Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon EOS 5D Mark III Body

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canon EOS 5D Mark III Body

    Hallo,

    Ik ben aan het denken om mij de Canon EOS 5D Mark III Body aan te schaffen. Momenteel beschik ik over een eos 450d met de standaard lens 18-55, de Canon 28-135mm F3.5-5.6‎ lens en Canon EF 24-70mm f/2.8L USM.
    Nu is mijn vraag of beide lenzen passen op de EOS 5D?

    Kan iemand mij hiermee helpen?

    Alvast bedankt!

  • #2
    Re: Canon EOS 5D Mark III Body

    Geen enkele EF-S lens past op een 5D MKIII, elke EF lens moet wel passen.
    De kitlens van de 450D kan je dus niet gebruiken.
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

    Comment


    • #3
      Re: Canon EOS 5D Mark III Body

      Beste,

      Alle lenzen met de type aanduiding EF-S passen niet..
      Alle lenzen met de type aanduiding EF passen wel..
      De tilt en shift lenzen TS-E passen ook..

      met lenzen van bvb Tamron of Sigma moet je wel uitkijken omdat deze
      meestal wel passen op een fullframe terwijl ze eigenlijk bedoeld zijn voor aps-c sensor camera's..
      (heb ik zelf meegemaakt en spiegel om zeep)

      grts Peter
      grts Peter
      BD1754BE / Body & glass

      Comment


      • #4
        Re: Canon EOS 5D Mark III Body

        Dit is wel een immense overstap!
        succes.
        MVG. Hugo

        Comment


        • #5
          Re: Canon EOS 5D Mark III Body

          Oorspronkelijk geplaatst door Peter EOS-500D Bekijk bericht
          met lenzen van bvb Tamron of Sigma moet je wel uitkijken omdat deze
          meestal wel passen op een fullframe terwijl ze eigenlijk bedoeld zijn voor aps-c sensor camera's..
          (heb ik zelf meegemaakt en spiegel om zeep)

          grts Peter
          Als er bij Sigma lenzen "DC" in de benaming staat, dan zijn die alleen geschikt voor camera's met een APS-C formaat sensor (1,5 of 1,6 x cropfactor).
          Maar ik wist niet dat de spiegel er dan tegen kan klappen, dat is dan wel een serieus risico als je zo'n lens op een full-frame camera zet.
          http://barthuysmans.smugmug.com/
          BD0338BE

          Comment


          • #6
            Re: Canon EOS 5D Mark III Body

            Moest ik willen overgaan naar FF verlies ik twee veelgebruikte goede objectieven: 10-22 en 17-55. Ik zou als start een 24-70 moeten aankopen en zelfs het alternatief van Tamron kost een hoop geld. Met mijn tele haal ik ook niet meer wat ik met mijn crop kon halen dus daar ontstaat ook een leegte.
            Laat mij maar bij mijn 7D en we zien wel wat er nog aankomt in crop Ben tenslotte ook maar een amateurke en ik kan gerust leven met de weinige keren dat ik moet zeggen: gear kan dit niet meer aan: boeken toe!

            OK, OK... ondertussen toch een 6D gekocht...
            Last edited by philippeDeli; 6 november 2013, 18:09. Reden: aankoop FF
            Canon EOS R6 systeemcamera met RF 50 1.8 STM + RF 25-105 F/4 IS 'L' USM, + EF-RF-adapters en een paar heel goede EF 'L' objectieven

            Comment


            • #7
              Re: Canon EOS 5D Mark III Body

              Black B@ndit heeft al op je vraag geantwoord. Een ding wil ik er nog aan toevoegen. Koop je een topcamera zoals de Mark III en je wil optimaal van zijn beeldkwaliteit genieten, dan moet je ook toplenzen hebben en liefst van het eigen merk.

              Comment


              • #8
                Re: Canon EOS 5D Mark III Body

                Oeps! Foutje.

                Comment


                • #9
                  Re: Canon EOS 5D Mark III Body

                  Ik wil de uitdaging aangaan en we zijn nooit te oud om bij te leren...

                  Comment


                  • #10
                    Re: Canon EOS 5D Mark III Body

                    Bedankt Peter!

