Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Cola Light smaakt beter elders

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Cola Light smaakt beter elders

    Ik ben een Cola Light drinker. Velen zweren bij de gewone Cola, ik niet.

    Toch is er verschil tussen de landen. Ik woon in België (kan er ook niks aan doen), ik werk in Frankrijk, ga regelmatig naar Nederland en nog veel vaker naar de UK. En in alle drie die landen smaakt de Coca Cola Light (Diet Coke in de UK) telkens anders, maar telkens ook veel beter dan die in België (zoals met alles trouwens).
    Heeft te maken met het water dat ze gebruiken, veronderstel ik.
    Waarom is onze Cola Light even banaal als de rest van ons land ?
    Panasonic Lumix FZ2000

  • #2
    Re: Cola Light smaakt beter elders

    Ik drink alleen de regular en het klopt inderdaad dat het overal anders smaakt!
    Mijn man geloofde er niks van want hij smaakt het niet, maar hij drinkt ook zelden cola.
    Maar als fervent coladrinker proef je echt wel een verschil!
    De lekkerste vind ik in Frankrijk, de smerigste in de VS... had in de VS net de lekkerste verwacht, maar vond de cola daar echt niet lekker.

    Comment


    • #3
      Re: Cola Light smaakt beter elders

      Marokkaanse Coca-Cola is veel zoeter (hier ook een 'kenner', die van vroeger een paar liter per dag 'echte' naar Cola Zero overgeschakeld is)

      Comment


      • #4
        Re: Cola Light smaakt beter elders

        Oorspronkelijk geplaatst door Kaneda Bekijk bericht
        Ik ben een Cola Light drinker. Velen zweren bij de gewone Cola, ik niet.

        Toch is er verschil tussen de landen. Ik woon in België (kan er ook niks aan doen), ik werk in Frankrijk, ga regelmatig naar Nederland en nog veel vaker naar de UK. En in alle drie die landen smaakt de Coca Cola Light (Diet Coke in de UK) telkens anders, maar telkens ook veel beter dan die in België (zoals met alles trouwens).
        Heeft te maken met het water dat ze gebruiken, veronderstel ik.
        Waarom is onze Cola Light even banaal als de rest van ons land ?
        Zoiets heet marketing.
        Frappanter is bv. de 'normale' FANTA:
        Deze is in Belgie licht geel-oranje van kleur, in Nederland (!) gif-kunstmatig-fel-oranje-> zouden ze in Belgie geen 5l van verkopen.

        YMMV
        Dixitque Deus fiat lux et facta est lux.

        Comment


        • #5
          Re: Cola Light smaakt beter elders

          Oorspronkelijk geplaatst door Didigirl Bekijk bericht
          Ik drink alleen de regular en het klopt inderdaad dat het overal anders smaakt!
          Mijn man geloofde er niks van want hij smaakt het niet, maar hij drinkt ook zelden cola.
          Maar als fervent coladrinker proef je echt wel een verschil!
          De lekkerste vind ik in Frankrijk, de smerigste in de VS... had in de VS net de lekkerste verwacht, maar vond de cola daar echt niet lekker.
          De lekkerste is voor mij in de UK (althans de Diet Coke, ik drink geen andere)...
          Panasonic Lumix FZ2000

          Comment


          • #6
            Re: Cola Light smaakt beter elders

            Worden die dingen niet aangeleverd als concentraat en de "lokale" dealer mag zelf "mengen en roeren" binnen de nodige grenzen en naargelang de marktsmaken ?

            Comment


            • #7
              Re: Cola Light smaakt beter elders

              Bekijk je favoriete video's, luister naar de muziek die je leuk vindt, upload originele content en deel alles met vrienden, familie en anderen op YouTube.

