Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Mijn eerste Torenvalk

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Mijn eerste Torenvalk



    Originele Foto:
    Last edited by Rudy Mas; 2 april 2013, 13:28.
    Mvg,
    Rudy Mas
    Nikon D5100/D7200 - Website: http://www.rmfoto.be/

  • #2
    Re: Mijn eerste Torenvalk

    zie ik hier ruis?

    Comment


    • #3
      Re: Mijn eerste Torenvalk

      Oorspronkelijk geplaatst door RVL Bekijk bericht
      zie ik hier ruis?
      Normaal gezien wel ja. Het is een serieuze crop, daar ik maar met een 300mm lens zit. En met een effe blauwe lucht heb je dat dan al snel. In de vogel zelf zal je het ook nog wel zien als je naar een view gaat die groter is dan 100%.
      Mvg,
      Rudy Mas
      Nikon D5100/D7200 - Website: http://www.rmfoto.be/

      Comment


      • #4
        Re: Mijn eerste Torenvalk

        Dit is op het randje. Door de verscherping zit reeds een halo rond de kop van de vogel.
        Knappe belichting. Altijd mm te kort voor die vogels.
        Photography is an art of observation.

        Comment


        • #5
          Re: Mijn eerste Torenvalk

          Voor je eerste zal je daar al heel gelukkig mee zijn Rudy. De foutjes zal je later wel vermijden, het is een oefenproces. Ietsje scherper op de kop had beter geweest maar nietemin toch te tolereren.
          Kunst is genieten - genieten is een kunst !

          Comment


          • #6
            Re: Mijn eerste Torenvalk

            Oorspronkelijk geplaatst door G.R. Bekijk bericht
            Voor je eerste zal je daar al heel gelukkig mee zijn Rudy. De foutjes zal je later wel vermijden, het is een oefenproces. Ietsje scherper op de kop had beter geweest maar nietemin toch te tolereren.
            Bedankt.

            Dit was bijna een 100% crop. Ik hield nog maar 1296x864 pixels over. Maar voor de allereerste ben ik daar wel heel blij mee. Ik ben aan het sparen voor een 500mm, maar dat zal nog wel even duren. Zeker nog niet voor deze zomer, of ik zou de lotto moeten winnen.


            Is er hier trouwens iemand die weet of er ergens een winkel rond Hasselt zit die lenzen verhuurt? Ik zou zo een Sigma 150-500mm wel eens willen uittesten voordat ik die koop. Of zijn er nog andere/betere lenzen rond die prijsklasse? Ik vermoed dat ik toch minstens 500mm moet hebben voor betere vogel foto's. Of ik zou zo een camouflagepak van het leger moeten aanschaffen.
            Mvg,
            Rudy Mas
            Nikon D5100/D7200 - Website: http://www.rmfoto.be/

            Comment


            • #7
              Re: Mijn eerste Torenvalk

              voor mij iets te veel ruis in de foto.
              in verband met je objectief...
              mm heb je altijd te kort denk ik. De grote vraag is waar het stopt
              een pessimist is een optimist met ervaring.
              Pentax K-5 en een beetje glas (door gegeven aan mijn dochter Lien)
              Pentax k-3II en nog meer glas

              Comment


              • #8
                Re: Mijn eerste Torenvalk

                Rudy,
                zeker geen slechte prestatie met deze lens . Teveel croppen echter is je foto om zeep helpen. (Durf me daar soms ook aan bezondigen...) De scherpte gaat verloren en de ruis wordt daardoor serieus versterkt.
                De lens waarvan je spreekt zou ik mij nooit kopen...Het is hier niet aan mij om producten af te breken temeer ik ze nog nooit in handen gehad heb. Wat dat betreft zou ik je aanraden eens goed te googlen en te zoeken naar gebruikerservaringen....
                Ipv de lens die je opnoemt kocht ik mij liever een kwalitatief sterkere 100-400...
                Ik zie dat je met Nikon werkt en ik weet niet wat je daar allemaal wel en niet op krijgt van lenzen. Ik zelf ben uiterst tevreden van de prestaties en scherpte van de 100-400 van canon welke ik soms gebruik.
                Als het je echt om natuuropnames en vogels te doen is kan ik je enkel maar aanraden verder te sparen voor een prime-lens. Deze die ik gebruik is ook van sigma en behoudens ze wat softe resultaten neerzet kan ik er best mee leven. Wat ik aan deze lens mis is een "IS." Soms gebruik ik ze uit de losse hand maar dat is niet lang vol te houden bijgevolg staat ze meestal op een swing-head.

                Wat betreft camouflage...Heb er inderdaad nog in actie gezien die net uit de jungle van Vietnam kwamen en was wel best grappig om ze bezig te zien. De witte coating van hun lenzen deed wel hun hele inspanning teniet
                De weinige keren dat ik er voor kies om geduldig op een bepaalde plek te zitten wachten tot mijn onderwerp in beeld komt gebruik ik een camouflagenet. Voor vogels is het belangrijk dat ze geen menselijke gestalte (twee benen) in jou herkennen.
                Dus...goed wikken & wegen wat je echt wil en vooral veeeeel googlen.

