of te reageren, frans !

                    Comment


                    • #11
                      Re: Bloemekes

                      Oorspronkelijk geplaatst door Frakske Bekijk bericht
                      Na de laatste up is het totaalbeeld wel iets zachter maar de "hoofdzaak", je bloemekes hebben wat weinig detail over
                      de tip van Boom is een mogelijkheid,
                      anderhalve tot 2 stops onderbelichten is een andere mogelijkheid als je licht meet op je totaal beeld
                      als je spotmeting alleen op de bloemen zou doen dan mag je zelfs een stop overbelichten als je zulke heldere bloempjes fotografeert.
                      Ik weet niet wat de opnamekwaliteit was, best werk je ook in raw dan heb je bij nabewerking meer speelruimte dan in jpeg
                      Bedankt Frans.
                      Dat onderbelichten snap ik , maar als ge op het wit van de bloem OVERbelicht dan word dat toch nog feller.
                      Maar ik probeer bij de volgende gelegenheid.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Bloemekes

                        Oorspronkelijk geplaatst door Milleke Bekijk bericht
                        Dat onderbelichten snap ik , maar als ge op het wit van de bloem OVERbelicht dan word dat toch nog feller.
                        Als je alleen zou spotmeten op dat hele heldere gedeelte alleen (want dat is spotmeting, heel selectief lichtmeten) dan gaat je lichtmeter dat vertalen naar een gemiddeld grijs van 18% waardoor je grauwe bloemen zou gaan krijgen.
                        Daarom in dat geval wat overbelichten (zoals je zou gaan doen in een sneeuwlandschap)
                        bedankt om te kijken of te reageren, frans !

                        Comment

                        Working...
                        X