Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon 70-200 VRI

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nikon 70-200 VRI

    Dag iedereen,

    Ik zit met het volgende...
    In 2009/2010 heb ik een tweedehands nikon 70-200 f2.8VRI aangekocht. Die werd/wordt een 15-tal keer per jaar gebruikt om autosportwedstrijden te volgen. Ze heeft dus wel wat stof en vocht gezien. Door de jaren heen heb ik soms problemen gehad met de autofocus die plots niet meer werkte (zowel op mijn D80 als op mijn D7100). Maar meestal was dat maar van korte duur (klein defect in printplaat denk ik?). Naar mijn gevoel werkt de AF niet meer zoals het hoort (snelheid) en heeft de lens onder bepaalde omstandigheden wat last van 'hunten' (of ligt dit aan de body?) waardoor mijn foto's niet altijd even scherp zijn. Ik denk dat ze haar beste tijd dus gehad heeft... Nu vraag ik mij af als het nog zinvol is om de lens binnen te doen (procirep) om eens volledig onder handen te laten nemen (wat me al vlug 500euro zal kosten denk ik?). Of als ik beter investeer in een nieuwe lens. Voor het dubbele van de herstellingskost zou ik de Sigma 70-200 2.8 kunnen kopen (nikkor is geen optie=> budget).

    Alvast bedenkt voor jullie mening.

  • #2
    Re: Nikon 70-200 VRI

    Je kan altijd eens binnenspringen bij Procirep en inlichtingen vragen en dan beslissen of je het laat uitvoeren.

    Comment


    • #3
      Re: Nikon 70-200 VRI

      Oorspronkelijk geplaatst door lucvr Bekijk bericht
      Je kan altijd eens binnenspringen bij Procirep en inlichtingen vragen en dan beslissen of je het laat uitvoeren.
      Tijd om zomaar eens binnen te springen bij Procirep heb ik niet. Ik veronderstel dat sowieso de AF motor dient vervangen te worden om de lens terug in topconditie te krijgen. Uit vroegere reacties bleek dit vlug 400euro te kosten.

      Comment


      • #4
        Re: Nikon 70-200 VRI

        ik had destijds een sigma 70-200f2.8 os. voor het geld een heel goede lens. best bruikbaar op 2.8. enkel is die wel niet stof en vocht bestendig.
        A7 f1.4 fuji F2 & F1.4

        Comment


        • #5
          Re: Nikon 70-200 VRI

          Ik zou ze laten herstellen voor bvb 4 à 500€ hoor, de lens die je hebt is beter dus nog echt z'n geld waard, en misschien is het zelfs helemaal zo duur niet?

          Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk
          portfolio en workshops:
          https://www.bennybulke.com/

          Comment


          • #6
            Re: Nikon 70-200 VRI

            Als de kosten een beetje binnen de perken blijven ( max 500€ ) zou ik ze ook laten herstellen.

            Mvg Yves.
            What you see is what you get

            Comment


            • #7
              Re: Nikon 70-200 VRI

              Oorspronkelijk geplaatst door bulke41 Bekijk bericht
              Ik zou ze laten herstellen voor bvb 4 à 500€ hoor, de lens die je hebt is beter dus nog echt z'n geld waard, en misschien is het zelfs helemaal zo duur niet?

              Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk



              Dat is ook mijn idee. 4 a 500 € is de lens zeker waard en beter dan een nieuwe Sigma.

              Comment

              Working...
              X