                Groetjes
                Marc
                Perfectie is niet haalbaar, daarom eisen we ze van de anderen. (Tolstoi)

                Comment


                • #9
                  Re: Mijn eerste Torenvalk

                  Oorspronkelijk geplaatst door Brombeer Bekijk bericht
                  ... Voor vogels is het belangrijk dat ze geen menselijke gestalte (twee benen) in jou herkennen.
                  Hoe waar !
                  In mijn weidevogelbeschermingstijd kon je met een tractor op 20 cm
                  van een nest rijden zonder dat de vogel opvloog. Als je afstapte alarmeerden
                  ze al bij 75 meter afstand.
                  Van waardering geniet ik.
                  Van kritiek leer ik.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Mijn eerste Torenvalk

                    Bedankt voor de tips, en inderdaad ja, ik zou mij nog wat betere camouflage spullen moeten kopen. Alhoewel het bij deze foto niet zou hebben geholpen. Nog één stapje vooruit en ik lag in de rivier.

                    Het was ook heel toevallig dat ik hem zag. Ik reed weg van het Schulensmeer, toen ik deze plots op de stroomdraden van de spoorweg zag zitten. Snel mijn rode trainingsjas uit, camera gepakt, zo dicht mogelijk geslopen en toen enkele foto's kunnen nemen tot daar een fietser afkwam met zo een rammelfiets dat ik zelfs bijna wegvloog.


                    Het rare is wel, als ik soms vogelspotters tegenkom, meestal in zo een hutje langs een vijver, dan raden de meeste dus wel die Sigma 150-500 aan. Maar als ik dan sommige verhalen lees op het Internet, dan lijkt mij die toch weer niet zo goed te zijn. Ga ik dan echter naar een website kijken van zo een vogelspotter, dan heeft die daar toch pareltjes van foto's op zijn site staan, die dus genomen zijn met deze lens. Hierdoor weet ik het helemaal niet meer. Daarom dat ik die lens wel eens zou willen uittesten voor ik hem eventueel bestel. Misschien de volgende keer aan zo een kerel eens vragen of ik mijn toestel er even mag opzetten om enkele test foto's te nemen.

                    Och ja, we zullen wel zien. Misschien is de optie digiscoping ook nog wel iets voor mij. Ik heb daar ook al heel veel spectaculaire foto's van gezien. Voorlopig heb ik toch nog alle tijd om te beslissen, want ik ben nu eigenlijk aan het sparen om een wandellens en nadien ga ik dan beslissen welke telelens ik ga kopen om ook aan vogelspotting te doen. En misschien wordt het inderdaad wel een prime. Ik heb toch al gemerkt dat ik met mijn 300mm toch meestal ook op 300mm zit als het om vogels gaat. Het gebeurd niet dikwijls dat ze braaf blijven zitten om te poseren.
                    Mvg,
                    Rudy Mas
                    Nikon D5100/D7200 - Website: http://www.rmfoto.be/

                    Comment


                    • #11
                      Re: Mijn eerste Torenvalk

                      Je mag al blij zijn dat ze willen blijven zitten . Heb er ook al veel gefotografeerd met een 300 mm lens maar kom toch nog tekort. Het zijn trouwens geen grote vogels en zien direct beweging en ze zijn weg. Hier net over de grens in Zeeuws Vlaanderen zitten er veel en ook nog andere maar moeilijk te benaderen. Heb me nu een tweedehands Nikkor 80/400 gekocht gisteren en ga nu eens proberen of het beter zal gaan. Afwachten dus. Al enkele foto's genomen in de tuin en ziet er veelbelovend uit. Ondanks alles en spijtig van de ruis een mooie opname waar je de smaak mee zal te pakken hebben om verder te doen. Suc6.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Mijn eerste Torenvalk

                        Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Mas Bekijk bericht
                        Bedankt voor de tips, en inderdaad ja, ik zou mij nog wat betere camouflage spullen moeten kopen. Alhoewel het bij deze foto niet zou hebben geholpen. Nog één stapje vooruit en ik lag in de rivier.

                        Het was ook heel toevallig dat ik hem zag. Ik reed weg van het Schulensmeer, toen ik deze plots op de stroomdraden van de spoorweg zag zitten. Snel mijn rode trainingsjas uit, camera gepakt, zo dicht mogelijk geslopen en toen enkele foto's kunnen nemen tot daar een fietser afkwam met zo een rammelfiets dat ik zelfs bijna wegvloog.


