Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Tips in en rond Brussel met 6j dochter (Chinees Paviljoen,....) ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Tips in en rond Brussel met 6j dochter (Chinees Paviljoen,....) ?

    Volgende zaterdag moeten we in Brussel zijn, erna hebben we 1/2 dag over, wat zou er de moeite zijn om met een dochter van 6j te bezoeken ?

    Wij dachten aan het Chinees Paviljoen/Japanse Toren te Laken.
    Op de site staat dat het museum in renovatie is sedert Okt 2013, kan deze nu nog bezocht worden?

    De koninklijke serres zouden mooi zijn.

    Naar het Atomium is mijn dochter ook nog nooit geweest, voor kinderen is het gratis,
    vinden jullie het z'n prijs waard met 2 volwassenen voor €22 ?

    Nog andere tips rond Brussel met een 6j kind (liefst geen museums, nog wat te vroeg
    Evt tips om s'middags te lunchen ook welkom.
    Last edited by 2010; 18 april 2014, 09:06.

  • #2
    Re: Tips in en rond Brussel met 6j dochter (Chinees Paviljoen,....) ?

    zie:

    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

    Comment


    • #3
      Re: Tips in en rond Brussel met 6j dochter (Chinees Paviljoen,....) ?

      Wat is dit bouk? "geen toegangsrechten tot deze pagina"

      Comment


      • #4
        Re: Tips in en rond Brussel met 6j dochter (Chinees Paviljoen,....) ?

        Oorspronkelijk geplaatst door 2010 Bekijk bericht
        Wat is dit bouk? "geen toegangsrechten tot deze pagina"
        oh..sorry... had niet gezien dat je geen lid was.
        grt,bouk.
        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

        Comment


        • #5
          Re: Tips in en rond Brussel met 6j dochter (Chinees Paviljoen,....) ?

          Hangt er natuurlijk wel vanaf wat een dochter van 6 graag doet of waar ze interesses in heeft.
          Mijn vroege herinneringen als kind over Brussel, zijn voornamelijk de indrukken van grote gebouwen, veel roltrappen doen (vond ik ontzettend leuk), liften, eens iets ongezond gaan eten qua fastfood (wat anders niet mocht), of een croissant met een warme chocolademelk ...
          Een metro of tram nemen vond ik ook altijd dé attractie.


          In het atomium heb je natuurlijk al roltrappen en een lift, maar dat heb je natuurlijk evengoed in een shoppingcenter of een station, (als je het atomium verzwijgt voor je kind, zal het het ook niet missen)
          Maar ik zou het toch ooit eens doen met haar, ook al is het te duur voor wat het is

          Chinees Paviljoen/Japanse Toren/Serres van Laken: kan ik je helaas niet over informeren, enkel nog maar langs de buitenkant voorbijgewandeld.
          Je hebt in de buurt wel tramhalte 'De Wand' met mooie graffiti, maar dat zal je dochter nog niet interesseren

          Om te eten: voor de goeiekoop en de snelle hap: een broodje? Vanachter in de Passage du Nord (kant brouckère) is er een volkse broodjesbar waar je boven kan zitten.
          Of een keten als Exki/Subway heeft ze misschien ook nog nooit gedaan.
          Weet niet of een chique restaurant haar ding is?

          Ik ken een paar locaties waar je van bovenuit een mooi zicht hebt over Brussel (gratis). En een hidden speeltuintje aan de Marollen weet ik ook, maar ik vrees dat ze daar te groot voor is. Maar dat zijn natuurlijk elke keer andere uithoeken, en in elke wijk kan je wel een halve dag spenderen.
          Ik veronderstel dat je vooral in Laken wil vertoeven?

          Comment


          • #6
            Re: Tips in en rond Brussel met 6j dochter (Chinees Paviljoen,....) ?

            het natuurhistorisch museum is echt te doen met kinderen van die leeftijd. Zelfs onze kleinkinderen van 4 en 5 hebben er de tijd van hun leven.
            Albums
            Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

            Comment


            • #7
              Re: Tips in en rond Brussel met 6j dochter (Chinees Paviljoen,....) ?

              Oorspronkelijk geplaatst door Lazy Charles Bekijk bericht
              het natuurhistorisch museum is echt te doen met kinderen van die leeftijd. Zelfs onze kleinkinderen van 4 en 5 hebben er de tijd van hun leven.
              Ohja, zeker weten. Heb ik als kind gedaan in de periode dat er die dinosaurus hype was.
              Zeker indrukwekkend voor kinderen.

              Vlak erachter heb je ook het Leopoldpark, met hidden basketpleintjes, en de EU gebouwen.

              Comment


              • #8
                Re: Tips in en rond Brussel met 6j dochter (Chinees Paviljoen,....) ?

                Oorspronkelijk geplaatst door anonymous Bekijk bericht
                Ohja, zeker weten. Heb ik als kind gedaan in de periode dat er die dinosaurus hype was.
                Zeker indrukwekkend voor kinderen.

