Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Pink sunrise @ Karamea Beach

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Pink sunrise @ Karamea Beach

    www.damafoto.be
    Facebook Damafoto

  • #2
    Re: Pink sunrise @ Karamea Beach

    Schitterend beeld Danny, prima compo en ik hou wel van dat zachte
    bedankt om te kijken of te reageren, frans !

    Comment


    • #3
      Re: Pink sunrise @ Karamea Beach

      Weer een uitgekiende compo met de wolken die die lijn van het zand volgen...knap!
      facebook

      500px

      Comment


      • #4
        Re: Pink sunrise @ Karamea Beach

        Mmm... natuurlijk niet "slecht"... maar heb zo een beetje de indruk dat de sprankelende NZ-bron opgedroogd geraakt.
        www.brunodyserinck.be
        https://www.facebook.com/pages/Bruno...88376907872022

        Comment


        • #5
          Oorspronkelijk geplaatst door Vinnydizzy Bekijk bericht
          Mmm... natuurlijk niet "slecht"... maar heb zo een beetje de indruk dat de sprankelende NZ-bron opgedroogd geraakt.
          Er komen er zeker nog Bruno. Er moet nog een kleine week van de trip afgewerkt worden.
          Ik verwerk de foto's chronologisch.

          Ik heb uiteraard ook mooie plaatsen overdag geshoot (de vorige posts bvb) en wil deze ook wel delen.

          Het is niet mijn bedoeling alleen maar toppers te tonen. Anders komt de lat onbereikbaar hoog te liggen :-)
          www.damafoto.be
          Facebook Damafoto

          Comment


          • #6
            Re: Pink sunrise @ Karamea Beach

            yep mooie compo en mooi uitzicht
            we moeten meer genieten van foto's
            Nikon D700 & D70 | Nikkor AF-S 17-35 2.8 + 50 1.8 + 105 2.8 macro + 18-200 VR II
            Sigma 100-300 F4 EX APO HSM| Nikon SB-800 | Manfrotto 479B | Albums: Fototime| 500px

            Comment


            • #7
              Re: Pink sunrise @ Karamea Beach

              Oorspronkelijk geplaatst door Dama Bekijk bericht
              Het is niet mijn bedoeling alleen maar toppers te tonen. Anders komt de lat onbereikbaar hoog te liggen :-)
              Goeie filosofie

              On topic:
              Het plaatje kan mij wel bekoren ook al is het geen uitschieter.
              Maar als ik vind: "Daar zou ik nu willen zijn", kan het zeker geen slechte foto zijn hé.

              Comment


              • #8
                Re: Pink sunrise @ Karamea Beach

                Mooi hoe het patroon vd voorgrond zich herhaalt in de lucht.
                En ik vind deze foto helemaal niet 'gewoontjes' aanvoelen. Het betere fotowerk mijn gedacht.

                Bruno, misschien eens aantonen hoe hoog jij de lat graag had gezien? met foto's he.. niet in cm!
                Groeten!

                500px / Facebook

                Comment


                • #9
                  Re: Pink sunrise @ Karamea Beach

                  Sterke foto weer hoor. Hele mooie compo zo met die S-lijn
                  Nikon D500+ Tokina 11-16mm F2.8, Nikkor 17-55 F2.8, Nikkor 70-200 F4, Sigma 150 F2.8 OS, Nikkor 200-500 F5.6
                  MIJN WEBSITE

                  Comment


                  • #10
                    Re: Pink sunrise @ Karamea Beach

                    Schitterend beeld! Prachtige compo!
                    http://kadoosje.blogspot.com

                    Comment


                    • #11
                      Re: Pink sunrise @ Karamea Beach

                      Oorspronkelijk geplaatst door ddboke Bekijk bericht

                      Bruno, misschien eens aantonen hoe hoog jij de lat graag had gezien? met foto's he.. niet in cm!
                      Spreek voor jezelf, Dries. Ik dacht niet dat ik u aangesproken had?
                      Ik spreek over de foto en de auteur daarvan aan. Ik heb een uitgesproken mening en daarvoor hoef ik me bij u niet te verdedigen.
                      Moest je misschien eventjes objectief (of tenminste, minder subjectief) kunnen nadenken over wat ik zeg, zou je wel begrijpen wat ik bedoel.