                    Oorspronkelijk geplaatst door Peter EOS-500D Bekijk bericht
                    Beste,

                    Alle lenzen met de type aanduiding EF-S passen niet..
                    Alle lenzen met de type aanduiding EF passen wel..
                    De tilt en shift lenzen TS-E passen ook..

                    met lenzen van bvb Tamron of Sigma moet je wel uitkijken omdat deze
                    meestal wel passen op een fullframe terwijl ze eigenlijk bedoeld zijn voor aps-c sensor camera's..
                    (heb ik zelf meegemaakt en spiegel om zeep)

                    grts Peter

                    Comment


                    • #11
                      Re: Canon EOS 5D Mark III Body

                      Oorspronkelijk geplaatst door gulbert Bekijk bericht
                      Black B@ndit heeft al op je vraag geantwoord. Een ding wil ik er nog aan toevoegen. Koop je een topcamera zoals de Mark III en je wil optimaal van zijn beeldkwaliteit genieten, dan moet je ook toplenzen hebben en liefst van het eigen merk.
                      Met een simpele plastieken 50 mm op de 5D kan je ook al heel mooie dingen doen.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Canon EOS 5D Mark III Body

                        Oorspronkelijk geplaatst door gulbert Bekijk bericht
                        Black B@ndit heeft al op je vraag geantwoord. Een ding wil ik er nog aan toevoegen. Koop je een topcamera zoals de Mark III en je wil optimaal van zijn beeldkwaliteit genieten, dan moet je ook toplenzen hebben en liefst van het eigen merk.
                        Zelf verkies ik de objectieven boven de camera, maar ben me zelf niet meer blind aan het staren op apparatuur. Er is altijd beter en mooier. Zoals de net aangekondigde Zeis 55mm f/1.4. Zelf overweeg ik een Canon 50 f/1.2, maar de nieuwe Zeis lijkt mij optisch een betere optie alleen die prijs is nog even twijfel gevalletje ;-)



                        Fabrikanten als Sigma heeft tegenwoordig ook erg goed glaswerk. Dat gelijk of beter is dan vergelijkbaar L glaswerk. Bijvoorbeeld de 35mm.

                        Houdt er ook rekening mee dat de beeldhoek van de objectieven veranderen bij gebruik op een Full Frame camera. Dit wordt nog wel eens vergeten. De 5D + 24-70 is al een erg leuke combinatie. Eventueel in de toekomst een 70-200 of 70-300 erbij en je hebt al een mooi bereik afgedekt met goed glas werk.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Canon EOS 5D Mark III Body

                          Oorspronkelijk geplaatst door Koban Bekijk bericht
                          Zelf verkies ik de objectieven boven de camera, maar ben me zelf niet meer blind aan het staren op apparatuur. Er is altijd beter en mooier. Zoals de net aangekondigde Zeis 55mm f/1.4. Zelf overweeg ik een Canon 50 f/1.2, maar de nieuwe Zeis lijkt mij optisch een betere optie alleen die prijs is nog even twijfel gevalletje ;-)



                          Fabrikanten als Sigma heeft tegenwoordig ook erg goed glaswerk. Dat gelijk of beter is dan vergelijkbaar L glaswerk. Bijvoorbeeld de 35mm.

                          Houdt er ook rekening mee dat de beeldhoek van de objectieven veranderen bij gebruik op een Full Frame camera. Dit wordt nog wel eens vergeten. De 5D + 24-70 is al een erg leuke combinatie. Eventueel in de toekomst een 70-200 of 70-300 erbij en je hebt al een mooi bereik afgedekt met goed glas werk.
                          De nieuwe Zeiss zou 4.000 dollar kosten en op 11 november 2013 in de winkelrekken liggen. Misschien kan je nog even wachten op de EF 50mm F/1.8 IS USM?
                          550D | EF-S 18-55mm F/3.5-5.6 IS | EF 50mm F/1.8 II | EF 70-200mm F/4L IS | Speedlite 580EX II | LumoPro LP180 | Gitzo GT3541XLS | Arca-Swiss Monoball Z1 SP

                          Comment


                          • #14
                            Re: Canon EOS 5D Mark III Body

                            Oorspronkelijk geplaatst door jocau Bekijk bericht
                            De nieuwe Zeiss zou 4.000 dollar kosten en op 11 november 2013 in de winkelrekken liggen. Misschien kan je nog even wachten op de EF 50mm F/1.8 IS USM?
                            4000 dollar Ze zijn niet goed wijs
                            www.indetailfotografie.nl

                            Comment


                            • #15
                              Re: Canon EOS 5D Mark III Body

                              Oorspronkelijk geplaatst door jocau Bekijk bericht
                              De nieuwe Zeiss zou 4.000 dollar kosten en op 11 november 2013 in de winkelrekken liggen. Misschien kan je nog even wachten op de EF 50mm F/1.8 IS USM?
                              De Canon optie sla ik zelf even over. Dan zal het eerder de 50 f/1.2 worden van Canon, maar toch blijft de Zeis een interessante optie. Afwachten wat de prijs gaat doen over half jaar ;-)

                              Comment

                              Working...
                              X