Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

wie kent mij

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • wie kent mij

    dit is mijn eerste foto hier dus niet schieten als die te groot is

    ra ra wie kent mij ???

    foto is van 30/09/2013

    ben amateur en maak foto's van wat ik mooi vind

  • #2
    Re: wie kent mij

    Oorspronkelijk geplaatst door DANIEL-D Bekijk bericht
    ... ra ra wie kent mij ??? ...
    De achtergrond vertelt mij, dat dit de uitvinder van de vuilniszak is.
    Vriendelijke groet,

    Jos

    Comment


    • #3
      Re: wie kent mij

      Oorspronkelijk geplaatst door Jos Vanhengel Bekijk bericht
      De achtergrond vertelt mij, dat dit de uitvinder van de vuilniszak is.
      weet ik niet maar is een uitvinder
      ben amateur en maak foto's van wat ik mooi vind

      Comment


      • #4
        Re: wie kent mij

        Oorspronkelijk geplaatst door DANIEL-D Bekijk bericht
        weet ik niet maar is een uitvinder
        't Is blijkbaar geen vuilniszak, maar een modernistisch straatnaambord, of zoiets: klik!

        Voor mij een ondoordachte foto: hoog standpunt, centrale compositie en rommelige achtergrond.
        Vriendelijke groet,

        Jos

        Comment


        • #5
          Re: wie kent mij

          ik vrees dat ik helemaal moet meegaan met bovenstaande commentaar
          FLICKR PHOTOSTREAM
          Just try to comprehend that which you'll never comprehend

          Comment


          • #6
            Re: wie kent mij

            Alle begin is moeilijk en Parijs en Rome waren er niet op één dag ...
            Maar wat kleine tips bij deze foto.
            * Probeer, vooraleer je afdrukt je omkadering goed te bekijken door de zoeker. Door bv een stapje naar links of naar rechts te doen, kan je bv storende elementen op de achtergrond buiten beeld brengen.
            * Probeer ook een goede keuze te maken van je standpunt tov van je onderwerp. Je kan daarvoor eens wat door de knieën gaan of eventueel wat hoger gaan staan ( een krukje meesleuren doet soms wonderen ) ... Hierdoor kan je soms een dynamischer beeld krijgen en krijg je misschien een beeld dat wat anders is dan dertien in een dozijn.
            * Door te spelen met je instellingen in je toestel, kan je bv ervoor zorgen dat je scherptediepte kleiner wordt, waardoor de achtergrond ook een stuk minder opvallend aanwezig is.

            Nu, stap voor stap zal je wel groeien in je fotografie. Veel oefenen en vooral blijven doorgaan ....
            Groeten,
            deka
            There is a crack in everything, that's how the light gets in. ( L. Cohen )

            Comment


            • #7
              Re: wie kent mij

              Oorspronkelijk geplaatst door Jos Vanhengel Bekijk bericht
              't Is blijkbaar geen vuilniszak, maar een modernistisch straatnaambord, of zoiets: klik!

              Voor mij een ondoordachte foto: hoog standpunt, centrale compositie en rommelige achtergrond.
              Het is dan ook één van de eerste foto's dus tenzij je een natuurtalent bent kun je niet anders verwachten dan dit.
              Eigenlijk kun je een foto het beste vergelijken met een ajuin.
              Een normale mens kijkt alleen naar de het gene wat hem het eerst opvalt (in dit geval de eerste pel van de ajuin).
              Iemand die al wat langer bezig is met fotografie begint ook te kijken naar de onderliggende lagen van de ajuin.

              De achtergrond is inderdaad wat rommelig maar het hoofdonderwerp is wel scherp en dat is al een goed begin

              Comment


              • #8
                Re: wie kent mij

                Oorspronkelijk geplaatst door deka Bekijk bericht
                Alle begin is moeilijk en Parijs en Rome waren er niet op één dag ...
                Maar wat kleine tips bij deze foto.
                * Probeer, vooraleer je afdrukt je omkadering goed te bekijken door de zoeker. Door bv een stapje naar links of naar rechts te doen, kan je bv storende elementen op de achtergrond buiten beeld brengen.
                * Probeer ook een goede keuze te maken van je standpunt tov van je onderwerp. Je kan daarvoor eens wat door de knieën gaan of eventueel wat hoger gaan staan ( een krukje meesleuren doet soms wonderen ) ... Hierdoor kan je soms een dynamischer beeld krijgen en krijg je misschien een beeld dat wat anders is dan dertien in een dozijn.
                * Door te spelen met je instellingen in je toestel, kan je bv ervoor zorgen dat je scherptediepte kleiner wordt, waardoor de achtergrond ook een stuk minder opvallend aanwezig is.

                Nu, stap voor stap zal je wel groeien in je fotografie. Veel oefenen en vooral blijven doorgaan ....
                Groeten,
                deka
                dat is een antwoord ze het ging of die man die daar zit en niet over die vuilbak achtergrond intreseerd mij niet dan hed ik die vuilbak wel duidelijker gemaakt
                ;-) bedankt DEKO
                ben amateur en maak foto's van wat ik mooi vind

                Comment


                • #9
                  Re: wie kent mij

                  Goeie eerste foto Daniël. En het is dus Albert Einstein.

                  Comment


                  • #10
                    Re: wie kent mij

                    Oorspronkelijk geplaatst door DANIEL-D Bekijk bericht
                    dat is een antwoord ze het ging of die man die daar zit en niet over die vuilbak achtergrond intreseerd mij niet dan hed ik die vuilbak wel duidelijker gemaakt
                    ;-) bedankt DEKO
                    tja, een foto bestaat uit het geheel, en hier leidt je achtergrond wel fel de aandacht af.
                    Mij viel vooral, naast het betonnen straatnaambord en de electriciteitskast de schuinheid van je achtergrond op.
                    (ben ik allergisch aan)
                    Maar het kan enkel maar beter worden, hé.

                    ik probeer...
                    mijn Fijsboecq en mijn flickr

                    Comment

                    Working...
                    X