Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Bridge of Nikon DSLR?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Bridge of Nikon DSLR?

    Hallo,

    ik ben een foto-amateur maar kies telkens voor compacte fototoestellen die geen lang leven beschoren zijn. Enkele nare ervaringen met de Canon IXUS 50 en andere Panasonics DMC-Z1's hebben ervoor gezorgd dat we deze keer wel een beter toestel in huis gaan halen.

    Wat doen we met ons fototoestel? Foto's nemen van de kinderen en de obligatoire reizen in beeld brengen. Eveneens wordt er af en toe eens een filmpje met het toestel geschoten. Ook is het leuk om eens een zoom-foto te maken vanop de tribune van de tennis.
    Wij verwachten een redelijk snel toestel met een goede automatische stand en een gemakkelijke mogelijkheid om snel te switchen van landscape naar macro enzoverder. Tevens zou ik graag vanop een meter of 10-15 mijn kinderen redelijk dichtbij op de foto krijgen. Lenzen wisselen zie ik niet altijd zitten gezien de leukste momenten anders reeds gepasseerd zijn terwijl wij onze lens er nog maar aan het afhalen zijn.

    Mijn eerste optie was een Nikon D3200 met de 18-55 lens erop maar nu zijn we toch aan het stadium dat we een D5200 met een 18-105 zouden overwegen gezien de eerstgenoemde maar 11 focuspunten heeft en de laatste 39. De eerstgenoemde lens zoomt trouwens veel te weinig. Een Tamron 18-200 overwoog ik ook maar viel af wegens geen beeldstabilisatie (en de body heeft dit ook niet dus een no-go... denk ik?)

    Maar.... zouden we niet beter voor een bridge toestel kiezen gezien deze een hogere zoom heeft? Ik zie door het bos de bomen niet meer.

    Wat denken jullie? Of kunnen jullie me doorverwijzen naar ergens waar ik hopelijk meer info kan verkrijgen?
    Elke raad is welkom!

    Help!

    Alvast bedankt voor jullie feedback!

  • #2
    Re: Bridge of Nikon DSLR?