Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Auto bleutooth

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Auto bleutooth

    Nog een vraagje ivm bleutooth. Die 'auto' mag je werkelijk en figuurlijk nemen, als voertuig en automatisch.
    Ik vraag me het volgende af. Wanneer ik met mijn smartphone in de auto stap, en bleutooth inschakel op de phone, dan kan ik handsfree bellen via de bleutooth van mijn wagen, tot daar geen enkel probleem.
    Maar zou er iets bestaan, dat bleutooth op je smartphone automatische inschakelt van het ogenblik dat je in de wagen stapt, wanneer er dus een connectie is tussen auto en phone ??
    Ik vergeet nl. meestal bleutooth in te schakelen wanneer ik de wagen neem, en dan kan ik bij een oproep gaan stoppen en in één van mijn zakken op zoek gaan naar het ding en ben ik meestal te laat om de oproep te beantwoorden.
    Volgens mijn zoon zou er iets bestaan naar hij gehoord heeft van een collega op z'n werk. Hij dacht een soort stick ??
    Ik heb reeds een paar app's geprobeerd, maar die werken niet... of ik weet niet hoe ik ze aan werk moet/kan krijgen.
    Ben benieuwd ? Alvast bedankt voor de antwoorden.

  • #2
    Re: Auto bleutooth

    Ik kan jou geen oplossing geven,maar alleen een bedenking ,die misschien totaal fout is.Anderen zullen wel corrigeren.Maar met mijn GSM,een Nokia van het jaar stillekes,krijg ik in mijn auto automatisch verbinding via BT.De GSM, van mijn vrouw,duidelijk jonger,de gsm dan,maakt verbinding,maar vraagt om de verbinding te accepteren,en dan pas verbonden.BT staat altijd geactiveerd.BT vreet aan je batterij,en ik veronderstel,dat dit een soort ingebouwde geprogrammeerde beveiliging is,om je toestel niet automatisch op alle mogelijke BT verbindingen ongecontroleerd in te loggen,en zo je batterij te sparen.Misschien zit er wel ergens een mogelijkheid in,om deze bevestiging niet nodig te maken,maar nog niet gevonden.
    Ik volg dit wel verder,misschien raken we er wel aan uit.

    Comment


    • #3
      Re: Auto bleutooth

      Oorspronkelijk geplaatst door demuro Bekijk bericht
      Ik kan jou geen oplossing geven,maar alleen een bedenking ,die misschien totaal fout is.Anderen zullen wel corrigeren.Maar met mijn GSM,een Nokia van het jaar stillekes,krijg ik in mijn auto automatisch verbinding via BT.De GSM, van mijn vrouw,duidelijk jonger,de gsm dan,maakt verbinding,maar vraagt om de verbinding te accepteren,en dan pas verbonden.BT staat altijd geactiveerd.BT vreet aan je batterij,en ik veronderstel,dat dit een soort ingebouwde geprogrammeerde beveiliging is,om je toestel niet automatisch op alle mogelijke BT verbindingen ongecontroleerd in te loggen,en zo je batterij te sparen.Misschien zit er wel ergens een mogelijkheid in,om deze bevestiging niet nodig te maken,maar nog niet gevonden.
      Ik volg dit wel verder,misschien raken we er wel aan uit.
      Dank voor je reactie alvast, maar dit is nu eenmaal net mijn probleem. Wanneer ik BT continu laat aanstaan op mijn smartphone, dan krijg ik de oproepen in mijn wagen via de carkit en is er geen enkel probleem, ik hoef niks te bevestigen of zo... maar het nadeel is dat (zoals je aanhaalt) dat de batterij van mijn phone dan zo rap plat is.
      Dan maar de BT op mijn phone uitzetten, maar dan vergeet je die natuurlijk aan te zetten wanneer je gaat autorijden.
      Enfin, misschien komen er nog reacties/oplossingen naar voor.
      Mijn zoon kan het eventjes niet vragen aan z'n collega want die is op reis, en maandag vertrekt mijn zoon op reis, dus duurt het nog een tijdje tot ik antwoord krijg via die weg.
      Last edited by Guest17; 26 april 2015, 13:45.