                Vlak erachter heb je ook het Leopoldpark, met hidden basketpleintjes, en de EU gebouwen.
                En vlakbij het station Brussel-Luxemburg als je met de trein zou gaan. Zeker de moeite waard.
                Je kan er ook een broodje eten.
                BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                Comment


                • #9
                  Re: Tips in en rond Brussel met 6j dochter (Chinees Paviljoen,....) ?

                  Oorspronkelijk geplaatst door 2010 Bekijk bericht
                  ..................
                  Wij dachten aan het Chinees Paviljoen/Japanse Toren te Laken.
                  Op de site staat dat het museum in renovatie is sedert Okt 2013, kan deze nu nog bezocht worden?
                  .............................
                  Half maart was dat nog volop in "restauratie".

                  http://www.kmkg-mrah.be/nl/25-10-2013
                  .
                  " In de fysica kun je niet bewijzen dat een theorie juist is. Je kunt alleen aantonen dat ze fout is. " (Céline Broeckaert & Frank Vestraete)

                  Comment


                  • #10
                    Re: Tips in en rond Brussel met 6j dochter (Chinees Paviljoen,....) ?

                    Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                    En vlakbij het station Brussel-Luxemburg als je met de trein zou gaan. Zeker de moeite waard.
                    Je kan er ook een broodje eten.
                    Inderdaad, mooi vernieuwd station.
                    Heb er in de buurt nog avondschool gevolgd enkele jaren terug... Lijkt niet zo lang geleden maar intussen toch ook weeral 7 jaar terug. Tijd gaat snel.

                    In de buurt ook de Finse Zeemanskerk, waar je in hun winkeltje vanalle Finse specialiteiten kan kopen, van salmiakki drops tot speciale soorten wodka's, en sauna's doen.

                    In de Korte Beenhouwersstraat heb je ook nog een klein gezellig cinemaatje met mini zaaltjes. Altijd toch 1/3e goedkoper dan in een normale bioscoop, en kwalitatieve alternatieve films. Zeker checken:
                    Ontdek de vertoningen van de films in de bioscopen Actor's Studio dankzij Cinenews.be. Alle info over de laatste films , vertoningen, trailers, laatste nieuwtjes en nog veel meer…

                    Comment


                    • #11
                      Re: Tips in en rond Brussel met 6j dochter (Chinees Paviljoen,....) ?

                      Oorspronkelijk geplaatst door 2010 Bekijk bericht
                      ....................
                      De koninklijke serres zouden mooi zijn.
                      ....................
                      Deze zijn nu open.
                      De Koninklijke Serres van Laken gaan zaterdag weer open voor het publiek, een jaarlijkse gewoonte in de lente. Het grote publiek kan door een deel van de tuin wandelen en de serres bezoeken. Nieuw dit jaar zijn de vele fonteintjes en watervallen die erbij gekomen zijn.

                      " In de fysica kun je niet bewijzen dat een theorie juist is. Je kunt alleen aantonen dat ze fout is. " (Céline Broeckaert & Frank Vestraete)

                      Comment


                      • #12
                        Re: Tips in en rond Brussel met 6j dochter (Chinees Paviljoen,....) ?

                        De serres kunnen soms héél druk zijn. Toen ik daar ben geweest was het meer dan 1 uur aanschuiven om binnen te geraken. Je moet wat geluk hebben. Natuurhistorisch museum is met alle leeftijden te doen. Het tram museum van de MIVB zou ook kunnen, allemaal oude trams en bussen, eventueel rondrit maar geen idee van openingsuren. Wel in Sint-Pieters-Woluwe, ligt misschien wat uit je weg.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Tips in en rond Brussel met 6j dochter (Chinees Paviljoen,....) ?

                          Nu blijft het enkel nog gissen wat 2010 effectief gedaan heeft gisteren.

                          Laat ons aub niet inspanning!

                          Deel het met ons!

                          Comment


                          • #14
                            Re: Tips in en rond Brussel met 6j dochter (Chinees Paviljoen,....) ?

                            hangt er van af of hij met volgende zaterdag gisteren of de nu volgende zaterdag bedoelde, als hij gisteren bedoelde zou ik denken dat hij morgen zou geschreven hebben
                            Albums
                            Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Tips in en rond Brussel met 6j dochter (Chinees Paviljoen,....) ?

                              Fotos genomen in het Hallerbos (mooi weer in de voormiddag), daarna iets gegeten, bij aankomst waren de Koninklijke Serres wel dicht zeker... speciale openingsuren op Paasmaandag (klein sterretje op de site) tot 16u, dan pauze en vanaf 20u pas terug open! Dochter heeft terug school maandag dus naar huis gereden... Chinees Paviljoen & Japanse toren poort idd met groot slot op wegens renovatie... serre's gaan voor volgende keer zijn

                              Oorspronkelijk geplaatst door anonymous Bekijk bericht
                              Nu blijft het enkel nog gissen wat 2010 effectief gedaan heeft gisteren.

                              Laat ons aub niet inspanning!

                              Deel het met ons!

                              Comment

                              Working...
                              X