Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Stinkende gouwe

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Stinkende gouwe


  • #2
    Re: Stinkende gouwe

    Die staat erg mooi in beeld.
    Knap scherp en tegen een mooie BG.

    groetjes

    moniq
    groetjes, moniq (BD1321BE)

    A picture paints a thousand words

    Comment


    • #3
      Re: Stinkende gouwe

      Prachtig ! Het geel van de bloem is prachtig en steekt mooi af tegen de achtergrond




      Groetjes chrit.
      Grootse dingen zijn vaak gegrondvest op een stevige onderlaag van mislukking.

      Comment


      • #4
        Re: Stinkende gouwe

        De scherpte en kleuren (het geel) goed onder controle, de grijze achtergrond maakt het beeld wel wat saai
        en persoonlijk zou het steeltje ook recht zetten (zoals het plantje in het echt groeit).
        Het was misschien je bedoeling het als diagonaal te gebruiken, maar daardoor lijkt het nu of het plantje aan het omvallen is.
        En het staat er toch fris op.

        Groeten,
        Eric

        Comment


        • #5
          Re: Stinkende gouwe

          Oorspronkelijk geplaatst door extrazone Bekijk bericht
          De scherpte en kleuren (het geel) goed onder controle, de grijze achtergrond maakt het beeld wel wat saai
          en persoonlijk zou het steeltje ook recht zetten (zoals het plantje in het echt groeit).
          Het was misschien je bedoeling het als diagonaal te gebruiken, maar daardoor lijkt het nu of het plantje aan het omvallen is.
          En het staat er toch fris op.

          Groeten,
          Eric
          Een grijze achtergrond is inderdaad niet zo gebruikelijk bij bloemen maar hier heb ik het bewust gedaan om het bloemetje in al zijn puurheid te tonen zonder beïnvloeding door naburige kleuren. Tja, grijs is nu eenmaal een saaie kleur, maar daarom is de foto in zijn geheel toch niet saai?

          En het was inderdaad mijn bedoeling een diagonaal te gebruiken. Om compositorische redenen. Zelf heb ik niet de indruk dat het plantje aan het omvallen is. De stinkende gouwe is een forse plant met vertakkingen. De steeltjes van de gele bloemetjes op deze vertakkingen staan heus niet rechtop. Door één bloempje te isoleren krijg je uiteraard een ander beeld maar ik ben toch benieuwd of er nog kijkers zijn die de indruk hebben dat het plantje aan het kapseizen is.

          Comment


          • #6
            Re: Stinkende gouwe

            Heel knap hoor. Zeer mooi van kleur en de BG maakt het nu net eens iets anders. Knap
            Canon 5D mark III - EF 17-40mm F4.0 L - EF 24-105mm F4.0 L & Sony SLT A55V - Tamron Macro 90mm F2.8
            www.myriamvos.jalbum.net of facebook

            Comment


            • #7
              Re: Stinkende gouwe

              Grijs in niet mijn favoriete kleur als achtergrond voor bloemen, maar bij deze komt de Stinkende gouwe er heel goed uit dankzij die achtergrond.
              BD0681BE -
              Life is like a camera. Just focus on what’s important, capture the good times, develop from the negatives, and if things don’t turn out – take another shot. - Unknown

              Comment


              • #8
                Re: Stinkende gouwe

                Ik vind dat het schuine steeltje de bloem meer sierlijkheid meegeeft.

                Comment


                • #9
                  Re: Stinkende gouwe

                  Oorspronkelijk geplaatst door denhermans Bekijk bericht
                  Ik vind dat het schuine steeltje de bloem meer sierlijkheid meegeeft.
                  Mee eens

                  Comment


                  • #10
                    Re: Stinkende gouwe

                    ik volg

                    Comment


                    • #11
                      Re: Stinkende gouwe

                      Mooie foto van dat bloemetje. Mij stoort die schuine stengel in het geheel niet. De achtergrond vind ik ook wel mooi bij deze bloem passend.
                      Groetjes Johan

                      Comment

                      Working...
                      X