Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Voetbal

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Voetbal

    Ik fotografeer nu al enkele seizoenen de jeugdploegen zoals de u7. Die spelen op een klein terrein waar ik met mijn nikon D7100 en mijn 70-200mm genoeg heb. Nu ben ik al een paar keer gevraagd om de u21 en het eerste elftal te fotograferen. De 200mm is gewoon veel te kort. Graag enkele tips. Wedstrijden worden overdag gespeeld.

  • #2
    Re: Voetbal

    Als er genoeg licht is, dan zou de nieuwe Nikon 200-500 f5,6 misschien wel een goede keuze zijn?
    Voor zover ik de reviews gezien heb zou dat een heel goede lens zijn, en de prijs valt ook nog best mee.

    Maar als ze dan dichter bij komen, dan zal de 200mm van de 200-500 weer te lang zijn...
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

    Comment


    • #3
      Re: Voetbal

      Mijn keuze zou vanwege dat laatste bezwaar dan op een AFS 70-400 VRII G vallen. Ik heb zelf de oude versie van de lenzen met een erg trage AF en daar is met wat goed opletten sport mee te fotograferen.
      Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

      Comment


      • #4
        Re: Voetbal

        mss kan je eens lens huren om te kijken hoeveel mm je graag gebruikt? of beter gezegd kan de club een lens voor je huren. blijkbaar zijn ze tevreden van je werk. mss kan je uitkijken naar een sigma 120-300 f2.8 of een 2x tc op je huidige lens.
        A7 f1.4 fuji F2 & F1.4

        Comment


        • #5
          Re: Voetbal

          Zonder je budget te kennen zo maar wat suggesties

          - Sigma 120-300 F/2,8: mooi bereik voor cropcamera, lichtsterk maar zwaar
          - Nikon 300 F/4 of F/2.8: ideale prime, (redelijk) lichtsterk maar je gaat actie dichtbij missen
          - Nikon 300 F/4 of F/2.8 + 2e body : ideale prime, (redelijk) lichtsterk en actie dichtbij neem je mee met je 70-200
          - Nikon 200-500 F/5.6: groot bereik maar te lang voor actie nabij en F/5.6 dwingt je op sombere (regenachtige) winterdagen tot hoge ISO-waarden

          Comment


          • #6
            Re: Voetbal

            Wat denken jullie van een 1.4 extender? Of zou ik teveel aan beeld kwaliteit verliezen. Budget is tussen de 1000en 2000 euro. Maar als het kan liefst zo budget vriendelijk

            Comment


            • #7
              Re: Voetbal

              Ikzelf fotografeer vaak voetbal met een 70-200 en mijn D750. Ik denk dat het wel moet lukken als je geduldig bent. Ikzelf zet mij telkens 15 min aan elke achterlijn. Zo heb je zowel foto's van verdedigers en aanvallers in actie ( op 30min tijd). Je kan dan nog opteren om 15 min langs links en 15 min langs rechts te zitten ( 60 min tijd). Op zich heb je dan voldoende mooie beelden, en je kan je ook nog telkens 15 min op de middenlijn zetten...

              Ok, je moet wat geduld hebben, maar je kan ook logisch redeneren. Als jou ploeg eerste staat en ze spelen tegen de laatste, dan kan je kamperen aan de goal waar zij naar spelen. Als jou ploeg 2-1 voorstaat met nog 15min. op de klok, kan je er vanop aan dat de andere ploeg druk zal zetten en kan je je aan de goal van jullie ploeg zetten, enz....

              Daarnaast denk ik dat een extender niet het gewenste resultaat zal opleveren omdat je met een zoomlens zit. Dit gaat altijd ten koste van de kwaliteit.
              Mvg,
              Gregory
              www.gvg-photo.com

              Comment


              • #8
                Re: Voetbal

                Gregory, dat ik daar zelf niet aan gedacht hebt! ik ga zondag een wedstrijd fotograferen met uw tips. Bedankt!!

                Comment


                • #9
                  Re: Voetbal

                  Oorspronkelijk geplaatst door scor Bekijk bericht
                  Gregory, dat ik daar zelf niet aan gedacht hebt! ik ga zondag een wedstrijd fotograferen met uw tips. Bedankt!!
                  Het is natuurlijk niet hetzelfde als een 300mm of 400 mm f2.8. Je zal langer moeten wachten op het spel, maar zoals ik al zei, je kan prachtige opnames maken als je je goed positioneert. Natuurlijk, moet je vaker opstaan en anticiperen op het spel. Maar bovenal GEDULD hebben. Het spel zal sowieso jou kant uitkomen.

                  Deze zijn dit weekend met een 70-200 op FF genomen binnen de eerste 10 min. van de wedstrijd. http://sportafbeeldingen.be/fotoalbum/57
                  Mvg,
                  Gregory
                  www.gvg-photo.com

                  Comment


                  • #10
                    Re: Voetbal

                    prachtige foto's, deze foto's zijn een mooie voorbeeld, voor mij geen extra lens voor het eerste elftal!!!!

                    Comment


                    • #11
                      Re: Voetbal

                      Oorspronkelijk geplaatst door scor Bekijk bericht
                      prachtige foto's, deze foto's zijn een mooie voorbeeld, voor mij geen extra lens voor het eerste elftal!!!!
                      Het spaart je weeral wat euro's uit
                      Mvg,
                      Gregory
                      www.gvg-photo.com

                      Comment


                      • #12
                        Re: Voetbal

                        bedankt voor je reacties!!!
                        hiermee sluit ik dit item.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Voetbal

                          Ik zou zeker niet een nieuwe lens aanschaffen als je niet meer wilt gaan doen richting de sportfotografie. Aangezien je een goede 70-200 hebt en als je wat nieuws wilt je richting de 300mm gaat en al gauw flink betaald. Als je echt door wilt gaan hiermee raad ik je de 120-300 S van sigma aan, heb deze reeds aangeschaft en ben er zeer tevreden over.
                          1x Nikon D4s, 1x Nikon D4, Nikkor 14-24 F2.8, Nikkor 24-70 F2.8, Nikkor 70-200 F2.8 VRll, Nikkor 300 F2.8 VRll.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Voetbal

                            Oorspronkelijk geplaatst door scor Bekijk bericht
                            Gregory, dat ik daar zelf niet aan gedacht hebt! ik ga zondag een wedstrijd fotograferen met uw tips. Bedankt!!
                            Hoe ist het resultaat geweest? post gerust enkele foto's in sport beoordeling.

                            Groetjes
                            Mvg,
                            Gregory
                            www.gvg-photo.com

                            Comment


                            • #15
                              Re: Voetbal

                              Oorspronkelijk geplaatst door GregoryVG. Bekijk bericht
                              Het is natuurlijk niet hetzelfde als een 300mm of 400 mm f2.8. Je zal langer moeten wachten op het spel, maar zoals ik al zei, je kan prachtige opnames maken als je je goed positioneert. Natuurlijk, moet je vaker opstaan en anticiperen op het spel. Maar bovenal GEDULD hebben. Het spel zal sowieso jou kant uitkomen.

                              Deze zijn dit weekend met een 70-200 op FF genomen binnen de eerste 10 min. van de wedstrijd. http://sportafbeeldingen.be/fotoalbum/57
                              Knappe fotos gregory , kan je even melden op welk diafragma en sluitertijd deze fotos genomen zijn

                              Comment

                              Working...
                              X