                      Showcase is in mijn ogen nog altijd een "plaats uw beste foto"-zone. Hier mag (moet?) kwaliteit van de bovenste plank aanwezig zijn.
                      Er is kwaliteit, maar niet van de bovenste plank dat Dama kan waarmaken.
                      www.brunodyserinck.be
                      https://www.facebook.com/pages/Bruno...88376907872022

                      Comment


                      • #12
                        Bruno, wat is "jouw" beste foto ?

                        Dit is puur subjectief. Voor mij is dit een goede foto, anders had ik hem niet gepost.

                        Of iemand anders dit een goede foto vindt ? Dat weet ik niet.

                        Niet meteen een New Zealand landmark, maar een foto van een leuke lucht en een golvende kustlijn, waarbij ik gewerkt heb aan een compositie zodat de voorgrond de golvende lijnen van de wolken "weerspiegelde", zoals het hier trouwens ook opgemerkt werd.
                        Dus het werkt voor mij.

                        En alleen maar het beste werk laten zien...
                        Denk dat het hier snel zal uitgeblust zijn.
                        Er is maar 1 foto de beste tot je er een betere neemt.
                        En voor wie gaat die betere foto dan weer de beste zijn ?
                        En dat gebeurt nog steeds te weinig imho.

                        Ik denk dat het hier vooral de bedoeling is foto's te tonen die goed zijn en vooral kritisch besproken worden, zodat we kunnen leren én verbeteren.
                        www.damafoto.be
                        Facebook Damafoto

                        Comment


                        • #13
                          Re: Pink sunrise @ Karamea Beach

                          Oorspronkelijk geplaatst door Vinnydizzy Bekijk bericht
                          Spreek voor jezelf, Dries. Ik dacht niet dat ik u aangesproken had?
                          Ik spreek over de foto en de auteur daarvan aan. Ik heb een uitgesproken mening en daarvoor hoef ik me bij u niet te verdedigen.
                          Moest je misschien eventjes objectief (of tenminste, minder subjectief) kunnen nadenken over wat ik zeg, zou je wel begrijpen wat ik bedoel.
                          Ik hoef mij (net als iedereen trouwens) niet aangesproken te voelen vooraleer ik mijn mond mag open doen.
                          En jij hoeft op jouw beurt, je 'uitgesproken' mening niet te verdedigen.
                          Wil enkel maar zeggen dat ze veel krachtiger en geloofwaardiger zou overkomen mocht die kunnen gestaafd worden met een aantal 'uitgesproken' beelden.. Waar ik dan ook enorm naar uit kijk!
                          Groeten!

                          500px / Facebook

                          Comment


                          • #14
                            Re: Pink sunrise @ Karamea Beach

                            Oorspronkelijk geplaatst door ddboke Bekijk bericht
                            Ik hoef mij (net als iedereen trouwens) niet aangesproken te voelen vooraleer ik mijn mond mag open doen.
                            En jij hoeft op jouw beurt, je 'uitgesproken' mening niet te verdedigen.
                            Wil enkel maar zeggen dat ze veel krachtiger en geloofwaardiger zou overkomen mocht die kunnen gestaafd worden met een aantal 'uitgesproken' beelden.. Waar ik dan ook enorm naar uit kijk!
                            En wederom reflecteer je naar een ander. Ik hoef mij niet te bewijzen, van de weinige foto's die ik instuur zijn er toch een redelijk aantal in den HoF gekomen ('t akkoord het is inderdaad geen maatstaf voor kwaliteit), maar meen ik ook ergens gerespecteerd te zijn voor de mening die ik geef. Ik weet dat ik bij u niet in de goede schuif lig, maar daar stoor ik me niet aan.

