Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Fall Softly

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Showcase] Fall Softly

    Herfstsfeertje… toen alles nog mooi en kleurrijk was...


    Nikon D800E
    Nikkor AF-S VR 200mm f/2,8
    50 ISO
    130mm
    f/2,8
    1/160s
    in-camera meervoudige belichting
    Last edited by IngridVekemansPhoto; 25 februari 2016, 06:31.
    Ingrid Vekemans Photography
    Kleinschalige Fotografieworkshops, Fotosafari's en Privé Coaching
    http://www.ingridvekemans.com

  • #2
    Re: Fall Softly

    Nog eventjes geduld en de kleurtjes komen er terug aan.
    Mooi lichtspel tussen de bomen
    Sony a77 + a700; Sony rx100III en wat lenzen

    Comment


    • #3
      Re: Fall Softly

      mooie sfeerfoto.

      Comment


      • #4
        Re: Fall Softly

        Geweldig Ingrid !
        Behalve het moment en de prachtig zachte afwerking, valt mij oog op de schitterende verdeling van de bomen.
        Gelukkig niet symmetrisch, anders zou het saai zijn. Net aangenaam spannend. Dikke complimenten.
        Bijna zou ik de mooie, oplichtende gouden blaadjes vergeten.
        Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

        Vriendelijke groeten, Johan

        Comment


        • #5
          Re: Fall Softly

          Mooie sfeervolle opname
          Of de meervoudige belichting nu in de camera of naderhand gebeurt maakt weinig uit vind ik
          Ik heb wel het gevoel dat je de camera een klein beetje verdraaid hebt bij de verschillende belichtingen ?

          grts
          Sieg
          Voor meer foto's ; www.sieg.be

          Comment


          • #6
            Re: Fall Softly

            de twee linkerbomen lijken me idd. wat raar belicht. ook de bovenkant van de middenboom is raar. ik begrijp de richting van de stralen niet goed. (deel van) voorkant is belicht, maar het is een tegenlichtje ?

            wel tonnen sfeer uiteraard.
            mijn nieuwe website (al is er nog wat sleutelwerk aan) : www.fotografiepieter.be

            Comment


            • #7
              Re: Fall Softly

              Dank allen voor de commentaren!

              @Sieg: persoonlijk houd ik ervan om zo’n beeld op voorhand te plannen en het dan in de camera te creëren. Dat valt dan voor mij onder fotografie. Als je achteraf beelden samenvoegt, kan je er nog van alles op gaan toepassen om het beeld te doen ‘kloppen’, terwijl je dat ter plaatse niet kunt. De uitdaging is daarom voor mij om het ter plaatse goed te doen, in Photoshop is immers alles mogelijk, maar of het dan nog onder fotografie valt, is een discussie waar ik zelfs niet eens aan wil beginnen ;-) - voor mij niet, en iedereen heeft daar andere grenzen in en dat is ook prima zo. Dus als het voor jou niet uitmaakt, fijn en helemaal goed, voor mij maakt het echter wel uit.

              De camera stond op statief en is niet verplaatst. Het effect dat je hier ziet, is helemaal toe te schrijven aan de focus shift tussen de twee foto’s.

              @Iegienie, als je recht tegenover de zon staat en de zon haar stralen zoals hier op een boom breekt, valt er een deel van die stralen op de voorkant van de boom. Beide foto’s zijn hetzelfde belicht, enkel de focus is verschoven, vandaar die ‘dubbele belichting’ die je op de boomstammen ziet.
              Ingrid Vekemans Photography
              Kleinschalige Fotografieworkshops, Fotosafari's en Privé Coaching
              http://www.ingridvekemans.com

              Comment


              • #8
                Re: Fall Softly

                Heel mooie foto met mooie kleuren. Knap gedaan.

                Herman
                Groetjes, Herman.
                Ik zal nooit te oud zijn om bij te leren.

                Comment


                • #9
                  Re: Fall Softly

                  heel mooie foto en door de bovenstaande uitleg begrijp ik nu ook wat meer over de zonnestralen knap werk
                  mvg

                  Comment


                  • #10
                    Re: Fall Softly

                    Erg fijne sfeer maar ik kijk al verlangend uit naar een lentesfeertje
                    bedankt om te kijken of te reageren, frans !

                    Comment


                    • #11
                      Re: Fall Softly

                      Oorspronkelijk geplaatst door IngridVekemansPhoto Bekijk bericht
                      De camera stond op statief en is niet verplaatst. Het effect dat je hier ziet, is helemaal toe te schrijven aan de focus shift tussen de twee foto’s.
                      Bedankt Ingrid !
                      Het is in ieder geval een foto waar je langer naar blijft kijken om uit te vissen hoe het nu juist in elkaar zit

                      grts
                      Sieg
                      Voor meer foto's ; www.sieg.be

                      Comment


                      • #12
                        Re: Fall Softly

                        Mooi schilderachtig plaatje
                        groeten, Kristof
                        Canon EOS 5D mkII

                        Comment


                        • #13
                          Re: Fall Softly

                          prachtige sfeer en licht ,ook fijn hoe je jou creativiteit hier uitlegt ,voor mij is dat ook de max als je het beeld verkrijgt wat je vooraf hebt geplant ,al lukt dat niet altijd
                          hier in dit geval zou ik wel zijn verplicht het beeld samen te stellen in PS want mijn camera heeft deze functie niet ,al heb ik het nog nooit toegepast die meervoudige belichting ,moet ik toch eens doen

                          Comment


                          • #14
                            Re: Fall Softly

                            Prachtig gedaan dit zeg..Topper..
                            Al veel gezien van je, die meerdere belichtingen in camera...Iedere keer vind ik het zo mooi, moet nodig dit toch ook eens proberen..
                            Nikon D500+ Tokina 11-16mm F2.8, Nikkor 17-55 F2.8, Nikkor 70-200 F4, Sigma 150 F2.8 OS, Nikkor 200-500 F5.6
                            MIJN WEBSITE

                            Comment


                            • #15
                              Re: Fall Softly

                              ik wil me best excuseren voor mijn domheid, geen enkel probleem.
                              maar ik begrijp het bovenste linkse topje van de voorste boom niet. het kan niet echt twee bomen achter elkaar zijn, het kan niet echt een gat in die boom zijn (of toch ?).

                              soit, het zal wel aan mij schelen.
                              mijn nieuwe website (al is er nog wat sleutelwerk aan) : www.fotografiepieter.be

                              Comment

                              Working...
                              X