Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

lynvig fyr

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • lynvig fyr

    Na het kerkje tijdens ons tripje langs Holmsland Klit (een strook - van ongeveer 30 km lang en 300-2000 meter breed - tussen de Noordzee en Ringkøbing Fjord)
    een zichtje op de vuurtoren van Lynvig:

    (en ja, 't is weeral een donker foto )




    dit is de RAWversie die ik zonder enige bewerking heb omgezet in jpeg



    pano naar tip van Yoeri




    Last edited by noenkelMi; 11 december 2012, 10:04.
    ik probeer...
    mijn Fijsboecq en mijn flickr

  • #2
    Re: lynvig fyr

    Oorspronkelijk geplaatst door noenkelMi Bekijk bericht
    ....

    (en ja, 't is weeral een donker foto )
    zeker de onderkant.
    de lucht vind ik erg mooi zo.
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

    Comment


    • #3
      Re: lynvig fyr

      Is het omdat je bij het oplichten teveel artefacten krijgt dat je de voorgrond zo donker laat?
      Het is wel een mooie sfeerfoto met een zeer goede compo en een prachtige lucht.
      mvg,
      Eddy
      Smaken verschillen

      Comment


      • #4
        Re: lynvig fyr

        In deze langdurige test op mijn uithoudingsvermogen ben ik nu helemaal afgeknapt.
        Van waardering geniet ik.
        Van kritiek leer ik.

        Comment


        • #5
          Re: lynvig fyr

          inderdaad weer een donkere noenkel maar wel een prachtig lucht heb je hier
          Nikon D700 & D4 met redelijk wat glaswerk in de tas + Panasonic Lumix FZ 150

          Comment


          • #6
            Re: lynvig fyr

            Compositie en lucht is supermooi !!

            Ik heb ook eens geprobeerd om de voorgrond wat op te lichten, maar dan krijg je inderdaad zo wat vlekken op de weg en is het precies niet scherp meer. (zijn dit die artefacten die je bedoeld eddy ?).

            Mvg John
            http://www.flickr.com/photos/johncoopmans/

            Comment


            • #7
              Re: lynvig fyr

              Prachtige lucht, maar de grond vind ik iets te donker,

              Mvg,
              Facebook Silencior Landscapes
              500px

              Comment


              • #8
                Re: lynvig fyr

                Oorspronkelijk geplaatst door Plaatwerker Bekijk bericht
                In deze langdurige test op mijn uithoudingsvermogen ben ik nu helemaal afgeknapt.
                Hahahaha !! Hooooooooooooh...
                facebook
                Je ogen zijn de lamp van je ziel, en je hart hoort een van de parels van je geluk te zijn. Jill.

                Comment


                • #9
                  Re: lynvig fyr

                  Ik zie graag wolken maar voor mij is dat wat te druk-oranje-en donker in de kelder.
                  facebook
                  Je ogen zijn de lamp van je ziel, en je hart hoort een van de parels van je geluk te zijn. Jill.

                  Comment


                  • #10
                    Re: lynvig fyr

                    Mooie lucht, maar met de voorgrond klopt ergens iets niet. Beetje te donker naar mijn goesting.

                    Comment


                    • #11
                      Re: lynvig fyr

                      NonkelMi,
                      Mooie lucht, misschien kan je eens proberen met een aanpassingslaag curven de donkere tonen wat omhoog te halen en daarna de hooglichten opnieuw op hun roiginele plaats te zetten. Maar daar beslist u zelf over het is uw foto
                      Renée

                      Comment


                      • #12
                        Re: lynvig fyr

                        Tja, NoekelMi een mooie foto met donkere voorgrond omwille van die grijze weg, vermoed ik. Je kreeg van Renée al een ideetje en ik geef je nog een andere weg. Nou gewoonweg helderheid aanpassen, en weg selecteren en donker maken (dan valt ze minder op. Maar voorkomen is beter dan genezen dus :
                        @ Eddy hoe komen die artefarcten eigenlijk in die foto ? zou het komen omdat de rijweg nat is en dat die weerspiegeling van lucht die veroorzaken, want de rest lijkt me ok ? 't is maar een vraag he. Want niet alleen zijn ze er maar we moeten toch proberen, deze fotografisch en op de juiste manier weten aan te pakken.

                        Comment


                        • #13
                          Re: lynvig fyr

                          oeieoei...

                          ik heb die voorgrond al op verschillende manieren opgelicht
                          en het is gewoon niet mooi dan. (de vuurtoren heb ik trouwens ook heel veel verbleekt hoor)
                          ik probeer...
                          mijn Fijsboecq en mijn flickr

                          Comment


                          • #14
                            Re: lynvig fyr

                            Als je hem echt wilt houden zou ik een crop durven wagen tot net onder de weg, en eventueel dan de weg wat wegclonen.
                            Dat zonnetje is zo leuk he, zonde om de vuilbak in te gooien.
                            facebook
                            Je ogen zijn de lamp van je ziel, en je hart hoort een van de parels van je geluk te zijn. Jill.

                            Comment


                            • #15
                              Re: lynvig fyr

                              Als ik op de zelfde plaats sta en ik kijk naar de lucht dan zullen mijn ogen zich aanpassen waardoor de weg donkerder zal worden.
                              Als ik bijde goed belicht zou zien dan had ik HDR ogen, wat niet bestaat.
                              Wat is hier voor mij het aantrekkingspunt? Dat is de lucht gevolgd door de vuurtoren. Vuurtoren wordt langs deze zijde niet belicht
                              Bekijk dit weer, dan kan je toch geen stralende dag hebben.
                              Ik vind dit een realistische foto, waar iedere oplichting een catastrove wordt.
                              Soms mag het er over zijn zoals deze.

                              Robby BB
                              Minder tijd achter de computer
                              Is meer tijd achter de camera

                              Comment

                              Working...
                              X