              Comment


              • #8
                Re: Cola Light smaakt beter elders

                Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                Ja, hebben we al gehoord, dat aspartaam ongezond is. Als een Cola Life gedronken met stevia ? Lekker is anders.
                Nu ja, veel cola drink ik niet. Aan twee flessen van anderhalve liter per week kom ik lang niet. En er zijn veel dagen dat ik zelfs geen cola light drink. Ik ken er die per dag een fles van 1,5 liter naar binnen gieten...
                Panasonic Lumix FZ2000

                Comment


                • #9
                  Re: Cola Light smaakt beter elders

                  Was vroeger al duidelijk een verschil in smaak toen er nog op veel plaatsen in kleinere bottelarijen gebotteld werd zoals vele jaren geleden in Brugge en Roeselare die later samen kwamen in een groter centrum in Oostkamp, nu ook al weg naar nog groter in Zwijnaarde. Was toen ook al duidelijk een smaakverschil door het water. Bij de tweede fles proef je het smaakverschil niet meer Wat ik erger vind is dat je ergens een Cola besteld dat ze er een stukje citroen in gooien want dat smaakt dan niet meer naar Coca Cola. Doen ze ook in een Perrier water en ik vraag altijd bij een bestelling dat het zonder citroen moet zijn. Kan ik evengoed een limonade bestellen als ik een citroensmaak wil. Ik weet het wel het is een vriendelijke service dat ze aanbieden maar ik lust geen citroen. Bij een koffie doen ze toch ook niet de melk en suiker er op voorhand in.

                  Gr, Daniel.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Cola Light smaakt beter elders

                    Ik denk dat de formule van die "siroop" wel hetzelfde is, maar dat het water anders smaakt en dat dit door smaakt in het volledige drankje.
                    Ik dronk altijd Pepsi max, maar moest overschakelen naar de concurrentie omdat Pepsi geen cafeïnevrije cola verkopen (althans hier niet), ik geraak niet meer in slaap als ik de gewone cola (light, zero, max) drink.
                    Last edited by toerist; 11 februari 2016, 14:20.
                    """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
                    George Orwell

                    Comment


                    • #11
                      Re: Cola Light smaakt beter elders

                      Oorspronkelijk geplaatst door Kaneda Bekijk bericht
                      Ja, hebben we al gehoord, dat aspartaam ongezond is. Als een Cola Life gedronken met stevia ? Lekker is anders.
                      Nu ja, veel cola drink ik niet. Aan twee flessen van anderhalve liter per week kom ik lang niet. En er zijn veel dagen dat ik zelfs geen cola light drink. Ik ken er die per dag een fles van 1,5 liter naar binnen gieten...

                      Ondanks al het gehannes van de Stevia lobby moet nog steeds blijken dat Stevia (een raar cyclische molecule!) minder ongezond is dan Aspartaam (2 aminozuren!) ! Er zijn nog een paar heel hete hangijzers die niet opgelost zijn in verband met stevia (oa de plant zijn cytostatische werking !)

                      Comment


                      • #12
                        Re: Cola Light smaakt beter elders

                        Bij alle varianten van Cola is het zo.
                        Smaak verschilt naar gelang de oorsprong van productie denk ik.
                        Zelfs in Belgie zijn er smaakverschillen. Cola uit blik of uit flesje of bij de Quick smaakt net een klein beetje anders.

                        Maar met wijn of bier is dat niet anders. Zitten ook kleine smaakverschillen in naar gelang de productie vermoed ik.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Cola Light smaakt beter elders

                          Oorspronkelijk geplaatst door Kaneda Bekijk bericht
                          De lekkerste is voor mij in de UK (althans de Diet Coke, ik drink geen andere)...
                          Hmmz, als je geen andere drinkt, hoe weet je dan dat die in Frankrijk of België anders smaakt

                          Comment


                          • #14
                            Re: Cola Light smaakt beter elders

                            Ik drink nu en dan eens een Cola. Maar als ik een Cola drink dan drink ik wel een Cola (met al de suiker er in) en geen afgietsel met wat chemische zoetstoffen.
                            Als je natuurlijk liters Cola per dag of per week drinkt dan is het plaatje wel even anders, maar of het dan "gezonder" is weet ik niet.
                            Maar uiteraard: ieder zijn vrije keuze.
                            BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                            Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                            Comment


                            • #15
                              Re: Cola Light smaakt beter elders

                              Het gaat verder.

                              Smaken verschillen per land/regio. In sommige streken is men meer zoetgericht en de cola is in die streken dan ook iets zoeter dan op andere.
                              Er zit echt marktonderzoek achter.

                              Comment

                              Working...
                              X