Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

full frame getwijfel :)

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • full frame getwijfel :)

    ik wil graag een full-frame kopen maar ik twijfel tussen nikon en canon en in mijn geval (budgetgewijs) wsch de d700 of 5d mkII
    ik denk niet dat de 6D of D600 een meerwaarde bieden voor mij of dat ik nood heb aan de extra resolutie etc...

    mijn dillema is:
    mijn voorkeur gaat uit naar de d700 body, de betere AF, betere iso en lagere resolutie (ik moet geen huge files hebben etc) zijn daar vooral de pluspunten voor mij en video heb ik niet nodig.

    MAAR

    qua lenzen zou ik voor de canon 24-105 + 70-200 L4 combinatie kiezen en daar vind ik bij nikon niet meteen een betaalbaar alternatief voor ... (ik zeg niet dat ze kwalitatief geen alternatief hebben of beter zijn he)
    ik zeg gewoon prijs/kwaliteit/range gewijs vind ik niet meteen een combinatie bij nikon die de strijd aan kan met de 24-105 en 70-200...

    zijn er (oude) lenzen die ik over het hoofd zie ofzo of hebben jullie tips / bedenkingen?
    500px

  • #2
    Re: full frame getwijfel

    Oorspronkelijk geplaatst door arten Bekijk bericht
    ...

    MAAR

    qua lenzen zou ik voor de canon 24-105 + 70-200 L4 combinatie kiezen en daar vind ik bij nikon niet meteen een betaalbaar alternatief voor ... (ik zeg niet dat ze kwalitatief geen alternatief hebben of beter zijn he)
    ik zeg gewoon prijs/kwaliteit/range gewijs vind ik niet meteen een combinatie bij nikon die de strijd aan kan met de 24-105 en 70-200...
    dat is dus het antwoord op je vraag.
    een 5dmk met een 24-105 en een 70-200L4
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

    Comment


    • #3
      Re: full frame getwijfel



      nja de vraag is dus wel idd een beetje of ik me door lenzen of door de body moet laten leiden...
      misschien is die 24-105 70-200 combinatie vooral gemakzuchtig en kan ik voor ook perfect een aantal primes kunnen kopen voor hetzelfde geld waar ik me even goed / beter mee uit de slag kan trekken dan die twee zooms he...
      ik ben een x100 gewend dus met een prime schieten ligt me wel, ik miste gewoon groothoek en zoom...
      500px

      Comment


      • #4
        Re: full frame getwijfel

        heb je helemaal nog geen DSLR, of ooit gehad of mee gewerkt..?
        grt,bouk
        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

        Comment


        • #5
          Re: full frame getwijfel

          oh jawel hoor, ik heb al jaren ervaring met dslrs
          ik heb zowel een canon 7D als nikon D300 gehad en ik trek volledig manueel..

          op de 7D had ik de 15-85 en 70-200, wat best een leuke set was, beetje weinig echt breedhoek en jammer dat de 70-200 geen IS had maar voor de rest prima. ik had ook een 50mm prime maar die gebruikte ik nooit, op crop vind ik dat maar niks
          die set heb ik verkocht (financiele redenen op reis) en ingeruild voor een d300 met 18-200. prima reis setje (zelfs een HOF mee gehaald), maar 18-200 is toch ook niet de scherpste lens te noemen he

          thuis heb ik die set dan gewisseld voor een fuji x-100 wat me heel goed beviel, beste kwaliteit die ik tot nu toe gehad heb denk ik,
          maar voor de foto's die ik nu trek schiet hij jammergenoeg te kort: de af tracking is niet goed genoeg en ik heb zoom nodig om bv
          foto's te trekken van ons kindje en niet op een meter van haar te moeten staan met dat toestel voor haar, want dat geef toch tamelijk on-spontante fotos
          500px

          Comment


          • #6
            Re: full frame getwijfel

            Oorspronkelijk geplaatst door arten Bekijk bericht
            ik wil graag een full-frame kopen maar ik twijfel tussen nikon en canon en in mijn geval (budgetgewijs) wsch de d700 of 5d mkII
            ik denk niet dat de 6D of D600 een meerwaarde bieden voor mij of dat ik nood heb aan de extra resolutie etc...

            mijn dillema is:
            mijn voorkeur gaat uit naar de d700 body, de betere AF, betere iso en lagere resolutie (ik moet geen huge files hebben etc) zijn daar vooral de pluspunten voor mij en video heb ik niet nodig.

