Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

tweede poging

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • tweede poging

    Hierbij een tweede poging. Ik heb de foto naverscherpt met de tips van mortierke...
    Graag jullie meningen:

    f/4 - 1/160 - ISO 6400
    De ISO is te hoog, maar moest het doen met het beschikbare (nog geen statief en geen flitser). Daarenboven flitser zou ik bewust niet willen kiezen om dat beestje zijn ogen te sparen. Zo veel mogelijk ruis weggehaald.
    bedankt,
    Yoeri

  • #2
    Re: tweede poging

    Zeer mooi beeld. Jij hebt een poes die mooi kan poseren. Dit is al het tweede echt mooi beeld die we van jou krijgen. Nou een klein opmerking voor in de toekomst geef ik je mee (al is het niet altijd gemakkelijk om daarmee rekening te houden, geef ik toe). Die lijn wegwerken of vermijden . Inderdaad geen fliter gebruiken. Hoeft ook niet.

    Comment


    • #3
      Re: tweede poging

      Bedankt Loeky. Die lijn is de onderkant van een glazen borstwering. Hij ligt aan de trap boven. Persoonlijk vond ik dat een rustpunt in het beeld zodat er toch nog ' iets ' in de achtergrond zit. Maar ik kan je begrijpen voor bijvoorbeeld andere foto's waar meer details in de achtergrond zitten. Net daarom had ik bij mijn eerste foto deze gecropt tot 96% om een lijn weg te werken.
      Ik zal dit weekend eens proberen een beeldje of zo te fotograferen met spotmeting om zo te proberen een donkere achtergrond te krijgen en alles van storende elementen weg te krijgen. Bedankt voor de tip.
      Is de scherpte nu beter? Ik heb gisteren namelijk pas geleerd dat ik vooral moet ruis wegwerken en verscherpen op het onderwerp. Ik dacht dat ik ruis moest wegwerken in de achtergrond en zoveel mogelijk scherpte over te houden in de voorgrond, maar blijkbaar volgens mijn collega die ook aan fotografie doet mag er wat ruis in de achtergrond zitten als de ruis op het onderwerp maar weggewerkt is. Klopt dit?

      Comment


      • #4
        Re: tweede poging

        't Is mooi. Jammer van de afgekapte oortjes maar dat zijn details dat je later wel begint op te letten, automatisch. Ik vind de scherpte goed, wat je hierboven schrijft over de ruis, denk ik dat dat persoonlijk is. Ik stoor mij enorm aan ruis in de achtergrond, anderen ook, nog anderen dan weer niet. Ruis valt dikwijls minder op op het onderwerp zelf, zeker als het een harige is. Maar in de BG... kan dat je foto toch helemaal anders doen lijken vind ik. Mij stoort die grijze lijn in de achtergrond zo niet. Omdat hij onderaan loopt. Maar dat kan je vermijden idd, hoe verder je achtergrond en object uit elkaar staan, hoe minder je achtergrond zal zien. + in samenwerking met je diafragma natuurlijk. Niet hoger gaan dan f4 dus voor zo'n onderwerpen. Ik vind hem goed en mooi!
        facebook
        Je ogen zijn de lamp van je ziel, en je hart hoort een van de parels van je geluk te zijn. Jill.

        Comment

        Working...
        X