Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon Af-S Nikkor 18-35mm f3.5-4.5 wie heeft ervaring met deze lens?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nikon Af-S Nikkor 18-35mm f3.5-4.5 wie heeft ervaring met deze lens?

    Overweeg deze lens voor mijn Nikon D750 aan te schaffen.
    Wie bezit deze en kan mijn raden of het een goede lens is op de Nikon D750.
    De lens heeft geen VR, maar ga je dat echt missen op de deze zoom groothoek.
    Ook graag info of deze lens veel last van flare heeft.
    Al vast bedankt voor de informatie.

  • #2
    Re: Nikon Af-S Nikkor 18-35mm f3.5-4.5 wie heeft ervaring met deze lens?

    Ik heb ze zelf nog niet geprobeerd, maar ze heeft een reputatie.
    Men zegt optische prestaties op het niveau van de 14-24 en de 16-35, die allebei een pak groter en zwaarder zijn.

    Qua bereik zou ik persoonlijk nog altijd de voorkeur geven aan de 16-35, maar als je de extra mm niet zoekt, kan je voor heel wat minder geld een mooie groothoeklens hebben met deze 18-35.
    Pieter
    --
    Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

    Comment


    • #3
      Re: Nikon Af-S Nikkor 18-35mm f3.5-4.5 wie heeft ervaring met deze lens?

      Ik heb zowel de 14-24 en de 18-35.
      De 18-35 werd aangekocht als lichte 'reislens' wanneer ik compacter moet reizen.
      De lens werd aangekocht na het lezen en vergelijken van veel reviews, ik wou tenslotte niet al te veel willen inboeten tegenover de fantastische kwaliteiten van de 14-24.
      De 18-35 is echt een prachtlens en super handig in gebruik. Ook het zoombereik is handig, al merk ik dat ik meestal de uiterste breedhoek gebruik.
      Scherpte en kleurweergave zijn schitterend. Vignettering zeer goed onder controle, evenals tegenlichtopnames.
      Enkel is er wat sprake van vervorming (zogenaamde tonvervorming), dit is merkbaar wanneer je gebouwen gaat fotograferen.
      Bij globaal gebruik merk je doorgaand niets of zeer weinig van de vervorming, die is trouwens gemakkelijk te corrigeren in PS.
      VR heb ik op mijn andere zoomlenzen (24-120 en 70-200), maar op groothoek is VR niet echt relevant.
      Mits goede techniek zijn opnames uit de hand op 18mm mogelijk tot 1/15s.
      Samengevat: de 18-35 is een uitstekende allrounder; het is een compact lichtgewicht die universeel inzetbaar is. De prijs is correct.
      Wie zijn zinnen zet op hoofdzakelijk architectuur zou ik wel een andere lens aanbevelen, voor al het andere is dit een pracht objectief!
      Minder glas dan vroeger, maar beter.

      Comment

      Working...
      X