Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Oxarafoss detail

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Oxarafoss detail

    Zoals de titel al aangeeft: een detail van de oxarafoss waterval (IJsland) die van over de rand van het Amerikaanse plateau valt.





    Benjamin



    D750 / D7000 - Nikon 16-35 f4 - Nikon 50D f1.4 - Tokina 11-16 f2.8 - Nikon 180D - Nikon 105 f2.8 Macro
    500px FaceBook

  • #2
    Re: Oxarafoss detail

    Mooi , Perfecte sluitertijd voor mij.
    Naar compo toe vind ik deze iets minder, foto heeft niet echt een rustpunt, in zijn geheel oogt hij wat druk.
    Nikon D500+ Tokina 11-16mm F2.8, Nikkor 17-55 F2.8, Nikkor 70-200 F4, Sigma 150 F2.8 OS, Nikkor 200-500 F5.6
    MIJN WEBSITE

    Comment


    • #3
      Re: Oxarafoss detail

      rotsen mooi van kleur en scherpte.
      maar ja dat water hè....niet zo mijn ding hoor.
      grt,bouk.
      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

      Comment


      • #4
        Re: Oxarafoss detail

        Vind het wel mooi..belichting, comp, sluitertijd....alleen zou ik het stukje rotsblok li wegclonen.
        Gr Pascale
        Eerlijkheid duurt het langst!!
        Mijn website: http://www.degrafon.be/

        Comment


        • #5
          Re: Oxarafoss detail

          Ik volg Pascale.
          Het is verfrissend om eens een niet-typische foto van de Oxaráfoss te zien.

          Voor iemand die de eerste keer IJsland bezoekt is Thingvellir ongetwijfeld een must maar ik vind het overhypet. Ook fotografisch.
          Ze hadden ook nooit het pad naar de Lögberg mogen asfalteren vind ik. Op deze plaats werden (heel) vroeger de wetten uitgevaardigd (lög = wet) en heel dikwijls ook "straffen" uitgevoerd.
          Er ligt daar een poel vol met muntstukjes, alweer een van die absurde ideeën uit de moderne tijd.
          De rotswand diende als klankbord voor de woordvoerder die de wetten voorlas terwijl de anderen konden schuilen in de luwte.
          Thingvellir is de "emotionele" hoofdstad van het land, als er weer eens iets te vieren is zijn de files hier op hun ergst, hoewel ik het IJslandse woord voor "file" niet ken.

          In het kort : goed gedaan Benjamin.
          Al de mijne van deze plaats zijn in de digitale hemel.

          Comment


          • #6
            Re: Oxarafoss detail

            inderdaad een mooie plaat .
            ik persoonlijk , maar dat is mijn mening en die is ook niet altijd correct :-)
            zou bovenaan iets afknippen ( het bovenste linkse gedeelte met het groen) om zo meer de kracht van het water eruit te halen.
            maar het blijft ook zoals hij nu is, een hele mooie foto

            grt
            steve

            Comment


            • #7
              Re: Oxarafoss detail

              zeer knap resultaat dat je hier hebt gepost.
              Ik volg Tantine wel wat dat rotsblokje links betreft.

              Verder zeer mooi van kleur en compo !
              Canon 5D mark III - EF 17-40mm F4.0 L - EF 24-105mm F4.0 L & Sony SLT A55V - Tamron Macro 90mm F2.8
              www.myriamvos.jalbum.net of facebook

              Comment


              • #8
                Re: Oxarafoss detail

                Mooi gedaan, volg ook met het rotsblokje!

                Comment


                • #9
                  Re: Oxarafoss detail

                  Bedankt voor de commentaren allemaal. Als ik terug in het land ben eind deze week probeer ik inderdaad dat stukje rotsblok nog even weg te werken.
                  D750 / D7000 - Nikon 16-35 f4 - Nikon 50D f1.4 - Tokina 11-16 f2.8 - Nikon 180D - Nikon 105 f2.8 Macro
                  500px FaceBook

                  Comment


                  • #10
                    Re: Oxarafoss detail

                    Mooi, ik had misschien geopteerd voor iets meer voorgrond maar waarschijnlijk kwamen er dan nog meer wat storende rotsjes in beeld
                    bedankt om te kijken of te reageren, frans !

                    Comment


                    • #11
                      Re: Oxarafoss detail

                      Mooi !

                      Mss iets meer naar links, zodat de linkersteen er iets meer opstond ?
                      www.damafoto.be
                      Facebook Damafoto

                      Comment

                      Working...
                      X