Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

De onaantrekkelijk spin

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • De onaantrekkelijk spin

    Deze spin maakt haar web gewoonweg op struiken. Ik zag ze omwille van het feit dat het wat geregend had en de web was duidelijk zichtbaar. Deze werd met de Nikon Coolpix P7700.


    2. update : spin laten uitkomen door vervaging


    3. via radiaal vervagen

    Last edited by Loeky; 4 juli 2013, 20:40.

  • #2
    Re: De spin

    vindt het wat te druk, lijkt me ook niet echt scherp, waarschijnlijk niet eenvoudig om de spin scherp te krijgen gezien het web en de "drukke" omgeving, of zijn het mijn vermoeide ogen reeds 1.30hr

    good night Loeky

    Comment


    • #3
      Re: De spin

      Tja, wat wil je als dat beestje zich bevindt midden op de bladeren. Bovendien maakt ze heel slordig een spinnenweb. Heeft dat echter niet nodig aangezien alles rust op die bladeren. Deze spin was de enige die zich wat uitrekte. Normaal gezien is ze nog moeilijker te zien omdat al die anderen zich in een bolletje rollen, wachtend op de prooi. En vaak in de diepte van het web. (vertoonde in vele gevallen een putje). Ook is ze heel schuchter, van zodra je dichterbij komt rent ze weg. Deze bleef misschien nog wat genieten van de zon. In ieder geval ze was duidelijker te zien dan al die anderen. En ze wonen echt met velen. Ook heel opvallend.
      Dit is een omgevingsfoto en close up. Geen macro. Dat kan niet echt met de coolpix P7700.
      Had ik een macro gewild had ik mijn D7000 moeten gebruiken met macrolens.
      Eigenlijk maakte ik ze niet om de schoonheid uit interesse voor die spin (de spin is eigenlijk nooit echt mooi), elk spinnensoort leeft nu eenmaal anders. Daar ga ik nu momenteel ook op zoek naar.

      Comment


      • #4
        Re: De spin

        Geen rustpunt in de foto Loeky en inderdaad de spin gaat wat verloren in het geharrewar...
        Het is een registratie waar mi niet zo veel tijd of werk in gestoken werd.

        Groetjes
        Marc
        Perfectie is niet haalbaar, daarom eisen we ze van de anderen. (Tolstoi)

        Comment


        • #5
          Re: De spin

          Nou Brombeer, hier heb je het mis. Aan deze foto heb ik verscheidene dagen aan gewerkt. Meer dan aan al mijn andere foto's tot nu toe.

          Geef niet, ik geef het op.

          Comment


          • #6
            Re: De spin

            Oorspronkelijk geplaatst door Loeky Bekijk bericht
            ...Geef niet, ik geef het op.
            HOEZO

            Moogt me gerust eens pb'en hoor...

            Groetjes
            Marc
            Perfectie is niet haalbaar, daarom eisen we ze van de anderen. (Tolstoi)

            Comment


            • #7
              Re: De spin

              Oorspronkelijk geplaatst door Loeky Bekijk bericht
              Nou Brombeer, hier heb je het mis. Aan deze foto heb ik verscheidene dagen aan gewerkt. Meer dan aan al mijn andere foto's tot nu toe.

              Geef niet, ik geef het op.
              Het beeld is te druk maar de kleuren zijn mooi.
              Soms krijg je een foto niet goed. Jij hebt dat niet alleen voor.
              Je moest is weten hoeveel ik er in de vuilbak gooi.
              Op naar de volgende, je bent creatief genoeg.
              mvg,
              Eddy
              Smaken verschillen

              Comment


              • #8
                Re: De spin

                Ik moet hier volgen Loeky, de spin springt er niet uit als je begrijpt wat ik bedoel.
                Mvg.

                Comment


                • #9
                  Re: De spin

                  Ja, dat begrijp ik en moet toegeven. Dat is een punt om eraan te werken. Daarvoor zou ik beter mijn nikon D7000 en mijn macrolens voor .
                  Kan proberen.

                  Comment


                  • #10
                    Re: De spin

                    Ik heb deze ook al eens proberen vast te leggen...echt geen gemakkelijk beestje om in een interessante positie te krijgen... er mag al niet te veel gebeuren of weg zijn ze! Maar ik zou het niet opgeven, wie weet kom je ooit eentje tegen die graag model wilt staan voor jou
                    Nikon D7100 + Nikon 70-200mm f4 + Nikon 85mm f 1.8 AF-S + Sigma 150mm f 2.8 EX DG OS HSM + Sigma 18-35 f1.8 DC HSM ART

                    Comment


                    • #11
                      Re: De spin

                      Ben het eens met mijn voorgangers ivm de drukte. En het is reeds geen goed sein wanneer je er dagen over doet om een foto proberen mooi te krijgen.
                      Soms moet je het eens direct durven opgeven en direct verticaal klasseren. Ik heb hier al toppers van jou zien passeren, maar we slaan allemaal wel nog eens de bal mis, en ik zelfs meermaals .
                      Mvrgr.

                      Comment


                      • #12
                        Re: De spin

                        Die beestjes moeten het ook hebben van hun camouflage, dus is het zeer moeilijk om ze er uit te laten springen.
                        Toch een verdienstelijke poging;
                        Never give up!!

                        Grtz

                        Eric

                        Comment


                        • #13
                          Re: De spin

                          Bedankt voor het schrijven en komen kijken.

                          Gr.

                          Loeky

                          Comment


                          • #14
                            Re: De spin

                            indien je nu eens de achtergrond zou minder laten opvallen? Minder kleur ofzo...?
                            ik probeer...
                            mijn Fijsboecq en mijn flickr

                            Comment


                            • #15
                              Re: De spin

                              NoekelMi je hebt de punt op de i geplaatst. Ik ken een echte fotograaf (beroeps) en aan hem stelde ik vandaag mijn vraag. Over het kunnen en niet kunnen.
                              Nu mijn Spin in zijn habitat was niet fout, maar hij stelde voor om de omgeving te vervagen met PS6
                              Morgen weet ik precies hoe ik dat gemakkelijk kan bewerkstelligen. Ben ik erover tevreden, zal ik het als upgrade plaatsen.

                              Comment

                              Working...
                              X