Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Cappadocië

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Cappadocië


    Net voor het dal helemaal in de schaduw lag.




    update na reactie Red Falcon



    Last edited by kohraya; 12 februari 2014, 13:25.

  • #2
    Re: Cappadocië

    Mooie foto op een prachtige locatie...mvg Peter

    Comment


    • #3
      Re: Cappadocië

      Knap gedaan hoor met overal veel detail en goed belicht

      grts
      Sieg
      Voor meer foto's ; www.sieg.be

      Comment


      • #4
        Re: Cappadocië

        Prachtig zeg!

        Comment


        • #5
          Re: Cappadocië

          mooi maar waar stond de zon..?
          grt,bouk.
          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

          Comment


          • #6
            Re: Cappadocië

            Gekend landschap, mooi gefotografeerd !
            Ik ga er vanuit dat de zon rechts staat, en dan zou ik het eerlijk gezegd iets donkerder (rechts) denken.
            Als ik mij vergis, geef me gerust een digitale pets , rond mijn oren.
            Groeten,
            Johan
            Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

            Vriendelijke groeten, Johan

            Comment


            • #7
              Re: Cappadocië

              Knappe uitvoering.
              www.photo-rudi.be

              Comment


              • #8
                Re: Cappadocië

                @Bouk: Er stond een lage zon rechts.
                @Johan: Geen pets ... de schaduwen werden wat opgelicht.

                Mercikes voor de comments.

                Comment


                • #9
                  Re: Cappadocië

                  Was er de mogelijkheid een ander tijdstip af te wachten, zodat de zon meer op het onderwerp zou staan? Weet niet of anderen mijn mening delen, maar als dit onderwerp meer door de zon was belicht, komt het beter tot uiting, mijns inziens.

                  Is inderdaad niet altijd makkelijk, maar toch.

                  Just my idea...

                  M V G
                  BD1766BE

                  Comment


                  • #10
                    Re: Cappadocië

                    Oorspronkelijk geplaatst door kohraya Bekijk bericht
                    ........
                    @Johan: Geen pets ... de schaduwen werden wat opgelicht.

                    Mercikes voor de comments.
                    Dat heb je dan teveel gedaan naar mijn mening, het oogt niet echt niet natuurlijk meer en zou dat oplichten toch een serieuze tik terug schroeven.
                    Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                    Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Cappadocië

                      Oorspronkelijk geplaatst door Droopie007 Bekijk bericht
                      Was er de mogelijkheid een ander tijdstip af te wachten, zodat de zon meer op het onderwerp zou staan? Weet niet of anderen mijn mening delen, maar als dit onderwerp meer door de zon was belicht, komt het beter tot uiting, mijns inziens.
                      Ik ben er 5 of 6 dagen geweest en heb die mogelijkheid inderdaad gehad.
                      Maar omdat de zon door de dag steeds te hard scheen, vond ik op deze locatie het vroege en/of late licht mooier.

                      Ik krijg de laatste tijd echter vaker de opmerking dat mijn foto's contrast missen.
                      Meestal is dat op foto's die werden gemaakt met weinig licht of met schaduw.
                      Bij deze heb ik daar iets aan proberen te doen door niet alleen het contrast te verhogen maar ook met doordrukken/tegenhouden.
                      Dat zal ook bijgedragen hebben tot het 'onnatuurlijke'.
                      Daarom plaats ik een update waarbij ik een andere workflow heb toegepast.
                      Graag hoor ik of de schaduwen natuurlijker zijn en ... of het contrast nog goed zit.

                      PS: ik heb de laatste 3 weken last van mijn ogen (Serosa Centralis) en vrees dat ik de dingen niet meer duidelijk zie,
                      want vroeger kreeg ik nooit zulke kritiek


                      Na de opmerking van Red Falcon, de foto opnieuw bewerkt met een andere work flow (geen doordrukken/tegenhouden en geen

                      Comment


                      • #12
                        Re: Cappadocië

                        Oorspronkelijk geplaatst door kohraya Bekijk bericht
                        Ik ben er 5 of 6 dagen geweest en heb die mogelijkheid inderdaad gehad.
                        Maar omdat de zon door de dag steeds te hard scheen, vond ik op deze locatie het vroege en/of late licht mooier.

                        Ik krijg de laatste tijd echter vaker de opmerking dat mijn foto's contrast missen.
                        Meestal is dat op foto's die werden gemaakt met weinig licht of met schaduw.
                        Bij deze heb ik daar iets aan proberen te doen door niet alleen het contrast te verhogen maar ook met doordrukken/tegenhouden.
                        Dat zal ook bijgedragen hebben tot het 'onnatuurlijke'.
                        Daarom plaats ik een update waarbij ik een andere workflow heb toegepast.
                        Graag hoor ik of de schaduwen natuurlijker zijn en ... of het contrast nog goed zit.

                        PS: ik heb de laatste 3 weken last van mijn ogen (Serosa Centralis) en vrees dat ik de dingen niet meer duidelijk zie,
                        want vroeger kreeg ik nooit zulke kritiek


                        Na de opmerking van Red Falcon, de foto opnieuw bewerkt met een andere work flow (geen doordrukken/tegenhouden en geen
                        Inderdaad,

                        het goeie licht afwachten is niet altijd evident, maar wel zo belangrijk. Ik tracht altijd het goeie moment af te wachten of anders, doe ik gewoon niets. Ik ga ook vaak, bijna altijd, zeer vroeg in de morgen op stap of bij zonsondergang.

                        Scheelt altijd in kwaliteit van licht en sfeer.

                        Enfin, succes nog.

                        M V G.
                        BD1766BE

                        Comment


                        • #13
                          Re: Cappadocië

                          Mooie 'herkenbare' vormen daar
                          Mooi spel van licht en schaduw
                          - Photography made me look at things differently -

                          Comment

                          Working...
                          X