Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

zoekt goeie compact camera

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • zoekt goeie compact camera

    Hey
    Ik zoek een goeie compactcamera.
    Bij de voorkeur graag een canon.

    Ikzelf werk met een spiegelreflex, maar voor het vrouwke zoek ik een goeie compactcamera?

    Iemand een goed voorstel

    Ik dacht aan een Sx500 is ....


    alvast bedankt

    grts

  • #2
    Re: zoekt goeie compact camera

    Ik zal dit maar in gang zetten met enkele toch noodzakelijke vragen.

    Wat is je budget?
    Heb je een idee wat je ermee wil gaan fotograferen?

    Comment


    • #3
      Re: zoekt goeie compact camera

      Oorspronkelijk geplaatst door BramDR Bekijk bericht
      Ik zal dit maar in gang zetten met enkele toch noodzakelijke vragen.

      Wat is je budget?
      Heb je een idee wat je ermee wil gaan fotograferen?

      ik denk max een 400 euro

      gewoon het huis-tuin - keuken gebruik zoals ze zeggen
      foto's op reis etc...

      Comment


      • #4
        Re: zoekt goeie compact camera

        Als een snelle autofocus niet zo belangrijk is en je wil bij Canon blijven, dan is de EOS M misschien wel een optie. Heeft dezelfde sensor als de EOS 650D, maar is een pak kleiner. Via een adapter kan je trouwens al je Canon lenzen (EF en EF-S) erop gebruiken. Tot eind juli is er een cashback actie van 50 euro op de EOS M. Hierdoor kan je de EOS M + flitser + 18-55mm lens krijgen voor 379 euro (429 euro - 50 euro cashback). De autofocus zou binnenkort trouwens verbeterd worden via een firmware update.
        550D | EF-S 18-55mm F/3.5-5.6 IS | EF 50mm F/1.8 II | EF 70-200mm F/4L IS | Speedlite 580EX II | LumoPro LP180 | Gitzo GT3541XLS | Arca-Swiss Monoball Z1 SP

        Comment


        • #5
          Re: zoekt goeie compact camera

          Ben erg tevreden van mijn G 15
          Levert even goede foto's af als mijn zwaardere modellen.

          Als je eventueel zou geïnteresseerd zijn in een Nikon :
          De 7700 heeft wel een kantelbaar scherm.
          Canon G15, 7D en 1000D + Katzeye, met 17-55 2.8, 100-400 4.5-5.6 L + 1.4 ext III, 70-200 2.8 L II, 100 Macro 2.8 L, Carl Zeiss 1.4 50, Sigma 8-16 4.5-5.6, Lensbaby Composer, Speedlite 430 EXII, Manfrotto's

          Comment


          • #6
            Re: zoekt goeie compact camera

            Nikon J 1. Makkelijk. Snel. Goede foto's. Licht. Uitermate betaalbaar. Leuke
            kleurtjes.

            Comment


            • #7
              Re: zoekt goeie compact camera

              Oorspronkelijk geplaatst door jocau Bekijk bericht
              Als een snelle autofocus niet zo belangrijk is en je wil bij Canon blijven, dan is de EOS M misschien wel een optie. Heeft dezelfde sensor als de EOS 650D, maar is een pak kleiner. Via een adapter kan je trouwens al je Canon lenzen (EF en EF-S) erop gebruiken. Tot eind juli is er een cashback actie van 50 euro op de EOS M. Hierdoor kan je de EOS M + flitser + 18-55mm lens krijgen voor 379 euro (429 euro - 50 euro cashback). De autofocus zou binnenkort trouwens verbeterd worden via een firmware update.


              liefst geen aparte lenzen , gewoon 1tje voor in de handtas

              Comment


              • #8
                Re: zoekt goeie compact camera

                Oorspronkelijk geplaatst door zoltan Bekijk bericht
                Ben erg tevreden van mijn G 15
                Levert even goede foto's af als mijn zwaardere modellen.

                Als je eventueel zou geïnteresseerd zijn in een Nikon :
                De 7700 heeft wel een kantelbaar scherm.
                jah ik heb nog een oude G3 liggen en die doet het zeker behoorlijk

                vraag me af of die versies die ik gepost heb ook goed zijn, zijn iets goedkoper

                Comment


                • #9
                  Re: zoekt goeie compact camera

                  Oorspronkelijk geplaatst door doudeke Bekijk bericht
                  Nikon J 1. Makkelijk. Snel. Goede foto's. Licht. Uitermate betaalbaar. Leuke
                  kleurtjes.
                  vind ik geen informatie van terug

                  Comment


                  • #10
                    Re: zoekt goeie compact camera

                    Oorspronkelijk geplaatst door jurgendup Bekijk bericht
                    vind ik geen informatie van terug
                    Informatie overal te vinden b.v review hier http://www.dpreview.com/reviews/nikonv1j1
                    Voor eventueel aankoop hier http://www.kamera-express.be/is-bin/...lFilters=false
                    Canon R6 MKII , Canon RF 100-500 L, Canon RF 50 1.2 L, Canon , Canon RF 28 2.8

                    Comment


                    • #11
                      Re: zoekt goeie compact camera

                      Oorspronkelijk geplaatst door Funcky Bekijk bericht
                      Informatie overal te vinden b.v review hier http://www.dpreview.com/reviews/nikonv1j1
                      Voor eventueel aankoop hier http://www.kamera-express.be/is-bin/...lFilters=false

                      bedankt voor de hulp

                      Comment


                      • #12
                        Re: zoekt goeie compact camera

                        Ik ben ook zeer content van mijn Nikon V1, heb hem in het begin niet gekocht omdat hij te duur was (bijna 900 euro), maar heb hem overlaatst voor zo'n 300 euro gekocht en echt een toptoestel.
                        Veruit de beste beeldkwaliteit dat ik ooit heb gezien recht uit de camera, zelfs in vergelijking met mijn D800e en bijhorende lenzen.
                        Is ook zeer snel en volgt zeer goed bewegende onderwerpen. Iso-prestaties zijn gewoon uitstekend en de automatische ruisreductie in de camera doet het zeer goed. Dynamisch bereik (detail in zwart en witte delen van de foto) is ook uitstekend.
                        De J2 heeft hetzelfde hoge resolutie scherm als de V1, voor de rest is deze zeer gelijkend aan de J1.
                        Ik hou echt van dat toestelletje!

                        Comment


                        • #13
                          Re: zoekt goeie compact camera

                          plus 1,
                          heb me destijds ook laten verleiden tot het aanschaffen van een V1, had al een J1, maar toedertijd was de V1 het dubbele tov de J1, maar heb hem toch weer verkocht, niet zozeer om de kwaliteiten van het toestel, deze zijn en waren fantastich, als boven beschreven, maar simpel omdat ik het naast een spiegel gebruik en bij mij de functie van "compact" moet hebben, de V1 heeft nl geen ingebouwde flitser (misser van Nikon, vandaar de enorme sale), de J1 (of J2-3) heeft dit wel, de beeldprestatie's zijn hetzelfde.
                          Dus ook hier zeer aan te raden als veredeld compacttoestel, voor het vrouwke (heb een hekel aan deze ietwat denegrerende term, maar goed...) zelfs verkrijgbaar in het roze.
                          Mijn beste Foto moek nog trekke.

                          Comment

                          Working...
                          X