      Comment


      • #4
        Re: Auto bleutooth

        Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
        Dank voor je reactie alvast, maar dit is nu eenmaal net mijn probleem. Wanneer ik BT continu laat aanstaan op mijn smartphone, dan krijg ik de oproepen in mijn wagen via de carkit en is er geen enkel probleem, ik hoef niks te bevestigen of zo... maar het nadeel is dat (zoals je aanhaalt) dat de batterij van mijn phone dan zo rap plat is.
        Dan maar de BT op mijn phone uitzetten, maar dan vergeet je die natuurlijk aan te zetten wanneer je gaat autorijden.
        Enfin, misschien komen er nog reacties/oplossingen naar voor.
        Mijn zoon kan het eventjes niet vragen aan z'n collega want die is op reis, en maandag vertrekt mijn zoon op reis, dus duurt het nog een tijdje tot ik antwoord krijg via die weg.
        Misschien heltp dit: https://play.google.com/store/apps/d...luetoothWidget je alvast iets verder ?
        BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
        Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

        Comment


        • #5
          Re: Auto bleutooth

          Waarom verbind je de iphone niet aan de sigarenaansteker in je wagen ?
          De batterij van je iphone zal niet gebruikt worden. Hij wordt zelfs opgeladen.

          Ik gebruik mijn iphone met tomtom applicatie (met verkeersinformatie en snelste routeberekening) en bluetooth.

          Werkt perfect.

          Peter

          Comment


          • #6
            Re: Auto bleutooth

            Hier met mijn iPhone geen probleem qua ontlading bij het gebruik van BT. Nu, vanuit mijn wagen bel ik ook niet zoveel en ik heb de gewoonte om mijn iPhone meestal om de twee dagen op te laden. In de lader steken is natuurlijk een oplossing, maar dan zit je weer met een loshangende en meestal in de weg liggende draad. En als er een App is hoop ik dat die dan ook feilloos werkt. Besluit, op tijd laden zou voor mij de meest voor de hand liggende oplossing zijn.
            Leeft en LAAT LEVEN !

            Comment


            • #7
              Re: Auto bleutooth

              Hallo,

              Ik heb een LG G3 en bluetooth staat nu altijd aan ... Qua ontlading is dat niet veel meer dan zonder BT. Vanmorgen opgeladen en nu nog 91% met BT aan.

              Jaja
              Voorzitter Belgiumdigital VZW - Sony A7III, Sony A7II, Nikon D500, D5300, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
              Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

              Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

              Comment


              • #8
                Re: Auto bleutooth

                Een NFC tag is de enige correcte oplossing, als uw toestel het ondersteunt tenminste.
                Verder zijn er ook locatiegebonden profielen mogelijk met een app, maar dan moet GPS weer aan staan.
                Daarnaast zijn er ook apps die iets tijdgebonden kunnen inschakelen, mogelijk als je elke dag op hetzelfde uur in de wagen zit.

                Ik snap wel niet dat BT zo een invloed heeft op de batterij, BT gaat normaal net als de rest op laag vermogen indien niet gekoppeld.
                Een verschil zal er wel zijn, maar wat mij betreft niet voldoende om daarmee altijd te prutsen.
                Zoals in een ander topic aangehaald, heb ik dergelijke zaken nog nooit uitgeschakeld.
                Last edited by VerSeg; 27 april 2015, 00:12.
                Canon EOS Digital
                BD0479BE

                Comment


                • #9
                  Re: Auto bleutooth

                  Oorspronkelijk geplaatst door demuro Bekijk bericht
                  De GSM, van mijn vrouw,duidelijk jonger,de gsm dan,maakt verbinding,maar vraagt om de verbinding te accepteren,en dan pas verbonden.BT staat altijd geactiveerd.BT vreet aan je batterij,en ik veronderstel,dat dit een soort ingebouwde geprogrammeerde beveiliging is,om je toestel niet automatisch op alle mogelijke BT verbindingen ongecontroleerd in te loggen
                  Elke BT verbinding is beveiligd met een code (vaak 0000 of 1234) als standaard, maar elke verbinding met een nieuw toestel moet je altijd minstens 1 keer bevestigen.
                  Per verbinding kan je instellen om deze bevestiging nooit meer te vragen.
                  Het is niet omdat je dit zo zou instellen, dat elke BT verbinding met ongekenden automatisch aanvaard zal worden.
                  Niemand kan dus zomaar verbinding maken met je toestel zonder dat jij dit bevestigt.
                  Last edited by VerSeg; 26 april 2015, 23:56.
                  Canon EOS Digital
                  BD0479BE

                  Comment


                  • #10
                    Re: Auto bleutooth

                    Bij de moderne toestellen heeft het weinig zin de BT (4.0) uit te schakelen.
                    Mijn smartphone, waarop ik helemaal NIETS uitschakel (waar koop ik anders een smartphone voor), laad ik elke nacht op. Nog nooit een probleem gehad. Loop ik tenminste niet om de paar dagen met een platte batterij, en nooit verbindingsproblemen in de auto ;-)

