Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

X100s werkt nog half

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • X100s werkt nog half

    Hallo


    nog geen 5 dagen geleden een fuji X100s gekocht, toestel werkte perfect gedurende 4 dagen.
    vandaag kom ik aan op men fotolocatie en blijkt dat mijn toetsen rechts naast het scherm totaal niet meer reageren.

    ik kan dus nog wel een foto nemen maar hij is voor de rest vrij onbruikbaar geworden

    Alle knoppen werken behalve: AFL/AEL, Menu/ok, het d-pad en scrollwheel, disp/back en de Q-knop


    iemand enig idee?
    heb de batterij er al meerdere keren uitgehaald, opgeladen, uitgehaald en gewacht, alle knoppen meerdere keren induwen etc etc...
    dat deel van de knoppen is totaal niet meer functioneel

  • #2
    Re: X100s werkt nog half

    Heb je al geprobeerd om de menu knop een paar seconden in te drukken?
    Groetjes,
    Dominic

    Comment


    • #3
      Re: X100s werkt nog half

      ja zonder resultaat

      Comment


      • #4
        Re: X100s werkt nog half

        Kijk eens of de laatste nieuwe firmware er op staat, zoniet, installeer die dan en probeer dan nog eens opnieuw, je vindt alle info op de Fuji site
        There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
        A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
        Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

        Comment


        • #5
          Re: X100s werkt nog half

          het is nog niet de laatste firmware. daar heb ik ook aan gedacht. alleen moet je die file oproepen door het toestel aan te zetten en tegelijk op de back-knop te duwen... just... die backknop dat totaal niets meer doet. dus dat is ook al geen oplossing geweest :-(

          Comment


          • #6
            Re: X100s werkt nog half

            Oorspronkelijk geplaatst door YannickPentax Bekijk bericht
            het is nog niet de laatste firmware. daar heb ik ook aan gedacht. alleen moet je die file oproepen door het toestel aan te zetten en tegelijk op de back-knop te duwen... just... die backknop dat totaal niets meer doet. dus dat is ook al geen oplossing geweest :-(
            Toestel start dus gewoon op, zelfs als je tijdens het opstarten op de back knop, duwt?
            There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
            A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
            Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

            Comment


            • #7
              Re: X100s werkt nog half

              5 dagen oud, problemen -> terug naar de winkel, en niet zelf aan prutsen...
              Als ze merken dat je zelf iets verkeerd hebt gedaan, dan vervalt de garantie.
              http://barthuysmans.smugmug.com/
              BD0338BE

              Comment


              • #8
                Re: X100s werkt nog half

                Inderdaad - terug mee naar de winkel - hoe erg dat ook is, wees blij dat je 'm niet ergens in het verre oosten gekocht hebt... Dat je maw. naar een winkel kan gaan.

                Comment


                • #9
                  Re: X100s werkt nog half

                  Oorspronkelijk geplaatst door mutley69 Bekijk bericht
                  Inderdaad - terug mee naar de winkel - hoe erg dat ook is, wees blij dat je 'm niet ergens in het verre oosten gekocht hebt... Dat je maw. naar een winkel kan gaan.
                  batterij verwijderen voor een paar minuten, indien daarna ok -> laatste firmware anders terug naar winkel.

                  Comment


                  • #10
                    Re: X100s werkt nog half

                    helaas geen baten... :-( inpakken en terug naar de winkel inderdaad. Ik kan waarschijnlijk een dikke maand wachten op vervanging/herstelling...
                    mijn andere aankoop had een Pentax K5-IIs geweest wegens een aantal pentax lenzen in het bezit en overall wel tevreden van het merk

                    Comment


                    • #11
                      Re: X100s werkt nog half

                      Het is waarschijnlijk een probleem met het printje waarop die knopjes zitten.
                      Het hangt af van de verkoper, met wat geluk krijg je meteen een nieuw toestel mee naar huis.
                      Zorg er in ieder geval voor dat je de complete verpakking samen met alle toebehoren bij hebt voor het geval ze de camera meteen omruilen.
                      Als die terug gestuurd wordt voor reparatie, dan stuur je best zo weinig mogelijk toebehoren mee, want die kunnen dan verloren raken.
                      http://barthuysmans.smugmug.com/
                      BD0338BE

                      Comment


                      • #12
                        Re: X100s werkt nog half

                        Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                        Het hangt af van de verkoper, met wat geluk krijg je meteen een nieuw toestel mee naar huis.
                        Daar vrees ik het ergste voor, nieuw toestel is zeker mogelijk maar helaas zijn die nergens in stock of direct leverbaar...
                        There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                        A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                        Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

                        Comment


                        • #13
                          Re: X100s werkt nog half

                          kleine update... vandaag het toestel in nieuwstaat teruggebracht naar Saturn. daar hadden ze het voorstel hem te laten herstellen. wachttijd: onbekend.
                          Dan maar geld terug gevraagd. kreeg een papier mee en moest ermee naar de balie gaan... krijg ik verdomme voor 1100 euro van die bon's (8 stuks)

                          Mijn toestel was niet meer op voorraad. bestellen dat kon maar die man (die niet wist dat mijn toestel net binnen was zei letterlijk zo: Ah er is er nog net één binnengebracht ter herstelling. waarschijnlijk als die klaar is kan je die wel vastleggen. (mind was blown) maar goed... ik vond uiteraard geen alternatief voor mijn toestel. ik wou dan een spiegelreflex de K5 IIs maar die konden ze ook niet meer leveren met zekerheid...

                          dus... ik heb 1100 euro voor saturn en ik moet niets hebben van saturn...

                          Oh ja het leukst van al: Ik vraag hebben jullie hem nog in andere winkels? Die man gaat weg, komt 5 minuten later terug en zegt ja in Media Markt hebben ze er nog 1. -Ah goed ok en ze nemen mijn bons van saturn daar ook aan ofwat? "ja nee... da ni nee..."
                          pffff

                          Comment


                          • #14
                            Re: X100s werkt nog half

                            Als je je cash terug wil. kan je misschien aan mensen die daar een grote aankoop doen je bons wisselen, zijn krijgen je bons en geven je het bedrag cash in de plaats.

                            Comment


                            • #15
                              Re: X100s werkt nog half

                              Ze aanvaarden in MM wel Saturn bons, ik heb hetzelfde voor gehad, en kon perfekt een ander toestel halen in de MM. (voor een defekt in de Saturn)

                              Comment

                              Working...
                              X