            MAAR

            qua lenzen zou ik voor de canon 24-105 + 70-200 L4 combinatie kiezen en daar vind ik bij nikon niet meteen een betaalbaar alternatief voor ... (ik zeg niet dat ze kwalitatief geen alternatief hebben of beter zijn he)
            ik zeg gewoon prijs/kwaliteit/range gewijs vind ik niet meteen een combinatie bij nikon die de strijd aan kan met de 24-105 en 70-200...

            zijn er (oude) lenzen die ik over het hoofd zie ofzo of hebben jullie tips / bedenkingen?
            nikon 24-120 F4

            nikon 70-200 F4

            deze twee lenzen zijn volgens mijn toch zeker de tegenhanger van die canonlenzen.

            wat voor mij een grote factor speelde in het voordeel van een D700 is dat je er mits de grip en de juiste batterijen erin naar 7frames/sec gaat , ik doe voornamelijk sportfotografie

            Comment


            • #7
              Re: full frame getwijfel

              Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
              dat is dus het antwoord op je vraag.
              een 5dmk met een 24-105 en een 70-200L4
              grt,bouk.
              neen,
              een D700 met 24-120 en 70-200 4.0

              Comment


              • #8
                Re: full frame getwijfel



                die lenzen kosten wel een pak meer dan hun canon tegenhangers en zullen wsch ook een pak moeilijker te vinden zijn he...
                maar er is dus wel een alternatief...

                probleem is dat je niet meer naar de winkel kan trekken om de toestellen en lens combinaties te proberen he
                500px

                Comment


                • #9
                  Re: full frame getwijfel

                  Oorspronkelijk geplaatst door arten Bekijk bericht
                  ...

                  probleem is dat je niet meer naar de winkel kan trekken om de toestellen en lens combinaties te proberen he
                  natuurlijk wel..
                  bij een goeie fotozaak wel hoor.
                  niet bij die dozen gooiers.
                  grt,bouk.
                  wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                  http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                  https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                  Comment


                  • #10
                    Re: full frame getwijfel

                    mss eens een oproep plaatsen of er hier opt forum niemand die toestellen heeft en je eens mag komen testen
                    A7 f1.4 fuji F2 & F1.4

                    Comment


                    • #11
                      Re: full frame getwijfel

                      een d700 en 5d mkII nog in stock?
                      waar dan?
                      500px

                      Comment


                      • #12
                        Re: full frame getwijfel

                        Oorspronkelijk geplaatst door arten Bekijk bericht
                        een d700 en 5d mkII nog in stock?
                        waar dan?
                        Een mooie tweedehandse mischien, deze zijn er toch wel hoor.

                        Comment


                        • #13
                          Re: full frame getwijfel

                          @arten
                          als je in de buurt van Antwerpen komt kan je mijn toestel wel eens proberen met de 24-105 2.8 en de 70-200 2.8. De 70-200 4 is momenteel niet thuis maar te vergelijken met de 2.8 op 4 dacht ik.
                          Je kan me mailen of PMen via mijn profiel. Eventueel stuur ik je dan mijn telnr zodat we iets kunnen afspreken.
                          Albums
                          Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

                          Comment


                          • #14
                            Re: full frame getwijfel

                            Mercie maar ik geraak niet in Antwerpen! Ik heb daarnet nog eens alles op een rijtje gezet en ik ga toch op mijn gevoel afgaan en voor de d700 gaan

                            Tnx allemaal!
                            500px

                            Comment


                            • #15
                              Re: full frame getwijfel

                              Oorspronkelijk geplaatst door Lazy Charles Bekijk bericht
                              proberen met de 24-105 2.8
                              'k denk dat dit 24-105 f/4 moet zijn ...
                              tenzij .... ik iets gemist heb ...

                              grts Peter
                              grts Peter
                              BD1754BE / Body & glass

                              Comment

                              Working...
                              X