Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Food landschap

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Food landschap

    Smakelijk.
    100mm
    f36
    1/125
    iso200
    1 softbox + reflectiescherm
    mvg,
    Eddy



    Update voor noenkelMi
    Last edited by eddy007; 24 november 2012, 14:16.
    Smaken verschillen

  • #2
    Re: Food landschap

    hier heb ik geen kaas van gegeten, technisch ok denk ik, ik had iets meer spatie gehouden tussen de lekkere dingen, voor maar iets te zeggen
    ziet er wel heel lekker uit, fotograferen en opeten
    mvg Wilfried

    7D - 15 85is - 100L is macro - 2witte buizen 70-200L+100-400L

    Comment


    • #3
      Re: Food landschap

      Mooi gedaan. Zoals studiofotografie hoort te zijn. Knap met klein diafragma.

      Comment


      • #4
        Re: Food landschap

        jammer dat die laatste net buiten de DoF begint te vallen.

        wel mooi licht en technisch in orde, ik krijg er wel zin in

        grtz david

        Comment


        • #5
          Re: Food landschap

          Hé da's leuk! Hoh die frambozen. Njommiiiiie.
          Mooi gedaan.
          facebook
          Je ogen zijn de lamp van je ziel, en je hart hoort een van de parels van je geluk te zijn. Jill.

          Comment


          • #6
            Re: Food landschap

            Weeral technisch heel sterk vind ik. En ik moet zeggen, als ik de foto zie begin ik al te watertanden.


            f36, ik vraag me af hoeveel sensor vlekjes je hebt moeten opkuisen. (Of viel dat nog mee?)
            Mvg,
            Rudy Mas
            Nikon D5100/D7200 - Website: http://www.rmfoto.be/

            Comment


            • #7
              Re: Food landschap

              Wauw das knap gebracht,heel mooi zo om op te eten,grts,jozef
              Hij ging met de TIJD mee,en is nooit terug gezien !!!

              Comment


              • #8
                Re: Food landschap

                Waren ze lekker Eddy ? Knap gedaan!
                Mvg.

                Comment


                • #9
                  Re: Food landschap

                  Lekkere foto!
                  Die kleurtjes knallen hier van mijn scherm.
                  De enige opmerking die ik kan geven is dat het laatste pateeke, zoals ze dat hier noemen, voor mij ook nog scherp had mogen zijn.
                  Hmmm ik heb de neiging om eens aan mijn scherm te likken. Dan wordt het in ene weg ook nog eens gekuist want ik begin hier sensorvlekkenmanie te krijgen.
                  Groetjes,
                  Dominic

                  Comment


                  • #10
                    Re: Food landschap

                    weer iets heel anders eddy..ik kan m wel smaken
                    TOPPERTJE!

                    grt Ingrid,
                    Niet geschoten is altijd mis!

                    Comment


                    • #11
                      Re: Food landschap

                      wel...
                      ik vind die dus niet echt goed...
                      vooreerst storen die kartonnen onderleggertjes enorm.

                      tegenwoordig (nu ja "tegenwoordig" toch de laatste jaren) worden foodfoto's met een groot diafragma genomen.
                      en staat er maar een deeltje scherp (hier zou dat bvb die eerste framboos kunnen zijn)
                      ook wordt er nu niet meer van zo hoog getrokken
                      Ook je 'tafelblad?' mag veel meer belicht worden (bvb Tony Leduc gebruikt daarvoor Ledlichtjes)

                      Foodfotografie is zeker niet gemakkelijk, en daar moet zeker ook op alle details gelet worden bvb die krak in dat laatste taartje.
                      Had ik nog gewerkt in de mess - met al die feesten - had ik me daar zeker verder in gespecialliseerd (nu is dat de moeite niet meer: een bord spaghetti of kip met frietjes...
                      Ik heb honderden (zo niet meer) foto's genomen van gerechten. Jammer genoeg steeds op automatische stand, omdat ik toen nog van niet meer wist
                      ik probeer...
                      mijn Fijsboecq en mijn flickr

                      Comment


                      • #12
                        Re: Food landschap

                        inderdaad kartonnetjes de laatste met een ferme deuk erin op de foto. effe draaien en die was weg geweest.

                        de rest inderdaad mooi beheerst
                        nikon stuff

                        Comment


                        • #13
                          Re: Food landschap

                          Oorspronkelijk geplaatst door noenkelMi Bekijk bericht
                          wel...
                          ik vind die dus niet echt goed...
                          vooreerst storen die kartonnen onderleggertjes enorm.

                          tegenwoordig (nu ja "tegenwoordig" toch de laatste jaren) worden foodfoto's met een groot diafragma genomen.
                          en staat er maar een deeltje scherp (hier zou dat bvb die eerste framboos kunnen zijn)
                          ook wordt er nu niet meer van zo hoog getrokken
                          Ook je 'tafelblad?' mag veel meer belicht worden (bvb Tony Leduc gebruikt daarvoor Ledlichtjes)

                          Foodfotografie is zeker niet gemakkelijk, en daar moet zeker ook op alle details gelet worden bvb die krak in dat laatste taartje.
                          Had ik nog gewerkt in de mess - met al die feesten - had ik me daar zeker verder in gespecialliseerd (nu is dat de moeite niet meer: een bord spaghetti of kip met frietjes...
                          Ik heb honderden (zo niet meer) foto's genomen van gerechten. Jammer genoeg steeds op automatische stand, omdat ik toen nog van niet meer wist
                          Michel, bedankt voor je mening.
                          Je hebt volledig gelijk wat betreft de kartonnetjes en de belichting van het tafelblad. De foto is bij mij in de keuken genomen van gebakjes die mijn vrouw in haar cursus patisserie had gemaakt.
                          Wat betreft het diafragma ben ik niet akkoord. Het hangt ervan af waarvoor de foto's moeten dienen (sfeerbeeld of om een gerecht te illustreren). Als men een gerecht moet illustreren in een kookboek moet er meer dan een framboos scherp zijn.
                          De DOF wordt trouwens ook nog beïnvloed door de afstand tot het onderwerp en de brandpunt.
                          Dat er niet meer van zo hoog wordt getrokken is een feit alhoewel juist Leduc nog veel van totaal boven het onderwerp foto's neemt, met een belichting ook van beneden. (Leduc ken ik vrij goed van mijn cursus fotoanalyse).
                          Om je te plezieren zal ik een foto toevoegen die meer je goedkeuring zal krijgen (alhoewel het diafragma f45 is) maar wel met een macrolens van dichtbij gefotografeerd.
                          Nog eens bedankt voor je mening.
                          mvg,
                          Eddy
                          Smaken verschillen

                          Comment


                          • #14
                            Re: Food landschap

                            denk dat hier het gekozen diafragma juist onscherpte geeft.
                            kijk maar eens naar het achterst gebakje...niet scherp. (diffractie)
                            grt,bouk.
                            wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                            http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                            https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                            Comment


                            • #15
                              Re: Food landschap

                              Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                              denk dat hier het gekozen diafragma juist onscherpte geeft.
                              kijk maar eens naar het achterst gebakje...niet scherp. (diffractie)
                              grt,bouk.
                              De onscherpte komt hier van de DOF. Ik had hier minder dan 8cm DOF.
                              Bereken maar eens zelf.
                              mvg,
                              Eddy
                              Smaken verschillen

                              Comment

                              Working...
                              X