                    Comment


                    • #11
                      Re: Auto bleutooth

                      Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
                      Bij de moderne toestellen heeft het weinig zin de BT (4.0) uit te schakelen.
                      Mijn smartphone, waarop ik helemaal NIETS uitschakel (waar koop ik anders een smartphone voor), laad ik elke nacht op. Nog nooit een probleem gehad. Loop ik tenminste niet om de paar dagen met een platte batterij, en nooit verbindingsproblemen in de auto ;-)
                      +1 Ik kom daar nooit aan, gewoon s'avonds in de lader nooit of te nimmer problemen, moeilijker moet je dat niet maken denk ik...
                      1D-X/ 6D /Sigma 50Art/85L/100L IS macro /16-35L IS /24-70LII /70-200F2.8L IS II/180L Macro /300F2.8L IS /500F4L IS /1.4xext /2x ext

                      Comment


                      • #12
                        Re: Auto bleutooth

                        Oorspronkelijk geplaatst door RDB Bekijk bericht
                        +1 Ik kom daar nooit aan, gewoon s'avonds in de lader nooit of te nimmer problemen, moeilijker moet je dat niet maken denk ik...
                        Ik laat BT ook altijd opstaan op mijn Iphone, wifi en mobiel netwerk zet ik meestal uit als ik het niet van doen heb,
                        ik doe gemakkelijk drie dagen op een batterijlading, maar ik ben dan ook geen veelbeller.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Auto bleutooth

                          Zorg ervoor dat je BT toestellen BT 4 LE zijn.
                          LE staat voor Low Energy.

                          Maar ik heb altijd mijn BT aanstaan, ook bij de klassieke 2.1. Wat nut heeft het anders?
                          Dat vergeet je toch steeds aan of af te zetten.
                          En 'sinds ik 'n Pebble draag moet die zowiezo opstaan.
                          In combinatie met een S4 of 4S maakt dat niet veel uit.
                          Wifi staat bij mij ook steeds aan.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Auto bleutooth

                            Oorspronkelijk geplaatst door w00ha Bekijk bericht
                            Zorg ervoor dat je BT toestellen BT 4 LE zijn.
                            LE staat voor Low Energy.

                            Maar ik heb altijd mijn BT aanstaan, ook bij de klassieke 2.1. Wat nut heeft het anders?
                            Dat vergeet je toch steeds aan of af te zetten.
                            En 'sinds ik 'n Pebble draag moet die zowiezo opstaan.
                            In combinatie met een S4 of 4S maakt dat niet veel uit.
                            Wifi staat bij mij ook steeds aan.
                            Ik heb geen benul van het feit of mijn Sony Xperia S LT26i wel degelijk LE heeft voor BT, hoe kan je dat weten ?
                            Wat ik wel weet dat wanneer zowel Wifi als BT van 's morgens aanstaan de batterij tegen 's avonds nog zo'n 15% aangeeft.
                            Misschien moet ik er eens een zwaardere batt. in plaatsen. Dit kan/mag zogezegd niet, maar mits een klein beetje gepruts is het wel te doen.

                            Ik zou inderdaad ook kunnen laten opladen in de wagen via de achterste sigarenaansteker, de draad+toestel liggen dan onzichtbaar in de middenconsole, maar dan zal ik wellicht vergeten de GSM mee te nemen bij het uitstappen .

                            Er zal dus voorlopig niks anders opzitten, dan elke nacht op te laden, wat dan meteen ook de makkelijkste oplossing zal zijn.
                            Mocht er nog nieuws komen via de collega van mijn zoon ivm die stick, dan laat ik het weten.

                            Iedereen die reageerde bedankt voor het meedenken.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Auto bleutooth

                              Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
                              Ik heb geen benul van het feit of mijn Sony Xperia S LT26i wel degelijk LE heeft voor BT, hoe kan je dat weten ?
                              Gewoon even opzoeken en specs er achterzetten.
                              Jouw toestel heeft geen 4.0 LE, maar 2.1 EDR.
                              Het grote verschil zit 'm echt in het verbruik.

                              De meeste smartwatches zijn trouwens minimum 4.0 LE omdat BT constant aanstaat.
                              Dat wil zeggen dat je ook geen verbinding kan maken met 'n smartwatch (indien je dat ooit nodig acht).
                              Voor BT voor in de wagen is 2.1 EDR met A2DP voldoende of minimum vereist.

                              Comment

                              Working...
                              X