Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Vraagje Eos 70 D

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Vraagje Eos 70 D

    Hallo iedereen,
    Ik heb verleden week een nieuw Body van Canon Eos 70 D gekocht met nieuw Sd kaartje, ik maakte enkele foto's en was verbaasd dat de eerste foto op pc al nr 5988 had, denken jullie ook dat hij al zoveel klicks gemaakt heeft ?

  • #2
    Re: Vraagje Eos 70 D

    Raar... nog niet meegemaakt met 3 nieuwe canon bodies. Had je je geheugenkaartje in deze body geformatteerd voor gebruik?
    Design is destiny in my hands, fate in your eyes.

    Comment


    • #3
      Re: Vraagje Eos 70 D

      Is ook de eerste keer, het geheugenkaartje is nieuw en ik heb het niet geformatteerd, dat was ik vergeten te doen.

      Comment


      • #4
        Re: Vraagje Eos 70 D

        Je mag nog het kaartje formateren, de clicks blijven op de camera staan. Je kan deze ook op 0 plaatsen maar is wel vreemd dat er al 5988 op staan.
        Wel zeker dat je een nieuwe doos heb meegekregen, en niet de camera die ze gebruiken als tester...
        Canon 5D MKII - Canon 24-105 f/4 IS USM - Canon 35 f/2 IS USM - Canon 70-200 f/4 L IS USM - Canon 6D

        Comment


        • #5
          Re: Vraagje Eos 70 D

          Ze stonden met hun rug naar mij toen ze het toestel uit de doos haalde, dus ben ik daar helemaal niet zo zeker van.

          Comment


          • #6
            Re: Vraagje Eos 70 D

            Volgens mij ben je in de zak gezet. Bij al mijn camera's stond de teller op nul. Ik wil dan ook enkel nieuwe ongeopende dozen. Zo niet dan wil ik ze niet. Je kan al vlug zien of ze opnieuw in de doos gestopt zijn. Mee terug gaan en een verklaring vragen. Waren dat nu 20 clickx, ja ok, maar meer dan 5000, dat is niet normaal.
            Groetjes Steco

            Comment


            • #7
              Re: Vraagje Eos 70 D

              Bedankt Steco en iedereen, ik heb hun al een mailtje gestuurd, het antwoord was (Dit in bij Canon normaal. Deze teller kan op verschillende getallen staan maar starten niet standaard op 0 )
              Maar ik ben daar toch niet gerust in.

              Comment


              • #8
                Re: Vraagje Eos 70 D

                Wat een uitleg, normaal gesproken begint de teller op nul zeker weten, dit kan je gerust na vragen bij Canon zelf.
                Ikzelf zou de camera zeker terug doen, met zo'n toestel kan je makkelijk meer dan 100.000 clicks maken dus zal er op zich wel niets mis mee zijn maar daar gaat het niet over!
                Canon 5D MKII - Canon 24-105 f/4 IS USM - Canon 35 f/2 IS USM - Canon 70-200 f/4 L IS USM - Canon 6D

                Comment


                • #9
                  Re: Vraagje Eos 70 D

                  Idd wat een uitleg is dat. Mijn 3 canon bodies stonden allemaal op nul. Na 9999 kan hij op 0 beginnen kwa nummering das normaal.
                  Design is destiny in my hands, fate in your eyes.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Vraagje Eos 70 D

                    Als je het nieuwe geheugenkaartje zelf uit de verpakking hebt gehaald, en je hebt het in een camera gestoken die je uit een verzegelde verpakking hebt gehaald, dan zou de teller vanaf 1 moeten starten bij de eerste foto die je maakt.
                    Als ze dat toestel uit de verpakking hebben gehaald en er één testfoto mee hebben gemaakt met een geheugenkaartje dat eerder in een andere camera is gebruikt, dan is het mogelijk dat er een hoger getal op de teller staat.
                    Maar dat wil daarom nog niet zeggen dat er al bijna 6.000 foto's mee gemaakt zijn, één foto is genoeg om de telling van het geheugenkaartje over te nemen.
                    Daarom kan je best je gebruikte geheugenkaartjes in de computer formatteren en dan nog eens in de nieuwe camera, dan heb je dat probleem niet.

                    Het is heel simpel om de teller via de cameramenu's terug te resetten, die teller geeft dus ook nooit het werkelijke aantal foto's weer die de camera heeft gemaakt, want die gaat na 10.000 foto's zo al telkens terug op 0 (bij Canon toch, hoe het bij andere merken gaat, dat weet ik niet).
                    http://barthuysmans.smugmug.com/
                    BD0338BE

                    Comment


                    • #11
                      Re: Vraagje Eos 70 D

                      Ok morgen draag ik hem terug, ik zal jullie allemaal laten weten hoe het afgelopen is, indien het niet lukt weet ik echt geen raad of misschien bij Canon zelf gaan

                      Comment


                      • #12
                        Re: Vraagje Eos 70 D

                        Ik vind dit toch ook vreemd .. ik heb al een aantal digitale cameras "versleten" en ik heb er (gelukkig?) nooit eentje gehad die niet bij "1" begon te tellen voor de eerste foto ...

                        Comment


                        • #13
                          Re: Vraagje Eos 70 D

                          Oorspronkelijk geplaatst door plummy Bekijk bericht
                          Ok morgen draag ik hem terug, ik zal jullie allemaal laten weten hoe het afgelopen is, indien het niet lukt weet ik echt geen raad of misschien bij Canon zelf gaan
                          In de gebruiksaanwijzing is zeker vermeld hoe je de teller kan resetten, daarvoor moet je niet naar de winkel rijden.
                          Maar als je dan een oud geheugenkaartje in de camera steekt dat niet vooraf geformatteerd is, dan heb je terug een andere nummering.
                          Daarom gebruik ik per camera altijd dezelfde geheugenkaartjes (als je ze eerst formatteert, dan is er ook geen probleem, maar ik laat de kaartjes liefst in de camera's zitten zodat ik nooit per ongeluk zonder geheugenkaartje vertrek).
                          http://barthuysmans.smugmug.com/
                          BD0338BE

                          Comment


                          • #14
                            Re: Vraagje Eos 70 D

                            Zoals beloofd schrijf ik wat er gebeurd is, ik ben naar de winkel gegaan, ze hebben enkele foto genomen van kaartje die ik getrokken had, en dat gaan ze nu onderzoeken, ik ging eerst nieuws krijgen vandaag, nadien zeiden misschien vandaag, want die dat het onderzoek doe kon in verlof zijn. Ik had toch ondertussen al gisteren naar Canon gemaild, ze hebben vandaag gebeld, moest op mijn camera doen ( Wis alle camera instellingen ) ik heb dan terug gemaild dat de nr nog altijd verder gaan, is nu van afwachten dan terug.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Vraagje Eos 70 D

                              Over welke winkel gaat het als ik vragen mag?
                              550D | EF-S 18-55mm F/3.5-5.6 IS | EF 50mm F/1.8 II | EF 70-200mm F/4L IS | Speedlite 580EX II | LumoPro LP180 | Gitzo GT3541XLS | Arca-Swiss Monoball Z1 SP

                              Comment

                              Working...
                              X