                            Misschien doen we er beter aan elkaar te negeren en te reageren op de foto en de maker van de foto aan te spreken? Ik dacht dat dat trouwens de bedoeling hier was op het forum?
                            www.brunodyserinck.be
                            https://www.facebook.com/pages/Bruno...88376907872022

                            Comment


                            • #15
                              Re: Pink sunrise @ Karamea Beach

                              Oorspronkelijk geplaatst door Dama Bekijk bericht
                              Bruno, wat is "jouw" beste foto ?

                              Dit is puur subjectief. Voor mij is dit een goede foto, anders had ik hem niet gepost.

                              Of iemand anders dit een goede foto vindt ? Dat weet ik niet.

                              Niet meteen een New Zealand landmark, maar een foto van een leuke lucht en een golvende kustlijn, waarbij ik gewerkt heb aan een compositie zodat de voorgrond de golvende lijnen van de wolken "weerspiegelde", zoals het hier trouwens ook opgemerkt werd.
                              Dus het werkt voor mij.

                              En alleen maar het beste werk laten zien...
                              Denk dat het hier snel zal uitgeblust zijn.
                              Er is maar 1 foto de beste tot je er een betere neemt.
                              En voor wie gaat die betere foto dan weer de beste zijn ?
                              En dat gebeurt nog steeds te weinig imho.

                              Ik denk dat het hier vooral de bedoeling is foto's te tonen die goed zijn en vooral kritisch besproken worden, zodat we kunnen leren én verbeteren.
                              Hey Danny,

                              Het is zoals jij (en ik trouwens ook) zegt: het is een "goede" foto.
                              Maar ik heb twee maatstaven om mijn reaktie te verdedigen (alsof ik mijn eigen überhaupt zou moeten verdedigen; je stelt je foto tentoon aan kritiek):
                              1) Ik volg je nu al een paar jaar, dus ik denk dat ik al een massa foto's van jou heb zien passeren. Ik kan al redelijk een topper van je inschatten.
                              2) Je presenteert nu al verschillende weken (maanden) een NZ-reeks, ook daar hebben we vergelijkingsmateriaal.

                              De cumul van deze twee bovenstaande punten heeft mij tot mijn initiële reactie geleid.

                              Heb je nu een slechte foto gemaakt? Nee, natuurlijk niet.
                              Heb je een goeie foto gemaakt? Dat zal wel zijn.
                              Heb je nu een Dama topper gemaakt? Neen, dat vind ik -persooooonlijk- niet

                              Kijk, in mijn -persooooonlijk- opinie heb ik per shoot dat ik doe maximaal drie toppers, die in mijn persoonlijke showcase kunnen.
                              Ik snap je punt dat het mager zou zijn, als we echt enkel en alleen de toppers zouden tonen, en dat onderschrijf ik ook.
                              Maar als geboeide kijker van je werken, mag ik toch ook onderscheid maken in wat ik van jou een topper vind en wat niet?
                              Het enigste verschil met sommige anderen is: ik kom er voor uit en durf het neer te pennen. Ben nog nooit een kuddedier geweest.
                              Maar laten we een "simpele" mening toch nu ook weer niet opblazen tot de gekende en weinig inspirerende BD-discussies.

                              Een topper uit de NZ reeks is voor mij o.a. en bvb: Die vuurtoren, da's voor mij een bomme en een vette wow!
                              Een topper uit de NZ reeks is voor mij dat meer, met die bergen en bomen (sorry dat ik de titels nu even niet voor de geest kan halen.
                              Dat zijn voor mij -persooooonlijk- toppers.
                              www.brunodyserinck.be
                              https://www.facebook.com/pages/Bruno...88376907872022

                              Comment

                              Working...
                              X