                        Het rare is wel, als ik soms vogelspotters tegenkom, meestal in zo een hutje langs een vijver, dan raden de meeste dus wel die Sigma 150-500 aan. Maar als ik dan sommige verhalen lees op het Internet, dan lijkt mij die toch weer niet zo goed te zijn. Ga ik dan echter naar een website kijken van zo een vogelspotter, dan heeft die daar toch pareltjes van foto's op zijn site staan, die dus genomen zijn met deze lens. Hierdoor weet ik het helemaal niet meer. Daarom dat ik die lens wel eens zou willen uittesten voor ik hem eventueel bestel. Misschien de volgende keer aan zo een kerel eens vragen of ik mijn toestel er even mag opzetten om enkele test foto's te nemen.

                        Och ja, we zullen wel zien. Misschien is de optie digiscoping ook nog wel iets voor mij. Ik heb daar ook al heel veel spectaculaire foto's van gezien. Voorlopig heb ik toch nog alle tijd om te beslissen, want ik ben nu eigenlijk aan het sparen om een wandellens en nadien ga ik dan beslissen welke telelens ik ga kopen om ook aan vogelspotting te doen. En misschien wordt het inderdaad wel een prime. Ik heb toch al gemerkt dat ik met mijn 300mm toch meestal ook op 300mm zit als het om vogels gaat. Het gebeurd niet dikwijls dat ze braaf blijven zitten om te poseren.
                        Je kunt je niet voorstellen hoe hard ik daarin mezelf herken

                        Digiscoping: klik (Voor wat het waard is )

                        Groetjes
                        Marc
                        Perfectie is niet haalbaar, daarom eisen we ze van de anderen. (Tolstoi)

                        Comment


                        • #13
                          Re: Mijn eerste Torenvalk

                          Oorspronkelijk geplaatst door Brombeer Bekijk bericht
                          Je kunt je niet voorstellen hoe hard ik daarin mezelf herken

                          Digiscoping: klik (Voor wat het waard is )

                          Groetjes
                          Marc
                          Bedankt voor deze link. Was interessant om eens te lezen en bekijken. We hebben hier in Hasselt een winkel die telescopen en dergelijke verkoopt. Ik ben van plan om daar deze maand eens binnen te springen. De eigenaar is trouwens een oude klant van mij die ik destijds altijd goed heb geholpen, misschien dat hij mij wel eens een dagje laat experimenteren met één van zijn demo toestellen.
                          Mvg,
                          Rudy Mas
                          Nikon D5100/D7200 - Website: http://www.rmfoto.be/

                          Comment


                          • #14
                            Re: Mijn eerste Torenvalk

                            Oorspronkelijk geplaatst door Felix69 Bekijk bericht
                            Je mag al blij zijn dat ze willen blijven zitten . Heb er ook al veel gefotografeerd met een 300 mm lens maar kom toch nog tekort. Het zijn trouwens geen grote vogels en zien direct beweging en ze zijn weg. Hier net over de grens in Zeeuws Vlaanderen zitten er veel en ook nog andere maar moeilijk te benaderen. Heb me nu een tweedehands Nikkor 80/400 gekocht gisteren en ga nu eens proberen of het beter zal gaan. Afwachten dus. Al enkele foto's genomen in de tuin en ziet er veelbelovend uit. Ondanks alles en spijtig van de ruis een mooie opname waar je de smaak mee zal te pakken hebben om verder te doen. Suc6.
                            Als je die lens wat hebt uitgetest, kun je me dan je bevindingen laten weten? Voorlopig is het voor mij toch vooral de markt wat aftasten en de verschillende resultaten van de verschillende lenzen bekijken.

                            Ik zie mij er dit jaar nog niet dadelijk één kopen, maar zou tegen de zomer van 2014 toch wel één willen aanschaffen. Dit jaar ga ik mij nog vooral bezig houden met de natuur te ontdekken op wandeltochten en plaatsen te zoeken waar het wel interessant zou kunnen zijn om foto's te gaan nemen. Misschien dat ik voor dit jaar al wel een schuiltentje ga kopen, dan kan ik met mijn 300mm misschien toch al wat betere foto's nemen als de vogels mij niet meer zien zitten.
                            Mvg,
                            Rudy Mas
                            Nikon D5100/D7200 - Website: http://www.rmfoto.be/

                            Comment


                            • #15
                              Re: Mijn eerste Torenvalk

                              Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Mas Bekijk bericht
                              Misschien dat ik voor dit jaar al wel een schuiltentje ga kopen, dan kan ik met mijn 300mm misschien toch al wat betere foto's nemen als de vogels mij niet meer zien zitten.
                              Ik denk dat dit alvast een héél goed idee is. Kost stukken minder als een goed vogelobjectief (om het zo te noemen) en wie weet blijft je dan niet bij je 300 mm ?
                              Koop je dan later toch een duur objectief, kan je verder je tentje gebruiken hé, dan zul je, met bvb. een 500 mm, de indruk krijgen dat ze zo in je neus kunnen pikken
                              Succes verder op je 'vogeljacht'.
                              Groetjes

                              Comment

                              Working...
                              X